Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: Pieterb » 25 kwie 2022, 20:35

Tu chyba normalnie przy ob 850, czy się blokowało coś, nie wiem na pewno.
Pamiętam że do regulacji to odmę trzeba było odpiąć by silnik ciągnął świeże powietrze.
WRC is for boys.
Group B was for men.

raresz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 14 lip 2021, 05:59
Imię: Raresz
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 AAD

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: raresz » 25 kwie 2022, 20:37

Nie rozumiem tego. To czemu w ABK trzeba blokowac a w tym nie? Myslalem ze dziala to na tej samej zasadzie.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: Pieterb » 25 kwie 2022, 20:40

Nie działa na też samej zasadzie. Abk to zupełnie inny motor a właściwie osprzęt. To czy się blokuje sie nie zależy od motoru i od tego co producent przewidział.
WRC is for boys.
Group B was for men.

raresz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 14 lip 2021, 05:59
Imię: Raresz
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 AAD

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: raresz » 25 kwie 2022, 20:55

Aaa myslalem ze ABK to tez Motronic. Czyli powiadasz ze kreske na jalowym trzeba normalnie ustawic do krawedzi i temat zaplonu zamkniety? Czy on bedzie sie rozjezdzal wraz ze zmiana dawki? Czy tez powinienem robic : zaplon dawka zaplon dawka i tak jedno z drugim naprzemian korygowac czy ustawic zaplon i zapomniec i zajac sie dawka?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: Jarewa » 26 kwie 2022, 15:00

Musisz blokować zapłon ale procedura całkiem inna niż abk procedura ta sama jak NG

raresz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 14 lip 2021, 05:59
Imię: Raresz
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 AAD

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: raresz » 26 kwie 2022, 15:24

Dajecie mi wlasnie rozbiezne info. Jesli blokowac to czy robi sie to tak ze te 2 piny z lewej strony zlacza musze spiac z dolnym z prawej?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: Pieterb » 26 kwie 2022, 16:53

raresz pisze:
26 kwie 2022, 15:24
Dajecie mi wlasnie rozbiezne info.
nie rozbieżne tylko napisałem że nie mam pewności.
W dziale dla 5 cyl powinna być opisane procedura.
WRC is for boys.
Group B was for men.

raresz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 14 lip 2021, 05:59
Imię: Raresz
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 AAD

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: raresz » 26 kwie 2022, 17:32

Ok udalo mi sie go zblokowac zaczal zupelnie inaczej chodzic tylko pytanie mam - generalnie probowalem samemu to zrobic zwiekszajac obroty reka otwierajac przepustnice - to trzeba dokladnie przy 2500rpm robic? Bo w sumie sluchajac na oko to przykladowo dla 1500rpm a 2500rpm byla duza roznica gdzie sie kreska pojawia wiec wnioskuje ze ma byc dokladnie 2500rpm czy tak?

raresz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 14 lip 2021, 05:59
Imię: Raresz
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 AAD

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: raresz » 26 kwie 2022, 19:42

P.s. potrzebuje to koniecznie wiedziec bo na tym samym forum znalazlem posta przypietego nawet o ustawianiu zaplonu tam jest to na wolnych obrotach ustawiane. Generalnie sie juz troche pogubilem. Poza tym NG to jetronic wiec moze byc inaczej czy tak? No i tam jest to 15 stopni a nie 6 to akurat nie problem bo jest kreska na kole zamachowym ale samo w sobie mnie to niepokoi ze moze to nie byc tak samo ustawiane.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: Jarewa » 26 kwie 2022, 20:17

raresz pisze:
26 kwie 2022, 15:24
Dajecie mi wlasnie rozbiezne info. Jesli blokowac to czy robi sie to tak ze te 2 piny z lewej strony zlacza musze spiac z dolnym z prawej?
A nie masz przekaźnika z niby "bezpiecznikiem" do pompy paliwa bo ten bezpiecznik to właśnie wyjście na kody błyskowe, tam się robi zwarę do masy lub wkłada bezpiecznik na chwilę. Właściwie tryb zablokowany to tryb wysyłania kodów błyskowych

raresz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 14 lip 2021, 05:59
Imię: Raresz
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 AAD

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: raresz » 26 kwie 2022, 23:23

Nie to nie w tym modelu. U mnie sie to robi nad pedalem sprzegla poprzez zlacze diagnostyczne 2 kostki po 2 piny. To juz ogarnalem, sterownik sie raczej blokuje bo silnik po zwarciu pinow zaczyna inaczej chodzic, ale chodzi o metode ustawiania zaplonu. Jedni pisza o 3A zeby ustawiac jak NG(blokada plus 2500rpm) a inni nawet znalezione na niemieckich forach zeby 3A ustawiac bez blokady i na wolnych obrotach. Niestety nie umiem wyczuc jak jest lepiej bo silnik jest tak rozregulowany ze w zadnym wypadku nie czuje zeby bylo dobrze a chcialbym wyjsc z tematu zaplonu zeby skupic sie tylko na szczelnosci dolotu i dawce paliwa.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: Pieterb » 27 kwie 2022, 07:29

raresz pisze:
26 kwie 2022, 23:23
zeby ustawiac jak NG(blokada plus 2500rpm
w NG na wolnych i tak samo jest u ciebie zapewne bo ja nie słyszałem by robiło się to inaczej.Te 2500 obrotów dotyczy tylko abk i nie twórz tu żadnych wymysłów.
WRC is for boys.
Group B was for men.

raresz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 14 lip 2021, 05:59
Imię: Raresz
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 AAD

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: raresz » 27 kwie 2022, 07:43

Okej moze ja cos pokrecilem ;p naczytalem sie przez 2 ostatnie dni tyle ze mi juz z czapki zaczelo parowac ;)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4640
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: 80 B3 3A - Falujace obroty po wymianie UPG

Post autor: maciek889 » 08 cze 2022, 16:30

Do sporej części aut stare majstry stosują procedurę ustawiania zapłonu "na słuch" dlatego właściwie instrukcje ustawiania zapłonu nie krążą po internecie. Chyba w książkach sam naprawiam nie ma nic dokładnie opisanego poza jakie powinno być wyprzedzenie zapłonu na wolnych obrotach.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga