Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

Audi 80 2.0E ABK LZ5U by xRead

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4516
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 19 kwie 2020, 02:25

xRead, pomaluj (spray) podkładem "BOLL CYNK", 2 warstwy powinny wytrzymać życie tarcz. okok https://www.boll.pl/lakiery-akrylowe-i- ... k-spray-54
Kostka staycjki Topran
:arrow: Pompa wody DOLZ
:arrow: Pasek rozrządu DAYCO
:arrow: Rolka napinająca INA ( w środku był SKF )

https://audi80.pl/topics127/audi-80 ... 173,30.htm
Elegancko! okok

Awatar użytkownika
xRead
Audi 80Spec
Audi 80Spec
Posty: 317
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Lokalizacja: Legnica

Re: Audi 80 2.0E ABK LZ5U by xRead

Post autor: xRead » 07 cze 2020, 00:54

:arrow: Audi jeździ ma się całkiem spoko :) Prawie bez problemowo zrobiła trip Legnica - Niechorze łącznie ok. 900km ;) Jedynie łożysko tylnego koła się coraz bardziej zacierało w drodze powrotnej 200km od domu, już był potworny pisk pomimo, że się nie grzało. Ta usterka wynikała z mojej winy, parę miesięcy temu z tej strony spaliłem tarcze hamulcową... No ale jakoś dojechała i wróciła :) Oleju nie ubyło ani 1mm co mnie bardzo cieszy

ObrazekObrazek

:arrow: Po powrocie zostało wymienione łożysko oraz nasmarowane smarem Mobil ( polecam )

ObrazekObrazekObrazek

:arrow: Wleciały 4 zregenerowane zaciski hamulcowe ( czyt. kilka postów wyżej ) oraz większe tarcze hamulcowe przedniej osi TRW 280x22mm

ObrazekObrazekObrazek

:arrow: Podpatrzyłem u użytkownika Krzysiek 84 żarówki LED świateł cofania 1500 Lumen to takie też sobie sprawiłem, różnica ogromna

ObrazekObrazekObrazek

:arrow: Profilaktycznie wyczyściłem ścieżkę przepływomierza zmywaczem IPA, lecz była na tyle wytarta, że po wyczyszczeniu było jeszcze gorzej. Trzeba było zdecydować się na poszerzenie otworów montażowych i przesunięcie jej na tyle aby "rysik" mógł pracować po nie zużytej części płytki

ObrazekObrazek

:arrow: Na montaż oczekuje jeszcze zakupiony katalizator polskiej firmy JMJ oraz nowe portki ( co prawda je wymieniałem, lecz wyciełem flansze i wspawałem rure )

ObrazekObrazek

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

Online
Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5160
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: Audi 80 2.0E ABK LZ5U by xRead

Post autor: Krzysiek 84 » 07 cze 2020, 01:00

Led daje radę , teraz to mozna cofać ;-)
Wentylowany hebel 280 mm spisuje się bardzo dobrze , zamiast litych tarcz , to mogli te wentylowane wstawiać, bo przy aucie takiej klasy i wagi , to wypadałoby mieć dobre hamulce.

Awatar użytkownika
xRead
Audi 80Spec
Audi 80Spec
Posty: 317
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Lokalizacja: Legnica

Re: Audi 80 2.0E ABK LZ5U by xRead

Post autor: xRead » 07 cze 2020, 01:05

Krzysiek 84 pisze:
07 cze 2020, 01:00
Led daje radę , teraz to mozna cofać ;-)
Wentylowany hebel 280 mm spisuje się bardzo dobrze , zamiast litych tarcz , to mogli te wentylowane wstawiać, bo przy aucie takiej klasy i wagi , to wypadałoby mieć dobre hamulce.
Ja miałem wcześniej wentylowane ale 256x22mm. Jak się okazało zaciski miałem te same Lucas 54 tyle, że jarzma się różniły rozstawem śrub montażowych do zwrotnicy :) Ale nie powiem, hamulce się poprawiły. Co do cofania to teraz nawet widzę przez "zabetonowane" szyby z tyłu bez problemu hehe Ciekawe jak z przeglądem będzie :P

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

Roman_S
100% klubowicza
100% klubowicza
Posty: 1580
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Re: Audi 80 2.0E ABK LZ5U by xRead

Post autor: Roman_S » 13 cze 2020, 21:14

Zależy gdzie pojedziesz :) Fajnie się czyta Twój temat, auto dobrze ogarniane - tak trzymać.

Awatar użytkownika
xRead
Audi 80Spec
Audi 80Spec
Posty: 317
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Lokalizacja: Legnica

Re: Audi 80 2.0E ABK LZ5U by xRead

Post autor: xRead » 15 cze 2020, 23:53

Dzięki wielkie :)

:arrow: Został zamontowany w końcu katalizator :) Jest dużo ciszej oraz stabilniejsza praca silnika na jałowych obrotach

:arrow: Katalizator JMJ 109 00 65 ( wg. producenta dedykowany do ABT ale w 100% pasuje do ABK )
:arrow: Wieszaki tłumików BOSAL
:arrow: Pierścień uszczelniający BOSAL
:arrow: Portki z allegro za 130zł ( produkcja rodzima )
:arrow: Uszczelka portek BOSAL
:arrow: Pomalowany układ wydechowy oraz osłony termiczne lakierem do 800'C

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

maro0912
Audi 80 Mastach
Audi 80 Mastach
Posty: 112
Rejestracja: 04 paź 2012, 23:24
Imię: Marek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Andrychów
Kontakt:

Re: Audi 80 2.0E ABK LZ5U by xRead

Post autor: maro0912 » 16 cze 2020, 16:13

kata u producenta zamawiałeś? jak to cenowo wychodzi?

Awatar użytkownika
xRead
Audi 80Spec
Audi 80Spec
Posty: 317
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Lokalizacja: Legnica

Re: Audi 80 2.0E ABK LZ5U by xRead

Post autor: xRead » 16 cze 2020, 16:26

Kupiłem na e-tłumiki.pl tylko że przez ich sklep allegro jakoś 330zl dałem

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

h/k
Władca pierścieni
Władca pierścieni
Posty: 604
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: Audi 80 2.0E ABK LZ5U by xRead

Post autor: h/k » 19 cze 2020, 16:19

I jak, udało Ci się tym katalizatorem wypędzić grzechotnika spod auta?

Jakie masz zamontowane obecnie poduszki silnika?
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
xRead
Audi 80Spec
Audi 80Spec
Posty: 317
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Lokalizacja: Legnica

Re: Audi 80 2.0E ABK LZ5U by xRead

Post autor: xRead » 19 cze 2020, 23:46

h/k pisze:
19 cze 2020, 16:19
I jak, udało Ci się tym katalizatorem wypędzić grzechotnika spod auta?

Jakie masz zamontowane obecnie poduszki silnika?
Tak już grzechotnika praktycznie nie ma. Do szczęścia brakuje oryginalnego tłumika końcowego bo to jeszcze nie to ... Ale poprawa zdecydowanie na duży plus, słychać to szczególnie pod mostami :) Poduszki jakie mam to na skrzyni dwie FEBI a od silnika hydropodstawa od strony pasażera to Meyle a druga widać, że świeża ale nie wiem co bo nie ma żadnych numerów.

A jeszcze co do katalizatora to zdecydowanie poprawiła się kultura pracy na jałowych obrotach oraz lekko mocniejszy dół ma.

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

h/k
Władca pierścieni
Władca pierścieni
Posty: 604
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: Audi 80 2.0E ABK LZ5U by xRead

Post autor: h/k » 30 lip 2020, 07:04

No i spoko. <ok>
Ten numer z przepływomierzem wczoraj i ja także uczyniłem mimo, że moje ścieżki w lepszym stanie - wytarcia ścieżki czy bardziej prześwity podłoża były, ale sporo mniejsze. Zapewne IV gen. LPG jest dużo bardziej czuła na to. Silnik na jałowych niemal zupełnie przestał okresami lekko zarzucać, auto zaczęło dużo płynniej ruszać przy delikatnym operowaniu, zniknął tzw. kangur i w końcu można śmiało robić to samym sprzęgłem.
Ścieżka dodatkowo została potraktowana umiarkowaną ilością białego smaru, śruby płytki zabezpieczone lakierem, pokrywa złożona na Dirko (nie reaguje z metalami).

Wygląda też na to, że mamy winowajcę tajemniczych "trybów awaryjnych" w silnikach z Digifantem o czym czytałem np. odnośnie Golfów III GTI. Tajemnicze, bo w moim wypadku błędów brak, a wszystkie odczyty wyglądały dobrze, tylko czasem zachowania auta były dziwne.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”