Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

2.0 ABT Ścierający się pasek rozrządu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 265
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Re: 2.0 ABT Ścierający się pasek rozrządu

Post autor: Ven0n » 19 kwie 2021, 20:48

Mi tez pozdzieralo jakies 1mm zabralo ale zostawilem pasek nic sie nie dzieje, najwyzej za 20kkm wymienie go. Nie martw sie ten silnik jest bezkolizyjny, przynajmniej oszczedzisz se podwojnej roboty, a paska masz duuzo. Na shrott'cie to ja widzialem te ABTki ktore mialy ostatnie 1/3 paska :D

Kulpiacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 10 lut 2019, 10:29
Lokalizacja: Puławy

Re: 2.0 ABT Ścierający się pasek rozrządu

Post autor: Kulpiacz » 21 kwie 2021, 18:26

Ja już po naprawie .
Jeśli ktoś będzie przerabiał to u siebie to lepiej wybrać wersję z paskiem co ma 121 zębów nie trzeba wtedy aż tyle naciągać tej rolki .
Parę zdj z wymiany .
Teraz jeżdżę i obserwuje

Dodano po 22 minutach 12 sekundach:
a7.jpg
a6.jpg
a5.jpg
a4.jpg
a3.jpg
a2.jpg
a1.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: 2.0 ABT Ścierający się pasek rozrządu

Post autor: Jarewa » 21 kwie 2021, 20:10

Kulpiacz pisze:
21 kwie 2021, 18:48

Jeśli ktoś będzie przerabiał to u siebie to lepiej wybrać wersję z paskiem co ma 121 zębów nie trzeba wtedy aż tyle naciągać tej rolki .

WFT <wazuuuup> pasek zębaty do silnika jest jeden i nie można sobie wybierać.. Do abt/abk 124 ząbków każda zmiana o jeden ząbek w przypadku ABK skończy sie kolizją a ABT po prostu po czasie nie odpali...

Kulpiacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 10 lut 2019, 10:29
Lokalizacja: Puławy

Re: 2.0 ABT Ścierający się pasek rozrządu

Post autor: Kulpiacz » 21 kwie 2021, 21:09

A to ciekawe dlaczego niby tak sadzisz ?
Ten zestaw co kupiłem jest 2 wersjach rolka w obu ta sama tylko pasek w jednym zestawie ma o 3 zęby mniej .
Wrzucałem wcześniej link jak czytałeś całość .
W wersji z paskiem 124 zeby ta rolkę trzeba praktycznie naciągnąć na maxa aby pasek był dobrze naciągnięty .
Zauważmy że napinacz tzn ta rolka też już nie jest orginalna tylko pochodzi z wcześniejszych modeli .

Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 265
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Re: 2.0 ABT Ścierający się pasek rozrządu

Post autor: Ven0n » 22 kwie 2021, 00:24

A znaki się pokrywają jak na leży? I jak teraz rozrząd chodzi po wymianie? W końcu jak należy?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: 2.0 ABT Ścierający się pasek rozrządu

Post autor: Jarewa » 22 kwie 2021, 07:13

Kulpiacz pisze:
21 kwie 2021, 21:09
A to ciekawe dlaczego niby tak sadzisz ?
Ten zestaw co kupiłem jest 2 wersjach rolka w obu ta sama tylko pasek w jednym zestawie ma o 3 zęby mniej .
Wrzucałem wcześniej link jak czytałeś całość .
W wersji z paskiem 124 zeby ta rolkę trzeba praktycznie naciągnąć na maxa aby pasek był dobrze naciągnięty .
Zauważmy że napinacz tzn ta rolka też już nie jest orginalna tylko pochodzi z wcześniejszych modeli .

Masz blade pojęcie o mechanice... Więc nie ma co dyskutować każdą zmiana długości paska to zmiana przełożenia kół zębatych....


A jak bym miał słuchać sprzedawców to bym dziś chodził w galotach i spał pod mostem.... Do ABT jest tylko jeden typ paska i koniec...

Kulpiacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 10 lut 2019, 10:29
Lokalizacja: Puławy

Re: 2.0 ABT Ścierający się pasek rozrządu

Post autor: Kulpiacz » 22 kwie 2021, 18:45

Ven0n pisze:
22 kwie 2021, 00:24
A znaki się pokrywają jak na leży? I jak teraz rozrząd chodzi po wymianie? W końcu jak należy?
Masz tutaj zdj po przejechaniu lekko ponad 100 kilometrów , nie widać aby ścierało pasek co prawda pracuje on na skraju koła ale nie wystaje ze jego
powieszchnię .
Więc wygląda na to że jest oki .
Dla niewtajemniczonych za ten zestaw INA zapłaciłem 78 zł więc naprawa bardzo tania jedynie 3 godzinki wolnego czasu i usterka usunięta .
a1.jpg
Dodano po 3 minutach 20 sekundach:
Jarewa pisze:
22 kwie 2021, 07:13
Kulpiacz pisze:
21 kwie 2021, 21:09
A to ciekawe dlaczego niby tak sadzisz ?
Ten zestaw co kupiłem jest 2 wersjach rolka w obu ta sama tylko pasek w jednym zestawie ma o 3 zęby mniej .
Wrzucałem wcześniej link jak czytałeś całość .
W wersji z paskiem 124 zeby ta rolkę trzeba praktycznie naciągnąć na maxa aby pasek był dobrze naciągnięty .
Zauważmy że napinacz tzn ta rolka też już nie jest orginalna tylko pochodzi z wcześniejszych modeli .

Masz blade pojęcie o mechanice... Więc nie ma co dyskutować każdą zmiana długości paska to zmiana przełożenia kół zębatych....


A jak bym miał słuchać sprzedawców to bym dziś chodził w galotach i spał pod mostem.... Do ABT jest tylko jeden typ paska i koniec...
Może i mam blade pojęcie , ale całe szczęście że są tutaj mądrzejsi ode mnie :-D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga