Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 All] Nabijanie Klimatyzacji czynnik R12 Freon

mlodydaniel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 20 lis 2008, 19:31

Post autor: mlodydaniel » 20 cze 2013, 17:27

Tak, na skraplaczu jest napisane r12, czyli się nie myliłem i tam się napełnia tak? Jest gwint i mały otwór a rok 94 więc powinien być r 134 może coś było grzebane, brat ma 80 z 93r i ma jeszcze na środku po prawej stronie chłodnicy u mnie brak. A ile czujników jest u was bo u mnie dwa jeden na górze drugi na środku, chyba że się mylę i to nie czujnik. Do czynienia z klimą nie miałem więc mogę się mylić. A czy wymiana skraplacza pomoże bo widziałem na allegroszu dość tanio i może nie warto jezdzic i szukać koncówki tylko zamówić skraplacz. Z góry dzięki za rady.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 20 cze 2013, 19:44

http://www.sklep.elcamp.pl/adapter-nisk ... r134a.html
Też mam dylemat czy nie nabić r134a bo o r12 coraz ciężej

mlodydaniel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 20 lis 2008, 19:31

Post autor: mlodydaniel » 20 cze 2013, 21:02

Wielkie dzięki kolego, już zamawiam. Ja na pewno napełnie r134 tylko ciekawi mnie to że audi jest z 94r i tak jak pisali wcześniej powinno być już na r134 a na skraplaczy wyraznie jest napisane r12.

[ Dodano: 2013-06-20, 21:14 ]
http://allegro.pl/adapter-niskiego-cisn ... 54119.html
trochę tańsza przesyłka.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 20 cze 2013, 23:33

Jak już pisałem wcześniej:

Przy zmianie z R12 na R134a trzeba w systemie retrofit:

-wypłukac cały układ z oleju
-wymienic osuszacz
-wymienić wszystkie uszczelnienia typu oring
- wymienić końcówki HP i LP

Przy R134a jest inny olej niz przy R12, zmieszanie 2 typów oleju spowoduje ich ścięcie.
i zatarciem sprężarki.
przewody gumowe mogą ulec uszkodzeniu wiec miejcie to na uwadze.

konieczna zmiana zaworów rozprężnych lub dysz rozprężnych w zależności czy układ typu USA czy EU ze wzglęzu na inne ciśnienia robocze R12 i R134a
USA ma dysze rozprężną
EU ma podwojny zawór rozprężny

jak ktoś ma klimę na R12 lepiej taniej i bezpieczniej znaleźć wwarsztat od chłodnictwa (lodówki chłodnie lady chłodnicze)
i nabić układ czynnikiem R22 lub R409
nie ma konieczności zmiany połowy bebechów.
Osuszacz jest konieczny do wymiany w kazdym przypadku zmiany gazu lub rozszczelnienia klimy w czasie dłuższym niz 20 minut oraz konieczność wymiany co 3 lata.

3 dni temu miałem szkolenie z klimatyzacji z firmy Hella wiec wiem co mówię :P
w razie pytan prosze pytać.
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 21 cze 2013, 02:17

widmo pisze:Jak już pisałem wcześniej:

Przy zmianie z R12 na R134a trzeba w systemie retrofit:

-wypłukac cały układ z oleju
-wymienic osuszacz
-wymienić wszystkie uszczelnienia typu oring
- wymienić końcówki HP i LP

Przy R134a jest inny olej niz przy R12, zmieszanie 2 typów oleju spowoduje ich ścięcie.
i zatarciem sprężarki.
przewody gumowe mogą ulec uszkodzeniu wiec miejcie to na uwadze.

konieczna zmiana zaworów rozprężnych lub dysz rozprężnych w zależności czy układ typu USA czy EU ze wzglęzu na inne ciśnienia robocze R12 i R134a
USA ma dysze rozprężną
EU ma podwojny zawór rozprężny

jak ktoś ma klimę na R12 lepiej taniej i bezpieczniej znaleźć wwarsztat od chłodnictwa (lodówki chłodnie lady chłodnicze)
i nabić układ czynnikiem R22 lub R409
nie ma konieczności zmiany połowy bebechów.
Osuszacz jest konieczny do wymiany w kazdym przypadku zmiany gazu lub rozszczelnienia klimy w czasie dłuższym niz 20 minut oraz konieczność wymiany co 3 lata.

3 dni temu miałem szkolenie z klimatyzacji z firmy Hella wiec wiem co mówię :P
w razie pytan prosze pytać.
To już wiemy ;-)

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 22 cze 2013, 17:03

widmo pisze:Przy R134a jest inny olej niz przy R12, zmieszanie 2 typów oleju spowoduje ich ścięcie.
i zatarciem sprężarki.
jak wypompować stary olej? przepłukanie układu wystarczy?

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 24 cze 2013, 11:01

grze pisze:jak wypompować stary olej? przepłukanie układu wystarczy?
Maszyna do klimatyzacji sama odzyska olej, jednak jest to tylko jego część.
Oleju daje sie tyle ile ozyskała maszyna z czynnikiem.
jeśli nie odzyskano oleju ze sprawnego układu klimatyzacji dodaje sie wtedy 10-20 ml w celu wyrównania. jesli odzyskano zbyt dużo oleju tj >100ml układ jest przepełniony olejem i trzeba cały układ rozkręcać na czynnik pierwszy i zlewać olej.

napiszę ile orientacyjnie oleju znajduje sie w każdym elemencie.

Skraplacz 30-50ml zależy od wielkości elementu.
parownik 30-40ml
osuszacz 20-30ml
przewody 5ml/m
reszta oleju jest w sprężarce.

Płukanie calego układu ale każdy element osobno.
osuszacz do wymiany na nowy
skraplacz też ciężko wypłukać wiec tez zaleca się jego zmianę.

Odessać czynnik rozmontować na części zlać olej i płukać. w sprężarce nie ma korka spustu oleju wiec trzeba ją odkręcic od silnika odkręcić przewody i i przez otwory HP LP zlać olej i płukać.
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 24 cze 2013, 11:17

Ja znalazłem u siebie na wsi gościa który ma R409a ,za jedyne 200 chociaż nie wiem czy to tak tanio,ale na pewno taniej niż wymiana gratów,piszesz o płukaniu układu,ale nie piszesz czym go płukać....?
Diagnostyka VAG

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 24 cze 2013, 11:29

R409a jest podobny do R12 i w pełni wymienny z nim o ile nie ma w układze gumowych wezy. Nie wiem tez czy mozna uzywać go w ruchu kołowym.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 24 cze 2013, 11:34

AB4 pisze:Ja znalazłem u siebie na wsi gościa który ma R409a ,za jedyne 200 chociaż nie wiem czy to tak tanio,ale na pewno taniej niż wymiana gratów
To jest tanio. Zmiana osuszacza to koszt 100-150 zł zależnie jakiej firmy.
Nie mówię o tym, że czasami przewody sie nie odkręcą wiec później naprawa przewodów (spawanie aluminium lub zakuwanie nowego)
no i do R409a nie ma potrzeby płukanki.

co do płukania.
Jeśli chodzi o metody chaupnicze to każdy rozpuszczalnik który paruje w 100% i jest nieszkodliwy dla elementów gumowych + sprężony azot

w zastosowaniu profesjonalnym z uzyciem maszyny do płukania to preparat BELNET
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 24 cze 2013, 11:35

Ja osobiście jeszcze nie widziałem układu gdzie gumowych węży by nie było <ok>
Diagnostyka VAG

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 24 cze 2013, 11:36

karolas123 pisze:R409a jest podobny do R12 i w pełni wymienny z nim o ile nie ma w układze gumowych wezy. Nie wiem tez czy mozna uzywać go w ruchu kołowym.
Można go normalnie stosować i jest w pełni z nim zamiennym. stosowany w chłodniach samochodowych i ladach chłodniczych.
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
Zibero79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 16 kwie 2011, 11:16
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: Zibero79 » 04 lip 2013, 14:01

widmo mógł byś polecić jakiś warsztat sprawdzony w krakowie w miarę dobry i tani w którym robią przegląd klimatyzacji? wiem że jest tego sporo ale chciał bym jakiś sprawdzony i godny zaufania :mrgreen: dzięki

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 04 lip 2013, 17:20

Zibero79 pisze:widmo mógł byś polecić jakiś warsztat sprawdzony w krakowie w miarę dobry i tani w którym robią przegląd klimatyzacji? wiem że jest tego sporo ale chciał bym jakiś sprawdzony i godny zaufania :mrgreen: dzięki
wysłałem dane na prywatną wiadomość zeby nie robić kryptoreklamy ;)
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 18 lip 2013, 06:52

Panowie i Panie

Tak sie zastanawiałem nad tą moją klimatyzacją,i zmiana czynnika na 134,czytałem że to sie tak nie da p&p bo jednemu uwaliło kompresor a innemu nie,i chyba znalazłem odpowiedz czemu tak jest,mianowicie mój brat dostał wydruk po napełnieniu( on ma młodszy model,czyli ori 134),i widniał tam taki magiczny napis"bez fazy wtrysku oleju",a z tego co sie tu czyta to własnie olej robi największe spustoszenie w o-ringach i gumach,więc tak sobie myślę że wypuszcze w powietrze te pozostałości R12,a pojade nabić tam bez wtrysku nowego oleju i może mi węży nie wyżre?

Co o tym sądzi kolega widmo?
Diagnostyka VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga