Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] Nie działa prędkościomierz ani licznik Km...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 lis 2018, 11:31

Ramzeso, ktoś połamał płytę pcb. Na twoim miejscu poszukam bym innego licznika. Chodź ja kiedyś tak naprawiłem i długo działał.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Ramzeso
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 07 paź 2013, 16:24

Post autor: Ramzeso » 13 lis 2018, 11:45

PieterB pisze:Ramzeso, ktoś połamał płytę pcb. Na twoim miejscu poszukam bym innego licznika. Chodź ja kiedyś tak naprawiłem i długo działał.
Kurde,ledwo to ruszyłem i kabel wyszedł.Widać,że wszystko tam zaśniedziałe. Jest też jeden luźny kabel. na górze. Mówisz,że nie warto się z tym bawić? Obawiam się,że jak to rozkręcę, to wszystko się rozleci. Zależało mi na oryginalnym przebiegu.

https://postimg.cc/bGrps9m7

Awatar użytkownika
enanthate
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 11 wrz 2018, 05:04
Lokalizacja: Regensburg

Post autor: enanthate » 13 lis 2018, 15:42

Ramzeso pisze:Zależało mi na oryginalnym przebiegu.
Ostatnio na allegro kupowałem licznik do 1.6D z obrotomierzem (pochodzący z 1.9TD). Gościu handluje tylko licznikami do Audi 80. Spytałem go o licznik z wartością najbardziej zbliżoną do mojej. W odpowiedzi napisał, że ustawienie licznika na konkretną wartość dla niego nie jest problemem i zrobi to w cenie. Jest to jakieś wyjście...

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 13 lis 2018, 15:55

Cena i przebieg do ustalenia jak zawsze cwaniak_

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 lis 2018, 15:58

Ramzeso pisze:Zależało mi na oryginalnym przebiegu.
to przełóż tylko płytkę pcb, o ile kupisz sobie taki sam licznik.
WRC is for boys.
Group B was for men.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4643
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 13 lis 2018, 18:16

Ramzeso pisze:Czy dopóki tego nie ogarnę, to mogę jeździć bez licznika?
Bez licznika (kontrolki ładowania) alternator nie będzie startował na niskich obrotach i jeśli dłużej przejedziesz bez przegazówki to akumulator się rozładuje że nie odpalisz albo nawet zgaśnie podczas jazdy. Nie mówiąc o kontrolkach ostrzegawczych jakby coś się stało to nie zobaczysz.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
enanthate
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 11 wrz 2018, 05:04
Lokalizacja: Regensburg

Post autor: enanthate » 13 lis 2018, 18:38

Kontynuując temat gościa sprzedającego liczniki do Audi 80, oto jego strona użytkownika na allegro:
https://allegro.pl/uzytkownik/automikulindak?order=m
Polecam gościa, szczerze powiedziawszy. Pełen profesjonalizm.

Ramzeso
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 07 paź 2013, 16:24

Post autor: Ramzeso » 13 lis 2018, 18:52

Bez licznika (kontrolki ładowania) alternator nie będzie startował na niskich obrotach i jeśli dłużej przejedziesz bez przegazówki to akumulator się rozładuje że nie odpalisz albo nawet zgaśnie podczas jazdy. Nie mówiąc o kontrolkach ostrzegawczych jakby coś się stało to nie zobaczysz.
Dobra, przelutowałem to, i wyszło gorzej niż źle.Za pierwszym razem zaczął działać prędkościomierz,ale efekt był taki,że cały czas świecił się prawy kierunek,a włączając światła obroty dopiero się pojawiały na biegu jałowym.

Próba druga skończyła się tym,że nic nie działa,ale kierunki chodzą normalnie. Poza tym pali się kontrolka oleju.

Reasumując licznik jest w stanie agonalnym.

https://postimg.cc/bGrps9m7 tak to wyglądało przed rozebraniem.W środku wszystko zaśniedziałe...

Teraz pytanie-czy jeżdżąc z takim licznikiem, nie dojdzie do tego o czym pisałeś wcześniej?Kostki są podpięte. Kontroli zapalają się normalnie przy zapłonie i gasną po odpaleniu. Reszta to tajemnica.
enanthate pisze:Kontynuując temat gościa sprzedającego liczniki do Audi 80, oto jego strona użytkownika na allegro:
https://allegro.pl/uzytkownik/automikulindak?order=m
Polecam gościa, szczerze powiedziawszy. Pełen profesjonalizm.
Strasznie drogo. Mam klepnięty ten https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-licz ... f3d4e4873c czy tylko ja widzę,że on ma 0 z przodu? Wychodzi,że ma przejechane 32tyś.km. :D

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 lis 2018, 18:53

enanthate, ale i ceny fiufiu, widzę że moich stron koleś, chyba że to nie o ten Zamość chodzi :-D rotfl
Ramzeso pisze:Teraz pytanie-czy jeżdżąc z takim licznikiem, nie dojdzie do tego o czym pisałeś wcześniej?Kostki są podpięte. Kontroli zapalają się normalnie przy zapłonie i gasną po odpaleniu. Reszta to tajemnica.
skoro tak to ładowanie powinieneś mieć ale reszta to jak widać
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
enanthate
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 11 wrz 2018, 05:04
Lokalizacja: Regensburg

Post autor: enanthate » 13 lis 2018, 19:43

PieterB pisze:enanthate, ale i ceny fiufiu, widzę że moich stron koleś, chyba że to nie o ten Zamość chodzi :-D rotfl
No tak, może tak być, że ceny są kosmiczne. ;) Z mojej perspektywy były atrakcyjne, bo u mnie kwoty te same, tylko, że w ojro. bezradny_
Z drugiej strony kupując licznik wolałem produkt pewny, niż coś stricte z prywatnych rąk (lub gorzej - ze złomu), gdzie sprzedający często nie potrafili odpowiedzieć mi na podstawowe pytanie - "pochodzi z Audi z motorem 1.9TD czy 1.9TDI?".

Ramzeso
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 07 paź 2013, 16:24

Post autor: Ramzeso » 13 lis 2018, 19:54

PieterB pisze:Ramzeso napisał/a:
Zależało mi na oryginalnym przebiegu.
to przełóż tylko płytkę pcb, o ile kupisz sobie taki sam licznik.
czyli rozumiem,że z VDO nie podejdzie? Mam opcję dostać taką płytę za darmo.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 lis 2018, 22:09

z vodo nie bo masz un4 to "inne liczniki"

Ramzeso
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 07 paź 2013, 16:24

Post autor: Ramzeso » 14 lis 2018, 10:38

Kupiłem licznik za 50 zł UN4, tylko prędkościomierz nie działa, ale to przełożę swój i będzie ok.
Muszę dzisiaj jechać. Niestety przestały się zapalać wszystkie kontroli przy zapłonie, w tym ładowanie. Sprawdziłem akumulator. Na zimnym ma 12.4,a po odpaleniu 14.2, czy ładowanie jest. Wychodzi na to,że ta kontrolka nie jest niezbędna by wzbudzić alternator.

Dobrze kombinuję?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4643
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 lis 2018, 10:44

Widać masz alternator który nie potrzebuje dużych obrotów aby się wzbudzić bez kontrolki. Ja miałem taki że na licznikach z Audi A4 tych po 97roku z LEDowymi kontrolkami się nie wzbudzał na niskich obrotach, kontrolka ładowania i woltomierz pokazywały brak ładowania.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Ramzeso
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 07 paź 2013, 16:24

Post autor: Ramzeso » 14 lis 2018, 10:49

Widać masz alternator który nie potrzebuje dużych obrotów aby się wzbudzić bez kontrolki.
Aby tyle,że dojadę na noc do pracy ufff

Że to działało https://postimg.cc/gxyWCnj7 ...
za co odpowiada ta mała biała kostka na cztery piny?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga