Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] "Dziura" w obrotach przy stopniowym w

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 11 wrz 2018, 22:11

Spróbuję, bo komputer chyba już działa przy pomiarze resztkami sił... VAG tak mi muli, że w trakcie tych pomiarów dobre kilka razy się zawiesił. Sprawdzę jeszcze zarządzanie energią USB przy pracy na aku laptopa.
Jarewa pisze: Wrzucaj bloki pojedynczo grupy
Znaczy, mam ściągać logi z każdej grupy osobno, tak? Czy grupy 001, 002 i 003 i sytuacje jakie teraz wywoływałem wystarczą?
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 wrz 2018, 22:22

Osobno to da mi to że częściej będzie czytać. I zamiast jednego pomiaru na 8s będę miał kilka.

A narazie nie wywołuj sytuacji poprostu wrzuć zwykłe dłuższe. Jak nic nie powiedzą to wtedy trzeba pomyśleć o tym.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 wrz 2018, 07:58

h/k, rób pojedynczo i po 30-40 s każdą grupę
Jarku właśnie dlatego taki rzadki pomiar pewnie bo po 3 grupy robił
WRC is for boys.
Group B was for men.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 12 wrz 2018, 22:18

A.Bieg jałowy:

1.LPG

Odczekałem parę chwil po ręcznym przełączeniu
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_154gxV.html
Grupa 002: http://vaglogi.pl/log-002_8r99Iia.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_Pj27083.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_t6hlJs.html
Grupa 005: http://vaglogi.pl/log-005_l8p01k.html

2. Benzyna

Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_lmkync.html
Grupa 002: http://vaglogi.pl/log-002_Lh17vX1.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_5CtDv.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_igx3p.html
Grupa 005: http://vaglogi.pl/log-005_3U3WQV.html

B. Może jednak się przyda - to lekkie deptanie gazu na benzynie z dziurą na samej grupie 001:

Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_Pr19Au9.html

C. LPG w momencie przełączania, sama grupa 001

Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_nD95O.html

Czemu sonda tak długo stoi na 0,00V?
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 wrz 2018, 22:40

Rzuć 001 na zimnym silniku Pb jak tylko zaczyna pracowac. I myśl podmienić sondę albo sprawdź na oscyloskopie chyba LPG ma tą funkcję. Spradź poprawność jej montażu może była uniwersalna i złączki skorodowały. I sprawdż masę sonda -głowica

I pomiar cisnienia paliwa by sie przydał

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 12 wrz 2018, 23:08

Rzuć 001 na zimnym silniku Pb jak tylko zaczyna pracowac.
OK, postaram się jutro zrobić.
Jarewa pisze:podmienić sondę albo sprawdź na oscyloskopie chyba LPG ma tą funkcję
A ja nie mam interfejsu pod STAGa, a oscyloskop ma być z wpiętym PE do sieci elektrycznej czy nie musi być? Bo z przedłużaczem mam trochę kłopot... Ewentualnie multimetr wskazówkowy może ogarnąć sytuację?
Jarewa pisze:Spradź poprawność jej montażu może była uniwersalna i złączki skorodowały
Sonda oryginał, kupiona używana.
Jarewa pisze: I sprawdż masę sonda -głowica
Omomierzem wystarczy?
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 wrz 2018, 05:31

h/k pisze:a oscyloskop ma być z wpiętym PE do sieci elektrycznej czy nie musi być? Bo z przedłużaczem mam trochę kłopot... Ewentualnie multimetr wskazówkowy może ogarnąć sytuację?
PE to ochronny wiec pytanie trochę nie na miejscu. A są nawet na baterie jak i na 12V. Miernik tego nie ogarnie
h/k pisze:Omomierzem wystarczy?
Tak

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 13 wrz 2018, 17:00

OK
Jarewa pisze: pomiar cisnienia paliwa by sie przydał
A to już u mnie będzie trudne. :-) Nie mam przyrządu... Jeżeli w tym pomiarze chodzi o to, czy regulator ciśnienia na listwie nie popuszcza benzyny w dolot to mogę spróbować odpiąć wężyk i zaślepić kolektor

Przy okazji chce zajrzeć do potencjometru przepływomierza (smarowanie Kontaktem PR), czy mam spróbować zejść z parametrem Engine Load do 14-15% na Pb? Wiem, że jakiś czas temu ktoś tam na słuch kręcił.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 wrz 2018, 19:32

Nie tyle co popuszcza ale czy ma stabilne ale tak też można spróbować.

Przepływomierz narazie bym zostawił w spokoju bo masz ciut wysokie obroty górna granica ale w normie na rozgrzanym

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 14 wrz 2018, 12:21

Wczoraj autku poświęciłem więcej czasu, dziś przed wyjazdem do pracy też kilka rzeczy sprawdziłem:
- regulator ani po długim czasie ani w trakcie pracy na lekko ciepłym nie puszcza nawet oparów do podciśnienia
- sondę od lekko ciepłego do w miarę rozgrzaneg silnika sprawdziłem, ale tylko multimetrem analogowym - niestety, nie było PE w garażu, za to dość ładnie było widać pracę, dziś postaram się wrzucić filmik

Zastanowiła mnie bardzo jedna kwestia - autko chwilkę po odpaleniu na benzynie rano i lekkim naciśnięciu gazu w okolice dziury równomiernie wajchluje obrotami góra-dół i to dość zdrowo ok. 700-1000, takie 1-2 sekudowe przygazówki. Przecież wtedy sonda nawet nie pracuje, co wczoraj mi potwierdził miernik.

Wrzucę też potem loga po wczorajszym odpaleniu na zimno.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 wrz 2018, 22:31

A odłacz na pracujacym silniku Pb zawór biegu jałowego i powiedz ile masz obrotów.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 15 wrz 2018, 21:05

Log zrobiony dosłownie chwilę po uruchomieniu silnika tj. odpaliłem motor i od razu otworzyłem sterownik:
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_RS80z58.html

Nagrałem filmik z pomiaru sondy multimetrem:

Silnik był letni jak go uruchamiałem, jak się rozgrzewał to przełączyłem na gaz, co słychać. Tak samo słyszalne są przegazówki i "dziura" przy powolnym wychylaniu przepustnicy.
Chwilę przed i po przełączeniu musiałem odłożyć sondę pomiarową i dlatego brak wskazań. Tam też ze 2 razy sonda mi się omsknęła i spadło mi do zera jakby co, to nie wina lambdy. Po przyłożeniu na LPG widać przez pierwsze momenty, że bardzo małe napięcie jest. Ciekawe, że VAG pokazywał 0,00V, tak samo jak przy dodawaniu gazu. Czyli najbardziej rzetelny pomiar to tylko oscyloskopem albo takim miernikiem lub szybkim cyfrowym z linijką.

Pozostaje jeszcze zmierzyć przejście sonda-głowica, troszkę źle pojąłem - na razie zrobiłem pomiar omomierzem między obudową sondy a karoserią i wskazuje pełne przejście.
Jarewa pisze:A odłacz na pracujacym silniku Pb zawór biegu jałowego i powiedz ile masz obrotów.
Niestety, trochę choróbsko mnie dopadło i w tygodniu to zrobię.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 wrz 2018, 21:51

Do podmianki sonda jest bardzo "mega" powolna. Na takim mierniku nie powinieneś uzyskiwać wskazania powyżej 200-300mV swiatło swieci i nie widzę jaki ustawiłeś mnożnik.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 15 wrz 2018, 22:12

Jarewa pisze:Do podmianki sonda jest bardzo "mega" powolna. Na takim mierniku nie powinieneś uzyskiwać wskazania powyżej 200-300mV swiatło swieci i nie widzę jaki ustawiłeś mnożnik.
Zakres 1V ustawiłem, wtedy górna skala to mnożenie 100 miliwoltów, czyli max to 100mV x 10.

PS. Ten multimetr czasami podłączałem pod wyjścia wzmacniaczy do pomiarów przebiegów akustycznych i nie był faktycznie zbyt szybki, ale też nie jakoś specjalnie bardzo powolny.
Może jeszcze raz wymodzę coś z tym oscyloskopem, bo bez niego to widzę, że ciężko sondę 100% wykluczyć.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 wrz 2018, 20:15

W takich miernikach analogowych główny problem to czas reakcji, czas podnoszenia się wskazówki jak i opadania, w cyfrowych znowu to przetwornik AC/DC czas próbkowania bodajże dobre mierniki maja jeden odczyt na 0,6-0,7s a chinskie nawet i do 1s.

Dobra sonda ma oscylacje na jałowym 0,7-0,2-0,7V co około 3s.

Wiec sam widzisz, czy twój miernik wskazówka jest wstanie wskazówkę podnieść i opuścić min/max w 0,5s? albo i szybciej bo czas szczytowego napięcia to około 0,2s czyli taki mały czas że nie zdąży się wskazówka podnieść, czy nawet miernik cyfrowy jest tylko wstanie odczytać 4/5x razy na czas oscylacji

Niestety mierniki pokazują że działa ale nie pokazują jak działa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga