Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 all] Podgrzewane fotele

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 sty 2016, 22:01

Ta przed prowadnicami

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 22 sty 2016, 07:04

Dzięki Jarek ;-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 sty 2016, 15:27

W dywanie masz nawet już przecięte a nie przerwane gdzie maja wychodzić. A oryginalnie dokładnie szło ot tych wtyczek koło kolumny kierowniczej wtyczka bodajże żółtą i za wtyczka kawałek był odczep masy do punktu masowego i szło progiem z innymi do siedzenia kierowcy

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 26 sty 2016, 19:54

Jasne,dzięki jeszcze raz <piwo>
Miałem robić sam wiązkę ale po wycięciu oryginalnej z 90 pomyślałem że jednak ją wrzucę.Wiązka jest na oddzielnych przekaźnikach ale jakoś może to upcham.
Masz racje odłączałem małą żółtą kostkę od dużej.To była jaby jedna całość ale się rozdzieliła na dwie.
Ostatnio zmieniony 10 lut 2018, 09:28 przez Piotrekdriver1, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
fanatix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 04 wrz 2008, 17:45
Imię: Paweł
Lokalizacja: Dębica

Post autor: fanatix » 13 mar 2017, 22:21

Panowie trochę odgrzeję wątek. Czy maty węglowe, które są ogólnie dostępne na allebleble.pl za ~50zł można zastosować do ori przełączników i będzie to hulać, tzn. temperatura będzie regulowana?
1.6 SB 1,1 Bar & 1.8E DZ Coupe & 2.8 AAH

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 mar 2017, 22:46

Nie

Awatar użytkownika
fanatix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 04 wrz 2008, 17:45
Imię: Paweł
Lokalizacja: Dębica

Post autor: fanatix » 14 mar 2017, 18:17

W takim razie zostaje szukać tylko oryginalnych? Nie ma innej alternatywy?
1.6 SB 1,1 Bar & 1.8E DZ Coupe & 2.8 AAH

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 mar 2017, 19:22

Może dałoby się zostawić oryginalne czujniki temperatury albo kupić odpowiednie termistory i wsadzić w fotel, podłączyć pod przycisk i może regulacja ruszy.

Tylko ciekawe czy te maty już nie mają własnego ograniczania temperatury to wtedy będzie można tylko w dół regulować.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 14 mar 2017, 19:51

Też planowałem coś takiego u siebie zrobić, i myślałem że z ori termistorami to ruszy. Trzeba będzie wiązkę kupić i pokombinować, bo maty mam jakieś z mondeo

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 mar 2017, 20:26

Maty są zasilane prądem PWM, wiec byle co nie zasili na dodatek sterownik ten z długim przyciskiem bez przekaźnika wykrywa maty wiec oporność i moc powinna być zbliżona do oryginału.

Wiem że maty do 80 sa ciężko dostępne, ale od A4 B5 jest ich sporo na portalu i bardzo tanio wymiarami prawie pasujące do naszych siedzeń bo sam kiedyś takie wkłądałem, pewnie i też z innych aut by podeszło.

Awatar użytkownika
Jozeph32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 16 maja 2014, 12:21
Lokalizacja: Radzyń/DE

Post autor: Jozeph32 » 24 kwie 2017, 20:22

Witam panowie może ktoś pomoże bo ogarniam w samochodzie podświetlanie przełączników i nie wiem czy te od grzanych foteli da się rozebrać coś tam próbowałem ale nie chce ich uszkodzić

Awatar użytkownika
fanatix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 04 wrz 2008, 17:45
Imię: Paweł
Lokalizacja: Dębica

Post autor: fanatix » 01 wrz 2017, 11:57

Udało się kupić działające maty. Są z B3, ale zagoszczą w B4 - chyba nie ma znacznej różnicy???
Z racji tego, że mają pewnie ~30lat trochę się ubrudziły. Czy można je wyprać tak, żeby im nie zaszkodzić.
Czy ktoś ma zdjęcia jak powinno się je ułożyć na fotelu, czy kleić do gąbki czy mocować do druta?
Obrazek
1.6 SB 1,1 Bar & 1.8E DZ Coupe & 2.8 AAH

Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kociemb » 09 lut 2018, 20:16

Próbuję u siebie uruchomić grzane dupy no i okazuje się, że mata oparcia po stronie kierowcy padła...
Teraz pytanie: mogę ją normalnie zmostkować tak, żeby grzała tylko mata siedziska ? Czy muszę dorzucić jakiś rezystor ? Jeśli tak to jaki ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 09 lut 2018, 20:24

Szybko ci padnie ta druga mata jak zmostkujesz. Zmierz opór jednej maty i będziesz wiedział jaki mniej więcej kupić rezystor. Tylko kup kilku watowy bo mały szybko się spali.
Albo zrób jakiś układ ograniczający moc działający na zasadzie PWM zamiast grzać rezystor. Tylko nie wiem czy ten układ zadziała z oryginalnym włącznikiem bo pewnie on też steruje przez tranzystor.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kociemb » 09 lut 2018, 20:53

Właśnie tego się obawiałem że może szybko paść... Opór maty siedziska jest ok 7-8 ohm, tylko czy ta z oparcia ma tyle samo ? Zaraz zobaczę po stronie pasażera jak to wygląda bo tam też nie działa grzanie...

Ilu watowy ten rezystor powinien być coby wytrzymał obciążenie ? Z układu ograniczającego moc raczej odpadam bo nie znam się na tyle w temacie aby coś takiego zrobić...

Edit:

No i pomierzyłem dla potomnych:
mata siedziska - 7.7 Ohm
mata oparcia - 14,2 Ohm
termistor: ok 18 kOhm w temperaturze ok 3'C (samochód stał w takiej temp. ok 4h)

Niestety po obu stronach lipa... Strona kierowcy padnięta mata oparcia, strona pasażera padnięty termistor...

Pozostaje pytanie ilu watowy rezystor użyć zamiast maty oparcia ?
Na szybko na allegro:

15Ohm/5W
http://allegro.pl/rezystor-opornik-15-o ... 59685.html

15Ohm/10W
http://allegro.pl/rezystor-superes-10w- ... ml#thumb/1

15Ohm/50W
http://allegro.pl/rezystor-drutowy-50w- ... 01792.html


Tak jeszcze dla pewności zapytam, czy maty z przykładowo b5 będą normalnie działać z resztą instalacji w b4 (przekaźniki, włączniki itp.)?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga