Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT +LPG] Jak ustawić przepustnicę?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 11 maja 2008, 17:01

Adam jesteś pewien, że odczytałeś kąt przepustnicy, a nie kąt zapłonu?
widmo, przy 4 pinowym nastawniku jest to inaczej rozwiązane.

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 11 maja 2008, 18:15

kąt przepustnicy, zapłon był na 6*
Adam

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 11 maja 2008, 21:19

Danek pisze:widmo, przy 4 pinowym nastawniku jest to inaczej rozwiązane.
z 6-cio pinowym nie miałem jeszcze stycznosci :-?
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 11 maja 2008, 23:21

no właśnie, nigdzie nie mogę się doszukać. Albo cztero-pinowy nastawnik albo elektroniczna przepustnica. Nikt na necie nie opisuje mono motronika z 6 pinowym nastawnikiem.

[ Dodano: 2008-05-12, 22:51 ]
ok problem opanowany. Chyba udało się to ustawić. oto jak (po mojemu)

1)Wyłączyć zapłon, zdjąć wtyczkę z nastawnika.
2) Przy pomocy baterii wychylić na maxa nastawnik (napięcie 6V do pinów 1 i 6)
3)Włączyć zapłon nie podpinając kostki. Zmierzyć napięcie na 1 i 4 pinie TPSu. Zanotować jako V1
3)Zmierzyć napięcie na 1i2 pinie TPSu. Zanotować jako V2.
4)Porównać dane z wykresem zamieszczonym gdzieś w tym poście (lub Auto Data)
5)Jeśli wartości napięcia sie nie pokrywają to przy pomocy dolnego wkręta przy przepustnicy o który opiera się nastawnik wyregulować to napięcie (v2) (miernik online 1 i 2 PIN tps)
eto wsio
Adam

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 05 lip 2010, 10:01

Koledzy mam prośbę. Czy któryś z was ma i mógłby zamieścić ten wykres o którym jest mowa w tym temacie. Z góry dzięki.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 05 lip 2010, 11:28

Obrazek


Obrazek


ten z podkreśleniem na czerwono dotyczy aut po 07/1992
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 05 lip 2010, 13:52

widmo, czy mógłbyś mi wyjaśnić jak ten wykres połączyć z opisem, który zamieścił madazaw. Przyznam się, że nic z tego nie kumam.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 05 lip 2010, 15:47

Zapożycze opis kolegi k44761
k44761 pisze:Witaj.
Ustawia sie to banalnie.
Wyjmujesz (lepsze) lub cofasz za pomoca 6V baterii silniczek krokowy do CALKOWITEGO konca (gorsze rozwiazanie). Przekrecasz zaplon (zeby kontrolki sie zapalily) i na podpietej wtyczce od TPSu chyba na pinach 1,2 lub 3,4 (nie pamietam dobrze) ustawiasz napiecie 0,25V operujac calym TPSem. Pozniej go dokrecasz, sprawdzasz jeszcze raz, podpinasz wszystko i ognia :)

Ot cala filozofija :P

Silniczek krokowy można cofnąć za pomocą VAGa
Grupa SILNIK ->poczekac aż sie połączy z modułem silnika -> Output test i ACCUATOR coś tam next.

Będzie słychać jak silniczek pracuje w obie strony i trzeba odpowiednio przerwać gdy będzie schowany.



BTW
ja wczoraj (niedziela) to u siebie robiłem bo mi wytarło węglowe scieżki na TPS
Auto szarpało przy dodawaniu gazu, czasami gasło, ze względu na wytarte scieżki silniczek krokowy wariował i na zmiane się chował i wysuwał.

wywala błąd 518 od TPS i bodajże od czujnika IAT

Sam czujnik nie występuje w ASO jak częśc zamienna tylko razem z przepustnicą :shock:

TPS dopadłem z poloneza 1.6 na jednopunkcie BOSCHA przełożyłem i ustawiłem na "oko" bo miałem tylko VAG i torxy ze sobą a nie miałem miernika.

O dziwo ustawiłem na czuja i jest gitara, pomyłka była niewielka bo ustawiło sie 0,28 V zamiast 0,25V <piwo>
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 06 lip 2010, 08:47

Jeszcze jedno pytanie. Co z tymi napięciami V1 i V2 przy nastawniku 6-cio pinowym i czy TPS w tym przypadku ustawia się tak samo jak przy 4-ro pinowym? Z twojego opisu wynika, że TPS podchodzi od poldka. Zgadza się?

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 06 lip 2010, 10:07

olek70 pisze:Jeszcze jedno pytanie. Co z tymi napięciami V1 i V2 przy nastawniku 6-cio pinowym i czy TPS w tym przypadku ustawia się tak samo jak przy 4-ro pinowym? Z twojego opisu wynika, że TPS podchodzi od poldka. Zgadza się?
Nastawnik 6 pin nie ma znaczenia przy ustawianiu TPS. Występował tylko w nowszych ABT chyba po 93r. Zarówno na 4 jak i na 6 pin ustawiasz tak samo.

Skoro masz 6 pin to chyba w blokach pomiarowych w Vagu powinna być wartość mierzo otwarcia przepustnicy. w starym ABT hest tylko grupa 000
u Ciebie powinny być kanały od 000 do 010 (lub do 015)

mój TPS pochodzi z poloneza bo jest taki sam jak w Audi. W koncu osprzet Boscha
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 06 lip 2010, 11:28

Czyli z tego wszystkiego co jest w tym temacie wynika, że regulację nastawnika można przeprowadzić ustawiając te 0,25V na TPS i nie ma znaczenia czy nastawnik jest 4 czy 6 pin.

Heru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 20 mar 2012, 19:53
Lokalizacja: Bełchatów

Re: [B4 ABT +LPG] Jak ustawić przepustnicę?

Post autor: Heru » 22 lip 2020, 21:56

Witam. Odgrzebuje trochę temat ale jest ktoś w stanie udostępnić ponownie zdjęcia tych wykresów? Mam tps ustawiony na pinie 1i 4 na 4.45v a na pinie 1i2 na 0.22v. Jeszcze pytanko w którym miejscu na vag com odczytać kat zapłonu? I czy vag comem da się ustawić wolne obroty w 80 B4 90km silnik ABT?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: [B4 ABT +LPG] Jak ustawić przepustnicę?

Post autor: Pieterb » 23 lip 2020, 07:32

Mi się zdaje że ten sterownik nie udostępnia takich informacji.
WRC is for boys.
Group B was for men.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga