Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: maciek889 » 25 paź 2021, 23:15

No sygnał przepływomierza przynajmniej w przypadku NG ma bardzo duże znaczenie na stabilizacje obrotów. Nawet jak kiedyś chciałem zapobiec opadaniu obrotów otwierając na zderzaku przepustnicę i do tego przeregulowując czujnik zamknięcia aby przy tym podparciu styk był załączony to też nie chciał schodzić z obrotów. Widocznie ecu czeka z przymknięciem regulatora na spadek napięcia z przepływomierza. Jak przez podparcie i większy przepływ powietrza nie opadały obroty to też napięcie nie spadło i układ sam się podtrzymywał trzymając obroty.
raresz pisze:
25 paź 2021, 18:58
Widzialem cos w ksiazce o jakims wspolczynniku trwania impulsu ale nie wczytalem sie jeszcze szczegolowo.
Pewnie chodzi o PWM czyli szybkie załączanie i rozłączanie napięcia aby uzyskać zmiany dostarczanej mocy do urządzenia. Na zwykłym mierniku po prostu będzie widać zmiany napięcia w zależności od czasu na jaki będzie załączone napięcie (miernik uśrednia).

Nie masz przypadkiem zamienionych wtyczek między zaworem stabilizacji obrotów a zaworem oparów? Bo by wyjaśniało dlaczego obroty spadają po jego odpięciu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

raresz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 14 lip 2021, 05:59
Imię: Raresz
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 AAD

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: raresz » 26 paź 2021, 05:54

Sprawdze te wtyczki teraz dales mi konkretna rozkmine w sumie wydaje mi sie ze tej 2giej nie odpinalem ale ze to bylo 2 mies temu to glowy sobie nie dam uciac.

raresz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 14 lip 2021, 05:59
Imię: Raresz
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 AAD

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: raresz » 26 paź 2021, 15:03

Poprosilem kumpla zeby mi to sprawdzil. Z tego co mowi to auto chodzi pare sekund obroty stoja rowno ale po paru sekundach gasnie silnik. Oboje nie mamy czasu sie tym zajac na ta chwile ale w miedzyczasie mam mala hipoteze :

A) Albo jest teraz dobrze podpiete i mieszanka jest zbyt uboga a silnik pracuje przez pare sekund bo chodzi wtryskiwacz startowy a kiedy przestanie dzialac mieszanka jest znow uboga i gasnie. Sonda dopiero po 2 obrotach w prawo pokazywala mi "normalne wskazania" czyli inne niz 0.01V. Po odpieciu nastawnika obroty spadaja w dol a z tego co gdzies bylo napisane powinny byc wyzsze niz na biegu jalowym wiec wszystko wskazuje ze trzebaby podniesc dawke krecac jakies conajmniej 2 obroty w prawo.

B) teraz jest zle podpiete a bylo dobrze a silnik chodzi bo ten zawor moze tak dziaal ze zmienia napiecie co kilka sekund i akurat pierwsze x sekund wysyla sygnal zeby otworzyc krokowca a potem gasnie.

Moze w miedzyczasie dasz mi jakas nadzieje to jeszcze jutro tam pojade moze. Generalnie mimo wszystko plan jest taki zeby ustalic mieszanke jako pierwsze zeby miec punkt zaczepienia. Czyli dla scislosci odpinam krokowca, nastawnik, korek od filtra weglowego, rozpinam odme i wtedy szukam punktu oscylujacego jak najblizej 0.5V tak?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: maciek889 » 26 paź 2021, 18:09

Do ustawiania wystarczy że odepniesz nastawnik ciśnienie. "Krokowca" odepnij jak nie będzie chciał trzymać obrotów.
Odmy nie rozpinaj, jedynie później sprawdź czy jak zaciśniesz ten wąż idący obok rurki serwa to czy coś się zmieni.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

raresz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 14 lip 2021, 05:59
Imię: Raresz
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 AAD

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: raresz » 26 paź 2021, 20:25

Dobra Hjuston chyba jestesmy w domu :D Nie chce chwalic jakby to Bomba powiedzial "Fi**a przed wytryskiem" ale chyba chodzilo o ta wtyczke :D Podjechalem dzis na spontanie najpierw odpalilem troche heblowal pochodzil i zgasl. Wzialem imbus w ciemno obrocilem 2 obroty w prawo i zaczal chodzic niemalze rowno. Reakcja na gaz jakastam jest(nawet nawet jak na niewyregulowana mieszanke i zaplon). Po tym spakowalem sie i wrocilem do domu bo nie mialem wiecej czasu. Wiec wychodzi na to ze w weekend zostanie mi regulacja na sonde plus zaplon na lampe i powinno byc.

Jesli sie uda jestes naprawde wielki. Jak to napisalem dzis do ziomka bede sie cieszyl jak CH i bede tez w nieopisany sposob wkurwiony na siebie ze cale 2 miesiace padaczki bylo przez glupia wtyczke :D

Dam w weekend znac co i jak.

raresz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 14 lip 2021, 05:59
Imię: Raresz
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 AAD

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: raresz » 23 kwie 2022, 16:20

Siema. Mialem dosc duzy przestoj w przygodach z Audi ale generalnie powodem byly zamienione wtyczki. Nie wyrobilem sie jednak z tym wszystkim(jeszcze zawieszenie) do przegladu wiec auto przestalo na parkingu cala zime. Teraz sie zrobilo cieplo i probuje dojsc z tym silnikiem do ladu i skladu. Od wczoraj robie testy i proby i nie potrafie zgrac rownoczesnie : braku falowania, braku szarpania i odpowiedniej reakcji na gaz.

Pierwsze co to ustawilem zaplon lampa tak zeby w okienku rewizyjnym kreska pojawiala sie rowno z dolna krawedzia okienka(tak ma byc?).

Pozniej probowalem dawka ruszac na podstawie sondy i sprawa wyglada tak: Pod odpieciu wtyczki nastawnika, rozpieciu odmy i sciagnieciu zatyczki od filtra weglowego sonda pokazuje dosc stale wartosci. ciezko jest ustrzelic 0.5V bo naprawde minimalna zmiana prawo lewo gwaltownie przeskakuje z 0.8 na 0.05 na przyklad ale ustawilem kolo 0.5 mniej wiecej.

Ciezko mi to uzbierac w jedna calosc w poscie ale postaram sie przyblizyc obserwacje.

Pytanie nr 1: czy sonda na odpietym EHA ma dawac stala wartosc? Np 0.6v i tylko taka czy cos moze wplywac na jej wahania? Rozumiem ze skoro EHA jest odpiete to ECU nim nie kieruje wiec sklad mieszanki powienen bc bez zmian? Czy trzeba jeszcze krokowy odpiac bo piszac posta uswiadomilem sobie ze ECU moze dawac sygnal na krokowy ktory moze juz zmienic sklad mieszanki.

Obserwacja: (nie pamietam juz ale CHYBA na odpietym EHA) udalo mi sie wkoncu osiagnac stala wartosc na sondzie gdzies kolo 0.6V po czym za chwile pomiar wskoczyl na 0.99V i tak klilka sekund po czym nagle spadl do 0.01V a potem chyba znowu sie wysrodkowal - podejrzewam ze taki cykl by byl w kolko.
Do tego randomowo slychac cykanie w silniku w randomowych momentach i natezeniu halasu. Pierwsze co to pomyslalem ze zawor stuka o tlok ale slyszalem je wczoraj, dzis jak odpalalem na poczatku to nie slyszalem potem zaczelo stukac a potem przestalo - chyba w zaleznosci od temperatury bylo to ciszej lub slabiej. Moglo to byc od przestawiania sie zaplonu?
Kolejna sprawa to to ze odpalalem go jakies X razy dzis i w pewnym momencie przez to cykanie stwierdzilem ze ustawie go na znaki zobaczyc czy sie rozrzad nie przestawil. Ustawilem zgadzalo sie wiec poszedlem odpalic silnik i silnik stanal deba po prostu. przekrecam kluczyk a silnik stoi w miejscu. Pomyslalem ze polozenie tloku w GMP moze miec jakies znaczenie wiec poszedlem przekrecic troche silnik recznie wsiadam i znowu stoi w miejscu dopiero po 2 czy 3 razie odpalil normalnie.

Wniosek: moze szukam dziury w dolocie po raz 2815815 a powinienem sie przyjrzec zaplonowi? jesli tak to od czego zaczac? Czy czujnik polozenia walu moze dawac takie objawy? Slyszalem ze on jest albo sprawny albo zepsuty wiec odrzucilem go od samego poczatku bo silnik odpalal.

Prosze o pomoc bo ja juz naprawde nie daje rady tego wszystkiego zgrac w jedna calosc. Albo od czego zaczac zeby diagnozowac elementy ktore nie sa od niczego zalezne? Najlepiej bez wymieniania w ciemno.

raresz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 14 lip 2021, 05:59
Imię: Raresz
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 AAD

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: raresz » 23 kwie 2022, 18:06

P.S. maciek889 jest jakies polozenie startowe od ktorego moglbys mi pomoc w obserwacji? Bo tego jak dla mnie jesy zbyt wiele zupelnie co innego sie dzieje przy delikatnej zmianie czegokolwiek chocby temperatury. Wyglada to jakby nic nie mialo sensu.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: maciek889 » 24 kwie 2022, 16:53

Raczej będzie ciężko ustalić tak aby na sondzie było 0,5V, bo sonda wąskopasmowa ma bardzo wąski zakres w którym zmienia się to napięcie. Dla pełnego obrazu dobrze by było mieć sondę szerokopasmową z zegarem aby zobaczyć jak bardzo mieszanka odlatuje od właściwej. Tu nie masz czujnika położenia wału, jest tylko czujnik w aparacie który jest bardziej czujnikiem wałka rozrządu bo się kręci z taką samą prędkością jak wałek rozrządu. Chyba że jego miałeś na myśli pisząc o czujniku wału.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

raresz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 14 lip 2021, 05:59
Imię: Raresz
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 AAD

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: raresz » 24 kwie 2022, 18:18

Dokladnie o ten mi chodzilo. Od czego proponujesz zebym zaczal zeby osiagnac taki punkt poczatkowy z ktorego bedzie cokolwiek mozna wywnioskowac? Czy ustawiajac zaplon na lampe zrobilem to prawidlowo tzn kreska zgadza sie z dolna krawedzia okienka rewizyjnego?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: maciek889 » 25 kwie 2022, 10:54

Tak kreska równo z tą płaską częścią odlewu na skrzyni.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

raresz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 14 lip 2021, 05:59
Imię: Raresz
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 AAD

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: raresz » 25 kwie 2022, 12:15

Na szybko znalazlem cos o blokowaniu komputera przy ustawianiu zaplonu. Ja po prostu krecilem z uzyciem lampy. Czy dlatego moze to byc tak rozjechane i stad te problemy?

Dodano po 26 minutach 23 sekundach:
P.S. ciezko mi sie ogarnac bo wg posta trzeba tak zrobic w silniku 3A po czym dalej pisze w cytacie o sterowniku VEZ ale chyba w 3A nie ma sterownika VEZ bo to ECU steruje zaplonem. Jak to wkoncu jest?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: maciek889 » 25 kwie 2022, 19:38

Tak to jest że majster starej daty ustawia zapłon na słuch i jeździ dobrze.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

raresz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 14 lip 2021, 05:59
Imię: Raresz
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 AAD

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: raresz » 25 kwie 2022, 20:13

Ok juz ogarnalem mniej wiecej o co chodzi ale nie mam pojecia jak "zablokowac sterownik" zeby sobie sam zaplonu nie korygowal. O ile zrozumialem dobrze to: blokujemy sterownik i przy pomocy lampy przy okolo 2500 obrotu ustawic kreske do krawedzi. Na obrazku bylo zlacze diagnostyczne i z tego co zrozumialem trzeba oba piny w lewej kostce zewrzec z dolnym pinem w prawej kostce? I tak trzymac zwarte przez caly proces. Tak to ma byc?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: Pieterb » 25 kwie 2022, 20:24

raresz pisze:
25 kwie 2022, 20:13
blokujemy sterownik i przy pomocy lampy przy okolo 2500 obrotu ustawic kreske do krawedzi.
a czy to aby nie dotyczy abk, hmm?
WRC is for boys.
Group B was for men.

raresz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 14 lip 2021, 05:59
Imię: Raresz
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 AAD

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: raresz » 25 kwie 2022, 20:29

Dotyczy ale ja juz sie sam pogubilem, nie znalazlem nic o ustawianiu zaplonu w KE-motronicu. Jak powinno byc w 3A w takim razie?

Dodano po 26 sekundach:
P.S. brzmialo logicznie wiec myslalem ze tak trzeba

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga