Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

2.0 abk wysokie obroty biegu jałowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: 2.0 abk wysokie obroty biegu jałowego

Post autor: Pieterb » 09 lip 2022, 12:45

Darek pisze:
09 lip 2022, 09:17
Tzn co jeszcze może być u mnie problemem?
a tego to już nie wiem bo trzeba by auto pod vaga zapiąć.
Widziałem wiele uszkodzeń sondy ale nigdy na tyle by świece zalewało aż tak. Zawsze do tego była dodatkowa usterga nigdy sama sonda.
Darek pisze:
09 lip 2022, 09:17
wymianialem przepływomierz i cały układ zapłonowy,
co to znaczy cały? Aparat też? Jeśli tak to czy zapłon ustawiony zgodnie z procedurą dla abk. Czy w ogóle sprawdzałeś jego ustawienie?
Przepływka to druga 100% sprawna? Czemu ja zmieniłeś?

Dodano po 5 minutach 53 sekundach:
Z drugiej strony jak masz niesprawną lambdę to i zapłon na 100 % też nie ustawiony jak należy.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Darek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 13 kwie 2022, 19:30
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg

Re: 2.0 abk wysokie obroty biegu jałowego

Post autor: Darek » 09 lip 2022, 17:50

Aparatu zapłonowego nie ruszałem, wymieniłem palec, kopułke, przewody, cewke i świece. Zapłon sprawdzał mi znajomy rok temu po zakupie samochodu, podłączył komputer i powiedzial że jest ustawiony na 10 stopni i można to tak zostawić. A przepływomierz wymienilem bo ten który był ktoś w nim grzebał bo na klapce z góry był silikon i w środku ta klapka metalowa była delikatnie krzywa , kupiłem używany podobno sto procent sprawny

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: 2.0 abk wysokie obroty biegu jałowego

Post autor: Pieterb » 09 lip 2022, 20:12

Skoro ecu aż tak wyprzedza zapłon to albo jest faktycznie źle ustawony albo jest coś źle z mieszanką, czyli rozjechana mocno mapa. Bo 10 stopni to już sporo. Może być tak że sprawnej sondy to on latami nie widział.
Poczytaj a zapłonie jest tu masa tematów, bo sporo ludzi na tym etapie poległo. A to ważne w tym motorze inaczej możesz zapomnieć o jego prawidłowej pracy.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Darek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 13 kwie 2022, 19:30
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg

Re: 2.0 abk wysokie obroty biegu jałowego

Post autor: Darek » 09 lip 2022, 21:04

Zacznę od wymiany sondy i zobaczymy czy coś pomoże i sprawdzę wtedy zapłon przy nowej sondzie

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: 2.0 abk wysokie obroty biegu jałowego

Post autor: maciek889 » 10 lip 2022, 00:34

Kiedyś u znajomego właśnie padnięta sonda powodowała problemy z gaśnięciem i mocą po przejechaniu kilkuset metrów a po chwili już jechał dalej. Jak zwarłem przewód sygnałowy sondy z masą to jak ręką odjął.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: 2.0 abk wysokie obroty biegu jałowego

Post autor: Pieterb » 10 lip 2022, 10:18

maciek889 pisze:
10 lip 2022, 00:34
Kiedyś u znajomego właśnie padnięta sonda powodowała problemy z gaśnięciem i mocą po przejechaniu kilkuset metrów a po chwili już jechał dalej. Jak zwarłem przewód sygnałowy sondy z masą to jak ręką odjął.
Tak zgadza się Maćku, sam miałem podobne problemy i że 2 miechy z odpieta jeździłem ale zalewania świec bp nie widziałem nigdy z powodu tylko samej sondy. Co nie znaczy że to nie możliwe.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Darek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 13 kwie 2022, 19:30
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg

Re: 2.0 abk wysokie obroty biegu jałowego

Post autor: Darek » 10 lip 2022, 11:40

Co do zakupu sondy, czy sonda bosch 0 258 003 396 będzie pasowała? Długość przewodu 726mm

Darek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 13 kwie 2022, 19:30
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg

Re: 2.0 abk wysokie obroty biegu jałowego

Post autor: Darek » 21 lip 2022, 19:11

Wymieniłem sonde na nową boscha, sonda ładnie pracuje zmienia napięcie nawet silnik zaczął ładniej pracować ale problem z przygasaniem silnika po odpaleniu pozostał. Co jeszcze może być temu winne? Bo już nie bardzo mam co wymieniać, czy przekaznik 30 mógłby coś takiego powodowac bo jego jeszcze nie wymienilem. Przygasanie występuje na ciepłym i zimnym jednorazowo za każdym razem tylko po odpaleniu i przejechaniu kilku metrów

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: 2.0 abk wysokie obroty biegu jałowego

Post autor: Pieterb » 24 lip 2022, 13:12

Raczej nie obstawiał bym 30, jak masz teraz ta sprawną sondę to należałoby ustawić/sprawdzić ten zapłon. Bo nikła szansa na to że jest ustawimy dobrze. A tak poza tym to trzeba by porządna diagnostykę wykonać teraz bo tak to gdybanie będzie.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Darek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 13 kwie 2022, 19:30
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg

Re: 2.0 abk wysokie obroty biegu jałowego

Post autor: Darek » 21 sie 2022, 22:34

Niestety wymiana sondy nie pomogła, wymieniłem też przekaznik 30 na orginalny z aso i też nic, nawet naprawiłem stary przepływomierz i dalej to samo. Cały czas dławi się po odpaleniu i w czasie jazdy przerywa czasami wcale nie reaguje na gaz nie ma możliwości normalnej jazdy. Dodam że w każdej temperaturze odpala idealnie. Czekam na lampe żeby jeszcze zapłon sprawdzić ale wcześniej jezdzil dobrze a aparatu nie ruszałem więc chyba sam nie mógł się przestawić. Braknie mi już pomysłów co może być nie tak, myślałem jeszcze o pompie paliwa ale jak by była pompa uszkodzona to miał by problem z zapalaniem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga