Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1Z] JAk podłączyć kostkę pompy wtryskowej AFN do 1Z`a?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 16 sie 2012, 20:57

hackthemilk pisze: pytanie - czy jest opcja rozebrania wtyczki aby ew. poprzycinać kable i dosztukować nowe?
Jak masz płaski cienki śrubokręt to sobie z tym poradzisz, każda blaszka (pin) w kostce posiada z jednej strony tzw. harpun (odgięty kawałek blaszki) i wystarczy go wcisnąć i każdy kabelek ładnie wychodzi z wtyczki <ok>
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 17 sie 2012, 20:49

oooo oto chodziło :-P

zamówiłem nowe piny i kupiłem kabla na metry - spróbuje podziałać - jak coś napiszę - tymczasem dzięki za info

co do haczyka UKI_XX czy jesteś pewien że jest tylko jeden?
oglądałem inne wtyczki (mam troszkę śmieciowego okablowania z audi) i piny miały po dwa harpuny jeden na dole a drugi na górze?

a jeszcze jedno - sprawa uszczelnienia? wtyczka od strony kabla jest zalaminowana? wyglada jak by miała okrągły uszczelniacz ? jak to z tym jest?
AUDI - i wszystko jasne...
________________________________
Było i Jest Audi 80 B4 AVANT 94r 1Z 90km+
oraz
A3 8P 2008 1,6 MPI 102km

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 30 sie 2012, 22:53

Witam. nie chce zakładać nowego tematu więc dołączę pytanie. Mam osprzęt pierburg i komp 16bit, chciałbym włożyć pompę z AFN lub z innego 110Km, czy pompa pasuje p&p i nic nie trzeba przerabiać ? mocowania itp. ? czy wystarczy podłączyć dobrze piny przy pompie i będzie latać?
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi

audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 wrz 2012, 08:41

brabus124 pisze:Mam osprzęt pierburg i komp 16bit, chciałbym włożyć pompę z AFN lub z innego 110Km, czy pompa pasuje p&p i nic nie trzeba przerabiać ? mocowania itp. ?
Pasują ,ale tylko z regulacją kąta wtrysku pompą ,czyli z "fasolami "na flanszy .Wtyczka nastawnika na pewno bedzie inna ,piny niestety nie idą 1-1 ...a jak idą musisz poszukać, bo w jakimś temacie opisywałem ...No i na cuda nie licz ,bo sam ori komp 16 bit i pompa ze 110- ki cudów nie uczynią ...no chyba że masz kompa z odpowiednią "zawartością " ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 03 wrz 2012, 00:06

MUNIOR, Ok. ale po zmianie programu można wspiąć się wyżej niż na pompie 1z, szczególnie z mocą, czy dobrze rozumiem ? bo to aktualnie jest dla mnie najważniejsze
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi

audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 wrz 2012, 20:37

brabus124 pisze:MUNIOR, Ok. ale po zmianie programu można wspiąć się wyżej niż na pompie 1z, szczególnie z mocą, czy dobrze rozumiem ?
Wiadomo że można ,ale do ok.120-130 koni wystarczy zdrowa pompa z ori 90 konnego zetora ...podkreślam słowo ZDROWA ;-) Zostaw na razie pompę w spokoju ,powiem tak <ok> na pewno poczujesz i to bardzo ,różnicę po zrobieniu programu na twojej 16 -tce .Po zmianie samej pompy na pompę z AFN -a ,niekoniecznie :-P
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 03 wrz 2012, 21:01

MUNIOR pisze:na pewno poczujesz i to bardzo ,różnicę po zrobieniu programu na twojej 16 -tce .Po zmianie samej pompy na pompę z AFN -a ,niekoniecznie :-P
Tylko że już mam zrobiony program, i to nie wąski bo na ok. 130Km+ i 300Nm. I chodzi to fajnie czuć moment, jestem pewny że może nawet przekracza 300Nm ale tej samej mocy aż tak nie czuć. Szczególnie na obrotach 3-4tys coraz słabiej czuć moc. Jeździłem kuzyna passatem 150KM i 330Nm i powiem że u mnie bardziej czuć Nm, ale znów u niego super można ciągnąć do 4,2tys obrotów i lepiej idzie.
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi

audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 wrz 2012, 21:56

brabus124 pisze:Tylko że już mam zrobiony program, i to nie wąski bo na ok. 130Km+ i 300Nm.
To było od razu tak pisać :mrgreen:
brabus124 pisze:I chodzi to fajnie czuć moment, jestem pewny że może nawet przekracza 300Nm ale tej samej mocy aż tak nie czuć. Szczególnie na obrotach 3-4tys coraz słabiej czuć moc.
No i tak będzie ...bo przy tych obrotach max moment obrotowy dawno już jest i nie rośnie ,pompa od 110 tki niewiele tu zmieni.Poza tym ,skrzynia biegów w zetorze jest krótsza niż np.w AFN-nie
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 03 wrz 2012, 22:29

MUNIOR pisze:bo przy tych obrotach max moment obrotowy dawno już jest i nie rośnie
MUNIOR pisze:skrzynia biegów w zetorze jest krótsza niż np.w AFN-nie
TO wiem, tylko że przy tych obrotach 3.5-4.2 tys powinno być czuć tą moc, ale przejdźmy do sedna, zmieniam zderzak na Coupe i chce od razu pomyśleć o FMIC, być może jeszcze pójdą wtryski 216 i program na 145 i 330Nm, pompa 1z sobie z tym poradzi ? czy lepiej sprawowałaby się AFN ? jest sens ją zakładać ?
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi

audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html

spawacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 20 gru 2010, 13:13
Lokalizacja: Przemyśl/Podkarpacie

Post autor: spawacz » 05 wrz 2012, 20:31

Munior i reszta kolegow, wyprowadze was z bledu bo pasuja pompy od Reni, coprawa 11 ale bez przerobki wchodza, jednak potrzebne sa kola na pompe z regulacja takie jak ma ALH/ASV/AHF i inne nowsze TDI. AA bo pewnie ktos zaraz zapyta jakie to pompy ; 0460 414 984 , 0460 414 988 i 0460 414 993. Mozna dac jeszcze 982 i 983 ale maja nedzne tlokorozdzielacze....
Sprzedam turbo Vnt15/ARL na dzielonym kolektorze , przebieg 17tys. robiona u turbo-bogdana. Posiadam tez GT18V , 2szt w stnie BDB.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 wrz 2012, 21:22

spawacz pisze:Munior i reszta kolegow, wyprowadze was z bledu
Munior o tym wie doskonale 8-) bo pomp z renówki i nie tylko ,trochę przepuścił przez swoję ręce :-P ....tylko wolę w korpusie z renówki zrobić" fasolki "do regulacji pompą kąta ,niż zakładać te badziewne koła z regulacją ...a to z tej prostej przyczyny że przy regulacji kąta pompą, mogę sobie odpalić silnik ,ustawić kąt ,zgasić i dokręcić ,trwa to 5 minut .A przy regulacji kołem się tego nie da zrobić i robi sie metodą : ustawić odpalić ,sprawdzic ,poprawić ...i tak do skutku ,w zależności jakie kto ma "oko" trwa to krócej lub dłużej,ale na pewno dłużej niż w przypadku pompy z regulacją na "fasolach " gdzie robi się to w 5 minut 8-) .A że wolę sobie ułatwiać ,niż utrudniać to regulacja kąta wtrysku kołem ,mnie nie interesuje ... zbyt często zmieniam u siebie pompy ,a czas jest cenny ;-) Poza tym ori pompy z renówki mają inne fale ,których kształt wzniosów znacznie się różnii od naszych choćby ori DE 015 ,bo wtryski z renówki mają sporo wyższe ciśnienia otwarcia . Jakby ktoś chciał sobie taką pompę z renówki załozyć ,to radzę wymienić falę przynajmniej na ori z 90 tki DE 015 ,a najlepiej na DE 010 z AFN -a
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Erbi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 30 wrz 2012, 18:14
Lokalizacja: Ełk

Post autor: Erbi » 29 lis 2012, 12:39

Panowie, podpinam się pod temat i mam pytanie głównie do MUNIORA, podłączyłem pompę z AFN do 1Z tak jak napisałeś i wychodzi na to że muszę poprzekładać piny w sterowniku bo dojrzałem się ze mam przepływke BOSCHA. Tylko nigdzie nie mogę się doszukać schematu ze sterownika co i gdzie. Byłbym bardzo wdzięczny bo silnik po generalnym remoncie a ja wyjechać nim nie mogę ;(
1Z (własnoręczna przekładka Pierburg :) ) + pompa AFN + 0.216 + 16 bit CHIPS ;)

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 29 lis 2012, 13:08

Ale to się nie da tak zrobić, że pompę od AFNa podłączysz pod 1Z`ta z przepływką Boscha ;/ Przy pierburgu faktycznie jest taka możliwość, ale nie przy boschu... Tzn. dla uściślenia samą pompę można przełożyć, ale jest problem z nastawnikiem (inna zasada działania)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 29 lis 2012, 16:43

4ebi jak padł Ci nastawnik to wymiana pompy nie pomoże, najlepsze rozwiązanie to przekładka całego osprzetu, jak masz juz pompe to jeszcze komp z wtyka i obudowa filtra powietrza z przepływką pierburg z wtyka <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 lis 2012, 21:17

4ebi pisze: mam pytanie głównie do MUNIORA
4ebi pisze:mam pytanie głównie do MUNIORA, podłączyłem pompę z AFN do 1Z tak jak napisałeś i wychodzi na to że muszę poprzekładać piny w sterowniku bo dojrzałem się ze mam przepływke BOSCHA.
Ja już nie muszę odpowiadać :mrgreen: misiekdzwon, i Krzysiek 84, mnie wyręczyli ...Niestety nie ma tak dobrze że przekładasz pompę z indukcyjnym ,lub sam nastawnik i wszystko śmiga :-P Gdyby to było takie proste to każdy by sobie szybko przerzucił i nie było by tematu na forum ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga