Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8 pm] stacyjka

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 31 sie 2010, 22:23

a skąd wziąłeś płetwę? gdzie ją kupiłeś?

dodane:
mam dokładnie ten numer wkładu stacyjki, tylko jeszcze na końcu jest /A

Awatar użytkownika
GSF
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 878
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:23
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: GSF » 31 sie 2010, 22:48

Mi się akurat udało odkupic od gościa ori wkładke z dwoma kluczykami bo jemu do B3 nie pasowała.W zasadzie tą samą wkładke z kluczykami mam gdzieś w garażu bo z niej przełożyłem tylko płetwe do siebie żeby zachować swój kluczyk.Generalnie niby do 07.90r szły jedne wkłady które kosztują groszowe sprawy a po tym roczniku idą już inne które kosztują około 170zł....
Jest B4 https://audi80.pl/viewtopic.php?t=24006 Zender front,black Hella,black Soczewki,black halogeny ,S-Line,Carline/Dynatech CM6 8,5J i 10Jx 17" Gril home made RS2, Gwint FK, Zender rear, środek skóra+alcantara
http://www.youtube.com/watch?v=_VKttPOERYU

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 01 wrz 2010, 17:53

Dzisiaj byłem w motoryzacyjnym i gość niby jest w stanie załatwić zamiennik za ok. 50 zł. Jutro ma go mieć na miejscu więc zobaczę czy to to samo. Jeśli tak, to mam nadzieję, że się będzie dało przełożyć samą płetwę, bo cena ori w serwisie jest lekko zaporowa

Awatar użytkownika
GSF
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 878
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:23
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: GSF » 01 wrz 2010, 20:25

Jeśli wkład będzie taki jak potrzebujesz to niema najmniejszego problemu z przełożeniem płetwy.
Jest B4 https://audi80.pl/viewtopic.php?t=24006 Zender front,black Hella,black Soczewki,black halogeny ,S-Line,Carline/Dynatech CM6 8,5J i 10Jx 17" Gril home made RS2, Gwint FK, Zender rear, środek skóra+alcantara
http://www.youtube.com/watch?v=_VKttPOERYU

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 02 wrz 2010, 21:48

A czy taka płetwa z zamiennika jest coś warta? znaczy czy pochodzi to trochę, czy zaraz się wysypie?
Najgorsze, że okazało się, że kostka też okazała się pęknięta - jednak jak narazie działa bez zarzutu. Dlatego się zastanawiam czy ją też wymieniać. Ale jakoś niebardzo ufam zamiennikom.

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek

Poza tym mam jeszcze pytanie: który z elementów stacyjki odpowiada za sprężynowanie? Kostka czy bębenek? chodzi o to, że u mnie od kiedy złamała się płetwa, to sprężynowania w stacyjce brak. Przy użyciu śrubokręta również go nie ma.
Ostatnio zmieniony 08 maja 2011, 10:22 przez grze, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
GSF
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 878
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:23
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: GSF » 03 wrz 2010, 20:33

U mnie napewno wytrzymało 4 miechy później nie wiem bo sprzedałem B3 :-)
Sprężynowanie powinno być w kostce.U ciebie może nie działać bo ta kostka pękła dość mocno.
PS. grze jeździsz bez licznika czy puściłeś kostke pod półką??
Jest B4 https://audi80.pl/viewtopic.php?t=24006 Zender front,black Hella,black Soczewki,black halogeny ,S-Line,Carline/Dynatech CM6 8,5J i 10Jx 17" Gril home made RS2, Gwint FK, Zender rear, środek skóra+alcantara
http://www.youtube.com/watch?v=_VKttPOERYU

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 03 wrz 2010, 22:57

Rozebrałem kostkę i złożyłem ponownie - sprężynowanie wróciło. na zdjęciu to pęknięcie wygląda strasznie ale w rzeczywistości nie da się tego nawet poruszyć, bo w środku jest metal. w tej nazwijmy to wieżyczce kostki znajduje się całkiem spora sprężyna i to ona odpowiada za sprężynowanie.

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 03 maja 2011, 12:05

Przepraszam, że odświeżam tak stary temat ale mam mały dylemat.

Otóż problem standardowy. Złamana płetwa stacyjki. Przeczytałem te kilka stron i mam wrażenie, że każdy poleca inaczej to robić, swoim sposobem. Może ktoś prosto napisać co zrobić?

Czy muszę wyciągać stacyjkę, żeby zmienić wkład? Jak można wymienić samą płetwę? Chciałbym zachować kluczyk.

Oczywiście w b3.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 03 maja 2011, 13:12

Płetwę wymienić się da, może być tylko problem z jej dopasowaniem od nowej stacyjki. U mnie był, ale lekkie podfrezowanie nowej płetwy go zlikwidowało <ok>
Oczywiście podfrezowanie od tej strony od której ona wchodzi w resztę wkładu stacyjki. Wkład stacyjki wyciągasz w opisany w temacie sposób, aby wyjąc płetwę musisz wycisnąć trzymający ją bolec, wtedy można ją zdjąć bez żadnego problemu. Wkładasz nową, wciskasz z powrotem bolec i gotowe. Warto włożyć do wkładu kluczyk aby uniknąć rozsypania się wkładu i później dopasowywania zapadek tak aby kluczyk pasował <zly>

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 03 maja 2011, 16:27

pawelrybak15, Czyli bez wyjęcia stacyjki się nie obejdzie. Ok dzięki jak coś to będę jeszcze tu pisał.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 03 maja 2011, 20:42

ryju pisze:Czyli bez wyjęcia stacyjki się nie obejdzie.
no to chyba nie przeczytałeś całego tematu. nie trzeba wyjmować stacyjki. wyjmujesz sam wkład, wymieniasz płetwę i wkładasz go spowrotem. podobno z zamiennikami do b3 jest lepiej niż z tymi do b4. ja wymieniłem u siebie najpierw samą płetwę, która wytrzymała kilka dni, a potem i tak musiałem kupić ori wkład stacyjki w ASO... dlatego ważne jest który masz rocznik tego b3. jeśli masz 91 z końcówki produkcji, to całkiem możliwe, że masz stacyjkę tą, co ja w b4, a wtedy będziesz miał problem. natomiast jeśli masz starszą wersję stacyjki, to masz o wiele prościej, bo są zamienniki.

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 03 maja 2011, 22:49

grze, Mam 90r. Przeczytałem cały temat ale jest bardzo zamotany. Jedni piszą, że się wierci inni że nie. Raz trzeba wyjąc całość raz nie itd...

limal19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 08 sty 2009, 11:18
Lokalizacja: jelenia góra

Post autor: limal19 » 25 wrz 2011, 18:12

koledzy stacyjke mam wyciagnieta faktycznie padla wkladka stacyjki piszecie ze jest sruba na imbusika zeby wyciagnac wklad umnie jej niema wiec w ktorym miejscu trzeba ja wiercic bo wkladka niechce mi ineczej wyjsc z gory dzieki za pomoc

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 25 wrz 2011, 19:40

limal19, na pierwszej stronie tego wątku o tym masz

limal19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 08 sty 2009, 11:18
Lokalizacja: jelenia góra

Post autor: limal19 » 26 wrz 2011, 14:25

grze przestudiowalem ten temat ale dalej niewiem w ktorym miejscu mam to wiercic moze jakies wskazowki[/b]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga