Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1,9TDI 1Z] Montaż klimatyzacji części i podłączenie

ODPOWIEDZ
ForzaMaciej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 27 lis 2014, 11:49

Post autor: ForzaMaciej » 26 wrz 2016, 17:16

otrzymałem tylko takie zdjęcia :) za te części 280zł z przesyłką lecz nie znam się na klimatyzacjach dlatego pytam co w razie zakupu musiałbym jeszcze zakupić ? :)
Właściciel twierdzi ,że u niego w Audi działała i chłodnicę tylko sprzedał.

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 26 wrz 2016, 18:08

To musisz już chłodnicę dokupić cena coś ponad 100zl. już ci się robi 380 a na pewno coś jeszcze brakuje.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 wrz 2016, 18:11

coś tanio jak na komplet, bo kiedyś ja do swojej chciałem i patrzyłem to chodziły po 500-700 zł
WRC is for boys.
Group B was for men.

ForzaMaciej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 27 lis 2014, 11:49

Post autor: ForzaMaciej » 26 wrz 2016, 19:03

obecnie z tego co widzę po ogłoszeniach to za klimę manualną chcą w granicach 800-1000zł a taniej nie kupi.

Wiem ,że cena 280zł w porównaniu do ok 1000zł to bardzo niska cena ale chciałbym się przyjrzeć tej ofercie bo może będzie się opłacało kupić te rzeczy plus tak jak kolega wspomniał chłodnice. Kolega z forum podpowiedział ,że brakuje jeszcze " Brak reszty wiązki spod deski i spod maski.Do pełni szczęścia potrzebujesz jeszcze wentylatory podwójne, inną belkę przednią i chłodnicę wody. Nie zapomnij o mocniejszym alternalorze"
autor: Audi Sport któremu bardzo dziękuję za informacje :)


Także z 280zł robi się cena dużo większa.

Swoją drogą za manualną klimę planuje wydać do 1500zł. Bardzo dużo kilometrów pokonuje w ciągu miesiąca i na lato chciałbym klimę i dlatego zastanawiam się czy zainwestować w to Audi czy czasem nie kupię jakąś a3,a6,a8 już z wbudowaną klimą. Takie ostatnio mam przemyślenia :D Oczywiście Audi zostałoby w domu bo szkoda je sprzedać :)

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 27 wrz 2016, 11:44

ForzaMaciej pisze:obecnie z tego co widzę po ogłoszeniach to za klimę manualną chcą w granicach 800-1000zł a taniej nie kupi.

Wiem ,że cena 280zł w porównaniu do ok 1000zł to bardzo niska cena ale chciałbym się przyjrzeć tej ofercie bo może będzie się opłacało kupić te rzeczy plus tak jak kolega wspomniał chłodnice. Kolega z forum podpowiedział ,że brakuje jeszcze " Brak reszty wiązki spod deski i spod maski.Do pełni szczęścia potrzebujesz jeszcze wentylatory podwójne, inną belkę przednią i chłodnicę wody. Nie zapomnij o mocniejszym alternalorze"
autor: Audi Sport któremu bardzo dziękuję za informacje :)


Także z 280zł robi się cena dużo większa.

Swoją drogą za manualną klimę planuje wydać do 1500zł. Bardzo dużo kilometrów pokonuje w ciągu miesiąca i na lato chciałbym klimę i dlatego zastanawiam się czy zainwestować w to Audi czy czasem nie kupię jakąś a3,a6,a8 już z wbudowaną klimą. Takie ostatnio mam przemyślenia :D Oczywiście Audi zostałoby w domu bo szkoda je sprzedać :)
Kolego to lepiej zainwestuj i kup sobie coś innego także do latania z klimą. Ale jak już planujesz wydać tyle to szedł bym w klimatronik. Podejrzewam ze 1500zł lub trochę więcej wszyło by z montażem u Jugo ale to byś musiał dopytać co i jak. Widziałem ze kolega zzagubiony ma za 1000 klimatronik to opylenia, napisz do niego.

ForzaMaciej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 27 lis 2014, 11:49

Post autor: ForzaMaciej » 27 wrz 2016, 12:43

Temat do zamknięcia. Po długich przemyśleniach ze znajomymi stwierdziłem ,że nie będę bawił się w zakładanie klimy i lepiej będzie zakupić nowy samochód już z wbudowaną klimą.
Audi oczywiście zostaje w domu bo szkoda ją sprzedać :)

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 27 lis 2016, 00:12

Panowie odświeżam temat.
Dotyczy silnika 1Z Pierburg,94r.

Czy, któryś z Szanownych Panów mógłby mi wyjaśnić "tak po chłopsku", gdzie, albo w którym miejscu wiązka od klimy z łączy się z wiązką od wentylatorów? W jaki sposób (którym kablem, przekaźnikiem) sterownik klimy załącza te wentylatory od razu po włączeniu klimatyzacji?

Drugie pytanie.
W aucie, które nie miało klimatyzacji, jest przewód z wtyczką do czujnika temp umiejscowionego na dole chłodnicy. Taka sama wtyczka jest w wiązce prowadzącej do kompresora. Czy tą "stara" wtyczkę wystarczy odpiąć i podłączyć nową?

Czy jest różnica w instalacji elektrycznej klimatyzacji zamontowanej w TDI z nastawnikiem potencjometrycznym a instalacji w aucie z nastawnikiem indukcyjnym?

Studiuję te schematy ale nie potrafię tego rozgryźć.
Link do schematu w kolorze :-) KLIK strona 4

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 lis 2016, 08:58

audico pisze:Czy, któryś z Szanownych Panów mógłby mi wyjaśnić "tak po chłopsku", gdzie, albo w którym miejscu wiązka od klimy z łączy się z wiązką od wentylatorów? W jaki sposób (którym kablem, przekaźnikiem) sterownik klimy załącza te wentylatory od razu po włączeniu klimatyzacji?
Zielona mała wtyczka w rzędzie koło kolumny kierowniczej. Kabelek brązowo/czarny
Drugie pytanie.

W aucie, które nie miało klimatyzacji, jest przewód z wtyczką do czujnika temp umiejscowionego na dole chłodnicy. Taka sama wtyczka jest w wiązce prowadzącej do kompresora. Czy tą "stara" wtyczkę wystarczy odpiąć i podłączyć nową?
Tak czy siak musisz zmieniać cała wiązkę od wentylatora do wersji z klimą bo masz wtedy ta zieloną wtyczkę jak i pozostałe wtyczki i kabelki.
audico pisze:Czy jest różnica w instalacji elektrycznej klimatyzacji zamontowanej w TDI z nastawnikiem potencjometrycznym a instalacji w aucie z nastawnikiem indukcyjnym?


Wiązka silnika nie ma nic wspólnego z klimatyzacją. No oprócz podłączenie klimy do ECU wiec to sa rożne sterowniki i inne piny.

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 27 lis 2016, 14:14

Tak czy siak musisz zmieniać cała wiązkę od wentylatora do wersji z klimą bo masz wtedy ta zieloną wtyczkę jak i pozostałe wtyczki i kabelki.
Kurczę gdybym wiedział, że wiązka od wentylatorów z auta dawcy będzie potrzebna to bym jej nie ciął. :|
W żadnym temacie na temat klimy nie wyczytałem o wiązce od wentylatorów jako części potrzebnej do prawidłowego montażu klimatyzacji.
W jaki sposób dosztukować swoją wiązkę ? (Wtyczkę zieloną z kabiny mam ale to co za ścianą grodziową już obcięte).

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 lis 2016, 17:35

Jak to w żadnym? na pewno jest. Jedynie zmiana manuala na klimatronik nie potrzebna bo komora silnika zostaje bez zmian.

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 28 lis 2016, 21:58

Czy ta wiązka na tych zdjęciach jest dobra do podłączenia wentylatorów?

Dziś patrzyłem na dawcę i do wentylatorów chłodnicy idą po dwa kable. Prąd i masa do każdego z wiatraków. Prądowy jest przykręcony do opornicy a masa do podłużnicy.

Na ostatnim zdjęciu w tej wiązce widać dwa kable z oczkowym zakończeniem.
W aucie dawcy były one przykręcone do opornicy.
Tak samo jak kable "plusowe" od wiatraków.

Czy dobrze rozumiem, że w tej wiązce od dawcy, która ciągnie się pod chłodnicą aż do kompresora, te dwa kabelki z oczkowym zakończeniem podają prąd na opornice i stamtąd idzie on do wentylatorów?
Ta kostka czarno-zielona widoczna na pierwszych trzech zdjęciach obok przekaźnika 217 gdzie jest połączona? czy druga kostkę posiada moja wiązka w aucie?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Z uwagi na to, że miałem mało czasu podczas "wykręcania" klimatyzacji to nie zrobiłem zdjęć połączeń wiązki wewnątrz auta z wiązką z obudowy nawiewu.
Które kostki będą się łączyć z wiązką od nawiewu?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 lis 2016, 22:55

audico pisze:Ta kostka czarno-zielona widoczna na pierwszych trzech zdjęciach obok przekaźnika 217 gdzie jest połączona? czy druga kostkę posiada moja wiązka w aucie?
Nie i nie widzę w tym wiązki deski i będziesz musiał szukać tego odcinka. Czyli wiązka pod deską dla kmimatronika czyli w skrócie odcinek od tej małej zielonej wtyczki do tych na dmuchawie.

Daj jeszcze zdjęcie dalszego odcinka poza tymi oczkami. nie widzę wtyczki dla czujnika G17 a o G110 rozmawialiśmy lepiej zrób jak w ABK.ABT

Tu masz u Grzegorza podgląd http://allegro.pl/klimatyzacja-wiazka-i ... ml#thumb/5

Pewnie o czujniku w lampce i wiązce też zapomniałeś. Jak tak to nawet bym się nie zastanawiał i brał puki jest no chyba ze jeszcze masz dojście do dawcy. I czy pamiętałeś o czujniku pulpitu? tą kratkę na środku z silniczkiem??

Bo mówimy o klimatroniku nie o klimie manualnej??

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 01 gru 2016, 18:29

Jarewa ja chcę założyć manualną klimatyzację i taką też wykręcałem z auta dawcy.
Teraz po przeanalizowaniu wiem, że mam wiązkę od kompresora i wentylatorów.
Po rozmowie z Tobą może jedynie skusiłbym się zamienić tą wiązkę na taką z silnia V6, gdyż wtedy są te trzy "biegi" wentylatorów i na pierwszych chodzi trochę ciszej.

Z tą wiązką na zdjęciach wyciągnąłem też ten czujnik czarny (bańkę). Musze tylko sprawdzić jego rezystancję to będę wiedział czy jest sprawny, aczkolwiek nie wykluczam małej zmiany na czujnik temp. od benzynowych ABK lub ABT.
Musze teraz porozgryzać jak to wszystko w środku połączyć bo na razie nie mam zielonego pojęcia.
Ps. czujnik G17 mam zamontowany i podłączony. Zrobiłem to kilka lat temu ale te podłączenie i tak by nie dawało sygnału do sterownika klimatyzacji automatycznej.
Podłączenie robiłem zgodnie z instrukcją z forum, m.in. do wtyczki przy zegarach i oczywiście do wyświetlacza temp. zewnętrznej. Ale to tak na marginesie bo montaż klimatronika to ponad moja "elektryczną" wiedzę i raczej się tego nie podejmę.
Jak uda mi się tą manualną założyć do mojego TDI i będę miał fotografa, to może jakieś małe fotostory wpadnie na forum dla potomnych.


Zdjęcia wiązki.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 gru 2016, 19:58

A manualna to inna bajka ja myślałem że klimatronik to zmienia postać rzeczy wiec masz wszystko

zbyszekavant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 24 kwie 2017, 21:00
Lokalizacja: poznan

Post autor: zbyszekavant » 18 mar 2018, 20:35

Cześć...witam wszystkich bardzo serdecznie...
Mam na imię zbyszek i posiadam audi 80 avant tdi z 1994 roku...
Wcześniej dużżżo lat miałem klasyka WaZ2107...
Potrzebowałem bardziej nowoczesnego auta ale z nutką klasyki oczywiście bo nie lubie plastików i wybór padł na ten właśnie model...

Podjąłem się właśnie powolnego dokładania klimatyzacji...podpiąłem już cały moduł nawiewu pod deske...i prosiłbym o lekka pomoc ...bo widze że jest tu sporo osób które mają taki myk za soba...

Nie podpiąłem jeszcze elektryki...i to włąśnie jest pierwsze pytanie...
Jak pospinam kable sterownik itd...czy da się sprawdzić czy elektryka jest dobrze podpięta...podając jakieś lewe sygnały na czujniki...bez nabijania klimy-bo do tego jeszcze droga daleka...?????

pozdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga