Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] zestaw naprawczy wybieraka

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
cyssiek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 161
Rejestracja: 15 sie 2016, 17:42
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cyssiek » 07 mar 2019, 19:46

Zregenerowałem ten przegub który trzyma się bezpośrednio lewarka, ten który widać po wyjęciu wybieraka, dołożyłem podkładkę i nowy gęsty smar. Sporo luzów skasowanych ale muszę kicnąć pod auto i tam też zadziałać.. Wciąż jest znacznie lepiej niż było.
Była 80 ABK w sedanie.. jest 80 ABK w avancie <3
Moje Awdi

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 08 mar 2019, 06:21

Mówimy o tym na końcu drążka, tak? A możesz trochę dokładniej opisać jak to zrobiłeś? :) U siebie to tyle wybadałem co widać po podniesieniu auta, czyli tyle, ze mam luz.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
cyssiek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 161
Rejestracja: 15 sie 2016, 17:42
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cyssiek » 08 mar 2019, 10:08

NA końcu wybieraka masz jakby gumowe elementy, u mnie były wykruszone na amen, więc dobrałem sobie podkładki gumowe, dociąłem je na grubość i wymiar, zasmerfowałem ŁT43, do środka gdzie wchodzi śruba dałem tuleję i też na grubo ŁT43 i luzy przód/tył mam skasowane ;) teraz tylko hop pod spód i tam przegub ogarnąć jakoś pomysłowo :)
Była 80 ABK w sedanie.. jest 80 ABK w avancie <3
Moje Awdi

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 12 mar 2019, 15:21

Dobrze wiedzieć, dzięki. Akurat luz przód-tył mi za bardzo nie przeszkadza, ale nawet nie przyszło mi do głowy, że jest tam jakaś guma. Może spróbuję coś z tym połączeniem zrobić jak się zrzuci skrzynię.
Odnośnie ŁT43 - nie będzie on Ci reagował z gumą? Takie plastiki i gumy najlepiej składać na smar/olej silikonowy.
Co do luźnego przegubu to jak na razie przychodzi mi na myśl wyrzucenie starego sworznia, dość dokładne rozwiercenie i montaż odpowiedniej śruby walcowanej, czyli takiej niecałkowicie gwintowane, zazwyczaj są z grubszym odcinkiem bez gwintu. Do tego oczywiście podkładki płaskie i dwie nakrętki w tym jedna samoblokująca - by było solidnie zakontrowane. Nie wiem tylko czy jedna część przegubu nie jest przypadkiem plastikowa, to jeszcze do tego najlepiej trzeba by dla tej śruby dopasować, wprasować i skleić w plastik tulejki, chyba najlepiej z brązu. Ewentualnie jak jest dużo jeszcze materiału to po prostu nasmarować i złożyć bez tulejek, powinno przeżyć drugie tyle przebiegu.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
cyssiek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 161
Rejestracja: 15 sie 2016, 17:42
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cyssiek » 21 mar 2019, 20:32

Dobra, wrzucę update - troszeczkę podniosłem sobie używając dużej ilości podkładek lewarek - bo głupio wyglądał i jednak za krótka ta skrzynka była. Teraz gałka jest w ori pozycji (wizualnie) ale przesunięty punkt obrotu wciąż lekko skraca skok względem serii.
Mod polecam - biegi wchodzą znacznie pewniej oraz kasujemy dużo luzów spowodowanych oryginalną kulą, plus pozbywamy się też blokady wstecznego, na dłuższą metę wygodne <3
Overall nawet jak nie chcecie szort sziftera to polecam wrzucić to koromysło i poprawić coś w swojej niuni
Dzięki koledzy
Była 80 ABK w sedanie.. jest 80 ABK w avancie <3
Moje Awdi

Kermit1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 24 gru 2018, 11:35
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Kermit1987 » 23 mar 2019, 09:49

Też u siebie mam dziwne luzy ale jeszcze nie zaglądałem tam ale już mniej więcej wiem czego się spodziewać. A do smarowania wybieraka tylko że w Skodzie używałem smaru Ate do tloczkow, najlepiej zdawał egzamin bo biały smar po czasie robił się suchy i kula ciężko chodziła... A ten smar napewno nie wchodzi w reakcje z gumą.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 04 cze 2019, 15:47

Odświeżam temat

Znalazłem nowy przegub

http://www.tomczesci.pl/index.php/produ ... ja-1-3.htm
Są też nieco droższe na Allegro. Ciekawe czy lepsze jakościowo czy raczej to samo.

Ponoć pasuje do C4 i właśnie B4:
https://www.a6klub.pl/-manual-regenerac ... t90261.htm
http://www.audi80.pl/viewtopic.php?p=111778

Na razie spytam w swoim lokalnym sklepie o część z tym numerem. Jak nie będzie to pewnie wezmę z Allegro.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
powolniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 23 paź 2016, 23:34

Post autor: powolniak » 04 cze 2019, 16:49

Podłączam się pod temat-
Jaka właściwie jest trwałość termokurczki nałożonej na kulę?
Przecież surowiec z której jest zrobiona- termokurczka oczywiście- nie miał docelowo pracować na
ścieranie?
Czy może ktoś już długo jeździ na takim rozwiązaniu?
Pozdrawiam Marcin

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 cze 2019, 19:23

Ja dopiero dwa lata.

Awatar użytkownika
powolniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 23 paź 2016, 23:34

Post autor: powolniak » 04 cze 2019, 19:43

o żżesz ty kpiarzu..
Pytanie było skierowane głównie do ciebie, i myslę że rozumiesz o co chodzi, czyli czy termokurczka np nie oddziera się i czy nie haczy, czyli czy lewarek ciągle chodzi gładko:)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 cze 2019, 19:58

No sporo ci nie powiem bo nie wiem, jakiegoś luzu nie zauważyłem musiał bym jutro choć zerknąć czy sie powiększył, na pewno nie sprawdzę czy sie wyciera bo mi nie chce się rozbierać;) gałka chodzi nie było żadnych problemów to po prostu nie sprawdzałem.

Awatar użytkownika
cyssiek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 161
Rejestracja: 15 sie 2016, 17:42
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cyssiek » 05 cze 2019, 14:07

h/k, orzesz Ty :-D dobre, spiszę sobie numer i op robimy bo mnie doprowadza do szaleństwa już ten przegubik
Była 80 ABK w sedanie.. jest 80 ABK w avancie <3
Moje Awdi

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 06 cze 2019, 10:18

Sam nie wiem jak to znalazłem. Ile razy już patrzyłem i nic, a tu nagle taki przypadek. :)
Mnie też drażni ten element, wyraźnie czuć precyzję skrzyni, którą psują zużyte części na wybieraku. Po wymianie powinniśmy odczuć dużą poprawę.

A czym nasmarować kulę lewarka? Czy zwykły smar stały zda egzamin i nie zniszczy plastiku? Z tego, co czytałem biały smar wysycha, więc ta opcja odpada.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Online
Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 265
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Post autor: Ven0n » 06 cze 2019, 10:24

Smar do przegubów powinien być dobry(Zawiera MoS2) i nie powinien wpływać na gumowe elementy, skoro osłony przegubu nie zżera okok

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 18 gru 2019, 13:13

Latem robiłem kompletne sprzęgło i przy okazji wymieniłem przegub. Poszło dobrze, jedyny kłopot był z demontażem starej części (trzpień). Przy okazji nieco odmalowałem drążek.
Obrazek
Od tej pory jest super precyzyjna zmiana biegów.
Koszt przegubu to 45 zł, w sklepie szukali po numerze części, który znalazłem na jakimś forum.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga