Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8 pm] stacyjka

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zakk87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 07 maja 2009, 12:49
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: zakk87 » 08 maja 2009, 08:49

ja mam dodatkowe pytanko, czy muszę wyciągać całość żeby odkręcić i sprawdzić kostkę stacyjki, bo widzę, że dużo jest roboty ze ściągnięciem całości, chcę tylko wykręcić kostkę i ją sprawdzić, nie rozleci mi się nic jak całość zostanie na swoim miejscu?
Audi B4 1993 2.0E ABK
Moje Sreberko
zajrzyj do garażu:D

Awatar użytkownika
GSF
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 878
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:23
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: GSF » 08 maja 2009, 10:54

Samą kostke jest prosto wyciągnąć.
Odkręcasz plastik nad kierownicą później dwie śrubki od zegarów wyciągasz ewentualnie przesówasz zegary na bok i w korpusie stacyjki masz dwie małe śrubeczki które trzeba odkręcic,u mnie one były zalane takim czerwonym czymś w podobie do silikonu.Tych śrubeczek nietrzeba do końca wykręcać.Ciągniesz całość do tyłu i kostka wychodzi.

Edit:Uporałem się po tygodniu walki ze swoją stacyjką,pare dni pojeździłem bez liczników odpalająć śrubokrętem ale już wszystko poskładane.
Jedna rada dla wszystkich mających B3 zwracajcie uwage na to czy czasami niemacie takiej stacyjki jak w B4 ja mam B3 z roku 91 i do mnie wkładka od B3 niepasowała a ona kosztuje 30zł,trzymałem w ręku 3 stacyjki z B3 i żadna niepasowała (jeśli ktoś chce miec drugi kluczyk to pasują jeśli chce podmienic samą płetwe i miec stary klucz to nie pasuje) Wkładka do B4 kosztuje w granicach 200zł a różni się tylko położeniem płetwy niestety niemożna ich podmienic między wkładkami B3 a B4 bo są inaczej odlane.
U mnie kluczyk jest w takim położeniu:
Obrazek

W innych B3 które oglądałem jest pod znacznie większym kątem w lewą strone i stąd wychodzą cyrki u niektórych że coś niepasuje.
Jest B4 https://audi80.pl/viewtopic.php?t=24006 Zender front,black Hella,black Soczewki,black halogeny ,S-Line,Carline/Dynatech CM6 8,5J i 10Jx 17" Gril home made RS2, Gwint FK, Zender rear, środek skóra+alcantara
http://www.youtube.com/watch?v=_VKttPOERYU

grzesiu88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 116
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:39
Lokalizacja: Białystok

Post autor: grzesiu88 » 19 maja 2009, 23:39

Ja to zrobiłem tak, że nie odkręcałem kierownicy, jedynie wyjąłem zegary. Wyjąłem też cały mechanizm stacyjki i nawierciłem kulturalnie na biurku. Lepiej wyjąć bo precyzyjne wywiercenie dziurki w takim miejscu jest bardzo ciężkie. A tak nawet wiertarki nie potrzebowałem, jedynie nacinak i młotek ;-) . Wyjęcie mechanizmu wraz z wkładem jest ciężkie, ale umiejętnie wyjmując da się. Następnie jak już wyjąłem stary wkład zamontowałem pusty mechanizm z powrotem bez problemu. Wtedy włożyłem nowy. Tylko uwaga: przed włożeniem upewnij się, że tam w środku taki przestawnik jest po lewej stronie wtedy wejdzie wszystko bez problemu.

junakos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 30 gru 2006, 14:52
Lokalizacja: Czechowice Dziedzice

Post autor: junakos » 31 maja 2009, 17:29

Jestem właśnie po wymianie wkładki stacyjki B4 rok 94. Jak w większości urwała się pletwa. Zakupiłem zamiennik TOPRAN koszt 45 zł i przełożyłem sama płetwę , pasuje idealnie. Gdyby Ktoś potrzebował nr katalogowy: TOPRAN 109 081 755.

Awatar użytkownika
McCoob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 10 cze 2009, 15:57

Post autor: McCoob » 13 lip 2009, 19:14

Odkopię nieco temat - ekipę moderującą serdecznie przepraszam.
Mam problem podobny do kolegi Zahar19.
Sprawa jest taka: pojechałem do roboty, mam zamiar wracać, wsadzam kluczyk, zapłon ok, nagrzało świece, pyk w prawko i i tu zonk, bo nie kręci rozrusznikiem. Cofnąłem, ok, odpalił. Dojechałem do domu, zgasiłem, odpaliłem, gra gitara. Podchodzę za 30 min, i drugi zonk, nie kręci rozrusznikiem (zapłon się włącza). I teraz moje pytanie: czy to stacyjka czy coś innego? I czy ten http://www.allegro.pl/item681905196_now ... coupe.html zamiennik będzie dobry? Czy coś innego mogło paść? Z góry dziękuję za pomoc.
Moja Audiola
https://audi80.pl/audi-80-b3-87-16-d ... 3,120.html

Obecnie A4 B5 1,9 TDI AHU :)

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 13 lip 2009, 19:37

Wyjmij zegary wyjmij kostkę stacyjki i zobacz czy na samej kostce odpala na śrubokręt jeśli odpala za każdym razem to wina wkładu ;-)

Awatar użytkownika
GSF
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 878
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:23
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: GSF » 13 lip 2009, 19:56

Kostki często pękają w miejscu gdzie jest sprężynka która cofa z pozycji rozruchowej.Jak wyjmiesz kostke to powinno być to widać.Tak jak napisał goldi jeśli kostka będzie cała i na śrubokręt będzie normalnie wszystko kręcic to pewnie już jest płetwa nadpęknięta i nie zawsze łapie.
Jest B4 https://audi80.pl/viewtopic.php?t=24006 Zender front,black Hella,black Soczewki,black halogeny ,S-Line,Carline/Dynatech CM6 8,5J i 10Jx 17" Gril home made RS2, Gwint FK, Zender rear, środek skóra+alcantara
http://www.youtube.com/watch?v=_VKttPOERYU

Awatar użytkownika
McCoob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 10 cze 2009, 15:57

Post autor: McCoob » 13 lip 2009, 20:40

Serdecznie dziękuję, wyciągnąłem białą kostkę i audi póki co będzie odpalać ze śrubokręta... <piwo> <spoko>

Czyli muszę kupić to: http://www.allegro.pl/item681905196_now ... coupe.html ?

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 13 lip 2009, 23:02

McCoob pisze:Czyli muszę kupić to: http://www.allegro.pl/ite...3_b4_coupe.html ?
Tylko nie kupuj tej taniej stacyjki bo to badziewie jest po tygodniu znowu padnie. A kluczyk w niej to można normalnie wyginać. Stanowcyo odradzać lepiej dać więcej i mieć na dłużej.
Audi 80 b3 Sport Edition :)

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 15 lip 2009, 00:38

Ja też zwlekałem z tym i w kwietniu wysłużony ,,oryginał'' vw&audi (wkład) poleciał do kosza i zakupiłem TOPRANa i teraz znowu się rozsypał :evil:
Nowy oryginał kosztuje niecałe 300 :shock: zeta
A poza tym kostka też się spaliła i kable za nią są luźne i znowu grzebanie

kukiredrum
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 12 lip 2007, 22:46
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kukiredrum » 15 sty 2010, 16:21

Czy da radę wyjąć samą wkładkę z bębenka, z b3 z jednego raz wyciągnąłem a z b4 z 3 sztuk nie mogę nawet z nowej.

[ Dodano: 2010-01-21, 09:19 ]
Jak by co to znalazłem jedyny sposób na to, jeśli komuś by to się przydało jako do dopasowania kluczyka do stacyjki to dać znać może bym jakoś to opisał.

Awatar użytkownika
pandamix
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 782
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:01
Lokalizacja: Parczew/Lubelskie

Post autor: pandamix » 25 kwie 2010, 15:42

sorki że odświeżam temat ale jak dla mnie jest na czasie,mam podwójny problem chciałem wyjąć kostkę stacyjki żeby móc odpalić na krótko i wykręciłem jedną śrubkę a drugiej nie dam rady zjechałem ją nawet trochę,czy da się jakoś po kablach tych co odłączyłem od stacyjki odpalić auto?co wystarczy zewrzeć dane styki?muszę jutro jakoś do roboty dojechać a autosany tam nie jeżdżą
Zdjęcie w avatarze to przeszłość tak jak i cały temat

Kliknij żeby zobaczyć moje czerwone toczydło

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 25 kwie 2010, 16:11

Patrząc po schematach połącz czarny kabel z czerwonym (grubym) a jeśli chcesz mieć światła drogowe/mijania, wycieraczki i inne dobrodziejstwa podłącz jeszcze do tego czerwonego czarno-żółty.
Aby włączyć rozrusznik dajesz plus z czerwonego na czerwono-czarny.

Albo prościej, pod maską podłączasz plus z akumulatora do zacisku 15 cewki zapłonowej, otwierasz skrzynkę bezpieczników i włączasz rozrusznik dając kablem plus na blaszkę przy lewym dolnym rogu skrzynki (patrząc od przodu samochodu).
Części samochodowe online - Motostacja

Uzytkownik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 28 lip 2009, 18:40

Post autor: Uzytkownik » 22 cze 2010, 17:31

Witam wszystkich.

Również trafiła się awaria wkładki od stacyjki. Wziąłem się za wymianę jednak zatrzymałem się na pewnym etapie i nie wiem co dalej robić. Jak zdjąć dolną obudowę od tych manetek ?

Oto zdjęcie :
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Awatar użytkownika
pandamix
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 782
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:01
Lokalizacja: Parczew/Lubelskie

Post autor: pandamix » 23 cze 2010, 06:47

musisz się schylić i zobaczysz w tej osłonie pod spodem otwór a tam śrubkę wkręconą z ukosa,pająk ściągasz wraz z tym plastykiem,jest to jedna całość
Zdjęcie w avatarze to przeszłość tak jak i cały temat

Kliknij żeby zobaczyć moje czerwone toczydło

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga