Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80Q 2.6ABC] Skrzynia CDV quattro uszczelniacz wału

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

[80Q 2.6ABC] Skrzynia CDV quattro uszczelniacz wału

Post autor: Kociemb » 12 lip 2020, 11:32

Witam!

Walnięty mam uszczelniacz na skrzyni(w zasadzie przednim dyfrze), z tyłu, za flanszą wału napędowego. (857 525 275). Pytanie o demontaż flanszy... Normalnie wybijamy i po problemie ? Czy to bardziej skomplikowana operacja ?

Uszczelniacz nr 31 na rysunku:
http://www.oemepc.com/audi/part_single/ ... g/e#sec_32

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [80Q 2.6ABC] Skrzynia CDV quattro uszczelniacz wału

Post autor: Jarewa » 12 lip 2020, 18:27

Nigdy nie rozbierałem ale widać ze seger nr 28 nie pozwoli na wybicie....

Tylko nie wiem czemu piszesz o przodzie a katalog części pokazujesz do tylnego mostu.. Ale z przodu też jest zabezpieczenie..

Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

Re: [80Q 2.6ABC] Skrzynia CDV quattro uszczelniacz wału

Post autor: Kociemb » 12 lip 2020, 19:08

Hehe no mój bląd, wygooglowałem na szybko rysunek i się rąbnąłem :)

Chodzi oczywiście o przód... Tylko dlaczego tam segera dali ? :( Jeśli tak rzeczywiście jest to pozamiatane...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [80Q 2.6ABC] Skrzynia CDV quattro uszczelniacz wału

Post autor: Jarewa » 12 lip 2020, 19:24

Screenshot_1.jpg
Tu z przodu tez jest nr 5


Tak patrze ze dupę sie odkręca dojście do torsena. Po odkręceniu powinno byc na luziku dojście.. Łożysko tez by przydało sie wymienić..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

Re: [80Q 2.6ABC] Skrzynia CDV quattro uszczelniacz wału

Post autor: Kociemb » 13 lip 2020, 07:39

Masz na na myśli rozkręcenie korpusu ? Znaczy, w tym miejscu obok którego czujniki leżą ?:
Obrazek

Nie podoba mi się ten pomysł bo chyba wiąże się to z wymianą oleju... Aczkolwiek skrzynia na zewnątrz jest teraz więc może jak ją przechylę to nie wyleci za dużo oleju... Poza tym kolejne uszczelnienie do wymiany po rozebraniu korpusu... No ale jak nie ma wyjścia... Boję się tylko żeby nie było z tego gorszego smrodu niż jest...

Co do tego łożyska to mówisz żeby wymienić nawet jak będzie okej ?

Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

Re: [80Q 2.6ABC] Skrzynia CDV quattro uszczelniacz wału

Post autor: Kociemb » 16 lip 2020, 00:28

Zrobione :)

Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

Re: [80Q 2.6ABC] Skrzynia CDV quattro uszczelniacz wału

Post autor: Kociemb » 17 lip 2020, 09:52

Generalnie sama zmiana uszczelniacza nie jest trudna..Do zrobienia spokojnie na samochodzie, odkręcamy wał, dupa najwyżej do góry żeby się za dużo oleju ze skrzyni nie wylało.
Ja miałem troszkę łatwiej bo skrzynia była na zewnątrz więc wystarczyło tylko ją przechylić i obyło się bez spuszczania oleju :P
Obrazek

Tak jak widać na fotce, którą wstawił wcześniej Jarewa, flansza zabezpieczona jest pierścieniem segera. Żeby się do niego dobrać musimy wyjąc plastikowy korek / zaślepkę od spodu... Korek zabezpieczony jest segerem i uszczelniony oringiem...
Obrazek

No i w tym miejscu zaczęły się problemy :) No bo przecież nie może być za łatwo :) Korek ze starości rozleciał się podczas demontażu :) Na szczęście korek dostępny jeszcze w serwisie(50zł), ale tylko kilka sztuk i dotrze do mnie w przyszłym tygodniu... (nr. : a 01A 301 125A). Oring tak samo dostępny nowy ori (10zł), seger dostępny w sklepie motoryzacyjnymi pierdołami...
Obrazek

Po wywaleniu korka ukazuje nam się taki widok:
Obrazek

Luzujemy segera. No i teraz trzeba wyjąć flanszę :) Podważanie i szarpanie nie przyniosły efektu bo siedziała dość mocno... Ale z pomocą przyszły śrubki od przegubu wału :) Wkręciłem je we flanszę i zaparły się o dyfer. Tym sposobem udało się bezproblemowo wyjąć flanszę. Należy tylko bardzo uważać przy wyjmowaniu flanszy żeby seger nie wpadł nam do skrzyni bo wtedy może być trochę problem hehehe :) Mi nie udało się kupić niestety nowego segera (w sklepie były tylko sporo cieńsze i sporo luzu zostawało) więc został stary...
Obrazek
Obrazek
Obrazek

No i pozostaje wymienić uszczelniacz i poskładać wszystko w odwrotnej kolejności...
Co do samego uszczelniacza w ASO 63zł ale... U mnie siedział 01A 409 400 A. Natomiast wg etki powinien być 01A 409 400 B (zamienny z 01a 409 400). Tego z końcówką A nie widzieli w ogóle w serwisie, nie było w bazie takiego numeru. Kupiłem więc ten z końcówką B. Średnice się zgadzają, tylko mój stary był 2-3 milimetry grubszy od nowego... Ale mam nadzieję że to nie będzie problem...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga