Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

Audi 80 1.8 PM ustawienie rozrządu i zapłonu

Posty typu poszukuję mechanika, warsztatu, klubowicza, potrzebuję wypożyczyć itp.
ODPOWIEDZ
ceton9
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 24 cze 2015, 15:26
Imię: Sylwek
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: lubelskie

Audi 80 1.8 PM ustawienie rozrządu i zapłonu

Post autor: ceton9 » 20 cze 2020, 10:43

Witam Zespół Administracyjny i wszystkich Użytkowników.
Jestem nowy na forum i to mój pierwszy post. Jeśli coś będzie nie tak, proszę o wyrozumiałość i nie usuwanie tematu.
Jestem z woj. lubelskiego i poszukuję dobrego mechanika lub klubowicza celem ustawienia rozrządu i zapłonu w moim Audi 80 B3 1.8 PM z 06.1990 roku.
Za namiary z góry dziękuję i pozdrawiam Całe Forum.

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 11377
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Re: Audi 80 1.8 PM ustawienie rozrządu i zapłonu

Post autor: Pieterb » 20 cze 2020, 19:19

ceton9 to żadna mecyja w tym silniku, z zamkniętymi oczami każdy mechanik powinien to zrobić. Tak rozrząd jak i zapłon. Zrobił bym bym Ci to ale niestety ostatnio cierpię na chroniczny brak wolnego czasu ;-)
A skąd dokładnie jesteś? bo z drugiej strony z taką bzdurą gonić sporo km to średnio opłacalne.
Ustawianie zapłonu w abk

Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.Dziękuję

Srebrna Kula

Ja się nie znam na naprawach, ja tylko kopiuje wiedzę ze starszych postów na forum, więc i Ty szukaj search.php

ceton9
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 24 cze 2015, 15:26
Imię: Sylwek
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: lubelskie

Re: Audi 80 1.8 PM ustawienie rozrządu i zapłonu

Post autor: ceton9 » 26 cze 2020, 11:54

Pieterb, dziękuję za odpowiedź.
Dopiero teraz odpisuję, bo też z wolnym czasem u mnie krucho.
Jestem z Radzynia Podlaskiego.
Opiszę po krótce dlaczego chcę sprawdzić ustawienie rozrządu i zapłonu:
Po odpaleniu silnikiem zaczyna trząść tak co 2-3 sekundy zatelepie- drgania czuć wewnątrz pojazdu i na kierownicy, do tego końcowym tłumikiem też telepie dość mocno i czuć z niego nie spaloną lub nie do końca spaloną benzyną. Przy ruszaniu, gdy wcisnę gaz, audi nie od razu zareaguje, potrzebuje około sekundy, dwóch i dopiero rusza.
Kłopotu z odpalenie nie ma.
Wymieniony cały układ WN, sonda lambda sprawna sprawdzona oscyloskopem, czujnik temperatury niebieski też, czujnik zasysanego powietrza przy wtrysku sprawny, podciśnienie szczelne sprawdzone, tak samo podstawa monowtrysku.
Samochód spala też około 1-2 litrów benzyny więcej niż poprzednio.
Taka sytuacja ma miejsce już kilka miesięcy, od czasu, gdy dałem samochód jednemu mechanikowi do zmiany paska rozrządu i paska wspomagania.
Mechanik ze mnie kiepski, bardziej elektryk więc nie znam się na ustawieniu rozrządu. Jednak gdy ustawiłem koła rozrządu górne i dolne od wału na znaki: odpowiednio O.T. i strzałka na obudowie plastikowej rozrządu, to na kole zamachowym w okienku koło skrzyni biegów pokazuje mi daleko poza punktem zero, a nawet za tą drugą kreską ( która oznacza chyba kąt 6 stopni?).
Proszę o wskazówki, co może przyczyną takiego zachowania auta oprócz źle ustawionego rozrządu lub zapłonu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Poszukiwany/Poszukiwana”