Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] cofanie ropy pod ciśnieniem, brak zasysania ropy

Marcin Gutek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:27
Lokalizacja: Żary/Zielona Góra

Post autor: Marcin Gutek » 11 lis 2016, 19:17

Ok, jutro kupuję filtr do silnika 1,6 D - w inter Carsie kupuję części, czy coś mam dodać, do jakiego auta ? czy że do 1,6 D wystarczy ? czy może jakiś konkretny ty podać , nr ?

widziałem te gruszki na allegro, czy jak zaciągnę paliwo z baku, przez filtr tą gruszką to przy jej odpięciu i podpięciu przewodów bez gruszki do pompy paliwo nie zejdzie ?

Wykręcam oba zaworki, powrotu sprawdzam sprężarką, ciśnienia wew. czyszczę i wymieniam oringi (kupię je w inter carsie czy trzeba cały zestaw naprawczy do pompy ? czy do sklepu z oringami i dobrać wymiarowo ?)

I daję znać jaki efekt

dobrze zrozumiałem tok postępowania, tylko nie wiem czy tą gruszkę gdzieś w sklepie u nas znajdę
Audi 80 B4 1,9TDi - pełnia szczęścia...

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 11 lis 2016, 19:48

Filtry paliwa:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak chcesz jakies części osprzętu z TDI , uderzaj do
Munior'a
Zawsze będziesz miał pewność , że sa sprawne i sprawdzone.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 lis 2016, 20:04

Marcin Gutek pisze:widziałem te gruszki na allegro, czy jak zaciągnę paliwo z baku, przez filtr tą gruszką to przy jej odpięciu i podpięciu przewodów bez gruszki do pompy paliwo nie zejdzie ?
Gruszkę to masz wpiać na stałe ,przed filtrem ,na węzu z paliwem ze zbiornika
Marcin Gutek pisze:dobrze zrozumiałem tok postępowania, tylko nie wiem czy tą gruszkę gdzieś w sklepie u nas znajdę
Ja już od jakiegoś czasu odpuściłem sobie kupowanie w sklepach niektórych rzeczy i tłumaczyć "bystremu" sprzedawcy o co mi chodzi ...wolę bez wychodzenia z domu ,i zbędnego gadania kliknać i poczekać kilka dni na przesyłkę .Co do filtra to lepszy od 1,6D będzie od forda 1,8 D ,jak na drugim zdjęciu Krzyska84 ,bo w odróznieniu od vw 1,6 D ,ten od forda ma wejscie i wyjscie skierowane w tą samą stronę ,a z vw są w przeciwnych kierunkach co wymaga gimastyki z weżykami...choć przy zakładaniu gruszki jednak ten pierwszy wydaje się bardziej pasować ,bo jest gdzie zmiescić gruszkę bez zbytniego jej "załamywania"
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Marcin Gutek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:27
Lokalizacja: Żary/Zielona Góra

Post autor: Marcin Gutek » 12 lis 2016, 11:17

ok, dzięki za wszelkie info, jutro działam, dam znać jaki efekt to przyniesie mysli_

[ Dodano: 2016-11-12, 11:17 ]
ok,, sprawa wygląda następująco.

Zawór powrotu założony drugi, rzekomo sprawny - używany - z innej pompy wyciągnięty która ponoć działała.

O przeróbkach układu zasilania - filtr i pompka ręczna mechanik nie chce słuchać, ma być jak oryginał i ma działać.

Zaworu ciśnienia nie wykręcał jeszcze.

I mam zonka, innego mechanika który to zrobi, poustawia itp w okolicy nie ma, nie wiem czy tej pompy od razu nie ściągnąć, zregenerować, od razu oba te zawory sprawdzić, i mieć na jakiś czas spokój.

Munior ja może bym tę pompę wysłał tobie do regeneracji, i sprawdzenia lub wymiany tych obu zaworów - i wtedy byłbym pewny jej na 100% że przez jakiś czas mnie nie zawiedzie, ona już była regenerowana jakieś 5 - 6 lat temu.
Nie znam typu pompy, ale jak dzwoniłem za inną - aby kupić używaną to jeden gość pytał się mnie o przepływomierz - czy mam plastikowy - to tak, mam plastikowy chyba pitburga - choć nie wiem czy to ma znaczenie przy określaniu typu pompy.

Pisz na priw lub sms 797026626 - oddzwonię jak trzeba.
Audi 80 B4 1,9TDi - pełnia szczęścia...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 lis 2016, 11:55

Marcin Gutek pisze:O przeróbkach układu zasilania - filtr i pompka ręczna mechanik nie chce słuchać, ma być jak oryginał i ma działać.
Zmień tego "speca" ,bo jak widac to mało jeszcze widział ,a z takim podejsciem jakie ma ,to powienin zająć się naprawą taczek,gdzie jego "filozofia" na pewno w niczym by nie przeszkadzała ;-) .A najlepiej to zrób sobie to sam,bo wymienić filtr i zalożyć pompkę potrafi każdy kto ma sprawny wzrok i dwie sprawne ręce ...tu nie ma żadnej filozofi ani trudności .
Marcin Gutek pisze:Munior ja może bym tę pompę wysłał tobie do regeneracji, i sprawdzenia lub wymiany tych obu zaworów - i wtedy byłbym pewny jej na 100% że przez jakiś czas mnie nie zawiedzie, ona już była regenerowana jakieś 5 - 6 lat temu.
Według mnie to zupełnie nie potrzebne ,wyciągać pompę ,bo pompie nic nie dolega .Skoro była regenerowana czyli uszczelniana ,to uszczelki bez problemu powinny wytrzymać 10-15 lat .A sprawdzenie zaworków jest na tyle proste że nie potrzeba wysyłać całej pompy ,tylko sprawdzić albo wymienić zaworki .Tyle że nawet jak załozysz nową pompę ,a nie założysz pompki gruszki i nie wymienisz filtra paliwa na taki jak na zdjęciach ,to nic ci to nie da ,bo nadal bedzie się zapowietrzał

[ Dodano: 2016-11-12, 11:55 ]
Marcin Gutek pisze:Nie znam typu pompy, ale jak dzwoniłem za inną - aby kupić używaną
Przystopuj trochę i pomyśl logicznie ,bo chyba masz za dużo wolnej gotówki ,skoro od razu chcesz kupic drugą pompę ,gdzie twojej raczej nic nie dolega.Ja pompy 100% sprawne mam i nie muszę pytać o typ ,bo juz z samego twojego opisu wiem jaką masz ,ale nie chcę ci " wciskać "drugiej pompy ,bo wedłg mnie to zupelnie niepotrzebne .Wymiana zaworków to kilka minut ,wymiana filtra i założenie gruszki to max 10 minut roboty.Skoro ten "spec " nie chce ci tego zrobić ,zrób sobie to sam ,bo to żadna filozofia jak już pisałem
Ostatnio zmieniony 12 lis 2016, 12:01 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 12 lis 2016, 11:58

Kopnij tego speca w cztery litery ;-) Posłuchaj MUNIORA bo zna się na rzeczy jak mało kto. Dla mnie to prawdziwy autorytet w tej dziedzinie ;-)

Marcin Gutek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:27
Lokalizacja: Żary/Zielona Góra

Post autor: Marcin Gutek » 12 lis 2016, 12:19

Munior ok, mam mały zamęt co robić, ale zanim kupię pompę, bo ku temu skłania się mechanik, to zamówiłbym od Ciebie oba zaworki, i przed demontażem pompy wkręcił bym te od ciebie, w między czasie wymienił bym ten filtr i gruszkę zamontował.

Takich zaworków u nas sprawdzonych nie kupię, nawet nie wiem gdzie szukać, szroty z pompy nie wykręcą, ten co wkręcałem był z pompy mechanika, która niby działała, ale jaka jest prawda nie wiem.

Może masz też taką gruszkę do sprzedania, i tak musiałbym na allegro zamawiać, bo w sklepach u nas nie ma.
Audi 80 B4 1,9TDi - pełnia szczęścia...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 lis 2016, 12:33

Marcin Gutek pisze:mam mały zamęt co robić, ale zanim kupię pompę, bo ku temu skłania się mechanik
Nawet mnie to specjalnie nie dziwi cwaniak_ bo przecież lepiej się zarobi na wymianie pompy ,niż marnych zaworków ,to że pompa sprawna ,to szczegół ..są spece którzy zyją z wymiany sprawnych rzeczy ,na nowe ,albo używane .Wystarczy obejrzeć sobie program "będzie pan zadowolony " Zlituj się nad sobą i twoją kieszenią i zabierz już od niego to auto ,bo brak mi słów bezradny_ i zrób sobie to wszystko sam.Załóż filtr ,wepnij pompkę gruszkę.Co do zaworka na nastawniku ,to czy twój był niesprawny i to czy wymieniony jest sprawny ,bedzie widac po podpięciu gruszki ,podczas pompowania paliwa .Co do drugiego zaworka ,cisnienia wewnętrznego ,to najpierw go odkręć i sprawdz czy się nie wysypał ,bo ten zaworek się nie psuje i nia ma potrzeby go wymieniać .Nawet jak się zapiecze ,to wystarczy go rozruszac i bedzie ok .Wymienić trzeba tylko profilaktycznie dolny oring na nim . Mechanikowi nawet tego nie tłumacz ,bo szkoda mojej wiedzy dla takiego dobani_
Ostatnio zmieniony 12 lis 2016, 12:36 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 12 lis 2016, 12:35

Marcin nie wydawaj nie potrzebnie kasy i nie słuchaj się tych pseudo mechaników którzy zchrzania najprostsze zadanie.
Jeśli chcesz to umówmy się gdzieś w Zielonej i pomogę Ci to ogarnąć w miarę możliwości ;-)
VAG-COM diagnostyka - LUBUSKIE

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 lis 2016, 12:39

misiekb4 pisze:Marcin nie wydawaj nie potrzebnie kasy i nie słuchaj się tych pseudo mechaników którzy zchrzania najprostsze zadanie.
Jeśli chcesz to umówmy się gdzieś w Zielonej i pomogę Ci to ogarnąć w miarę możliwości
Nareszcie się ktoś zlitował ,bo ręce opadają , jak się czyta o takich "specach" z jakim ma do czynienia kolega
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Marcin Gutek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:27
Lokalizacja: Żary/Zielona Góra

Post autor: Marcin Gutek » 12 lis 2016, 13:11

Misiek spoko, dzięki, widzę po zdjęciach Twojej śnieżynki że masz FZG - Żagań lub okolice, ja FZA - Żary, więc bliżej niż zielona.

AHA, mam jeszcze jeden dylemat, rozrząd, wymieniłem przy przebiegu 278 tys, to było kwiecień 2014 rok, aktualnie żona nakręciła już 325 tys, więc 47 tys na tym rozrządzie, minęło ok 2,5 roku, czy go wymieniać ? Był wymieniony pasek na Conti rolka napinająca i rolka rozrządu.

Jak rozmawiałem z mechanikiem o wymianie pompy to od razu miał być rozrząd wymieniony.

Słyszałem że do 60 tys można na rozrządzie jeździć.

AHa, zawór ciśnienia wew, ok wykręcę, wymienię oringi (mogą być ze sklepu z oringami dobrane wymiarowo czy trzeba jakieś oryginały szukać ?), a co do zaworu powrotu, sprężarkę mam w domu, ale zastanawiam się jak go węża ten zawór podłączyć żeby odpowiednie ciśnienie na niego zapodać ? trzeba jakąś końcówkę wytoczyć ?
Audi 80 B4 1,9TDi - pełnia szczęścia...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 lis 2016, 13:30

Marcin Gutek pisze:zawór ciśnienia wew, ok wykręcę, wymienię oringi (mogą być ze sklepu z oringami dobrane wymiarowo czy trzeba jakieś oryginały szukać ?),
Rozmiar ma pasować i tyle,ale jak miałes uszczelnianą pompę 6 lat temu ,to powinien byc w dobrym stanie .Zwykle orginalny po 20 latach niczego już nie uszczelnia ,jest twardy i łamie sie przy zdejmowaniu jakby był z plastiku .Takze raczej skup się po jego wykręceniu na tym czy się z niego nie wysypały wnetrzności ,bo wtedy cofa się ostro paliwo od razu po zgaszeniu silnika ,że o innych objawach nie wspomnę .
Marcin Gutek pisze: mam jeszcze jeden dylemat, rozrząd, wymieniłem przy przebiegu 278 tys, to było kwiecień 2014 rok, aktualnie żona nakręciła już 325 tys, więc 47 tys na tym rozrządzie, minęło ok 2,5 roku, czy go wymieniać
Ja bym sie nie spieszył ,do 60 tys jeszcze trochę brakuje
Marcin Gutek pisze:co do zaworu powrotu, sprężarkę mam w domu, ale zastanawiam się jak go węża ten zawór podłączyć żeby odpowiednie ciśnienie na niego zapodać ? trzeba jakąś końcówkę wytoczyć ?
Możesz założyć sam przewód ze sprężarki na zaworek i zacisnąć opską ,przy sprawnym zaworku na manometrze masz mieć nie wiecej niż 4,5 bara i nie mniej niż 3,5 .W przypadku kiedy jest zapieczony ,to cisnienie nie zatrzyma się na 4,5 bara tylko bedzie dalej rosło
Ostatnio zmieniony 12 lis 2016, 13:56 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

misiekb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2013, 18:12
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: misiekb4 » 12 lis 2016, 13:56

Mam FZI, na codzień jestem w Zielonej Górze.
Spokojnie z rozrzadem, jeszcze polata.
W razie czego uderzaj na pw lub kom: 663-357-942, ale tj dziś to po południu bo jestem w szkole.
VAG-COM diagnostyka - LUBUSKIE

Marcin Gutek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:27
Lokalizacja: Żary/Zielona Góra

Post autor: Marcin Gutek » 12 lis 2016, 15:28

Ok, właśnie wróciłem od mechanika,

Auto na dwór wypchane więc jeszcze w łapy zimno, walczyłem na dworze z pompą.

Więc:
1. Zawór ciśnienia wewnętrznego jest raczej ok, wykręciłem, wizualnie sprawdziłem oring w porządku, miękki, itp, w środku tłoczek na sprężynce pracuje bez zarzutu, po wciśnięciu delikatnym przysłania jedne otwory i otwiera kolejne.
2. Zawór ciśnienia powrotu zakładaliśmy z innej pracującej pompy, jest ok,
3. Dodatkowo sprawdziliśmy cewkę - taką z tyłu pompy - dochodzi do niej przewód elektryczny na klucz 8, działa, załancza - cyka.
4. Idąc dalej odkręciłem nastawnik i tu mały zonk, pod nastawnikiem są jakby 4 wystające kołeczki - śruby czy coś i były oklejone opiłkami - taka pasta szara sięz tego zrobiła, drobne opiłki posklejane.

Tak więc raczej pompa do wymiany ?

Sprężyny w pompie całe, też po ściągnięciu nastawnika sprawdziłem.

Aha wtyczka od pompy jest na 7 pinów, okrągła, pompa BOSCH, mam fotki.
Audi 80 B4 1,9TDi - pełnia szczęścia...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 lis 2016, 15:57

Marcin Gutek pisze:Tak więc raczej pompa do wymiany ?
Nastawnik do czyszczenia ,w skrajnych przypadkach uniemożliwia też odpalenie .I wyglada że w twoim przypadku jest ten skrajny przypadek.Tylko niestety świadczy to o tym że pompa jest podtarta ,bo normalnie nie "produkuje" takiej ilości opilków,że widać jest je aż na wierzchu płytki .Przyczyną tego stanu rzeczy jest paliwo ,a raczej coś co wlewałeś do zbiornika ,bo paliwem bym tego nie nazwał :-/
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga