Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Pływająca temperatura oraz brak ogrzewania

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 20 mar 2020, 00:01

Jak dla mnie lipę zrobili, że pokazują równe 90. Powinna być rzeczywista, łatwo potem wychwycać nawet małe odchyłki od normy.

Chociaż... u siebie już z pół roku mam czujnik z TD i praktycznie wskazówka o maks 2 mm krąży wokół 90 stopni. Dziwne, ale skoro działa to zostaje. Biorę tylko poprawkę, że jak dostanie już z 95 to będzie oznaczać kłopoty.

xRead podał bdb sposób z VAGiem. Możesz też się dodatkowo (lub zamiast VAGa) wspomóc termometrem robiąc pomiar bezpośrednio na płaszczu zewn. głowicy. Np. multimetr pewniak z termoparą.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 mar 2020, 07:26

xRead pisze:Powinna się utrzymywać praktycznie na 90'C
Nie siejcie paniki, pokaz gdzie jest pisane ze temperatura ma być 90stC?? Temperatura ma być z w zakresie optymalnym 80-95stC.. Dla "VAG czy tam ECU" rozgrzany silnik to już 80stC wtedy juz adaptacje można wykonywać..

U niego jest wszystko w porządku. Nie ma co tego tematu ruszać.Przyczyna raczej w klapkach...

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 20 mar 2020, 10:15

84-98 stopni zazwyczaj taki jest po rozgrzaniu zakres przy normalnym użytkowaniu (nie wiem jak np. w upał holowanie ciężkiej przyczepy pod górkę). Tylko to co pokazuje wskaźnik to już nieco inna sprawa, precyzja wskazań czasami odbiega znacznie.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 20 mar 2020, 14:36

Jarewa pisze:U niego jest wszystko w porządku
No nie wiem czy w porządku jeździłem wieloma już 80tkami i wskazówka jedynie oscyluje 1mm albo przed albo za 90'C

Nie spotkałem się, żeby wskaźnik utrzymywał się na tej kresce

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 mar 2020, 15:49

To są wskaźniki analogowe. Nie ma możliwości by trzymało stabilnie 90stC tym bardziej że termostat na 84stC. A wskazania zależą nie tylko os silnika ale od wiele czynników innych i wcale nie chodzi o elektronike...

Więc nie mówcie ze ma być 90stC.. Bo pewnie jak by Ci założył termopre to byś się zdziwił...

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 20 mar 2020, 18:03

Jarewa pisze:Więc nie mówcie ze ma być 90stC
Oczywiście, że nie będzie idealny wskaz poza wspomnianym ewenementem jak np. u mnie, gdzie na oryginalnym czujniku używce mam wahania max o grubość wskazówki dookoła 90 stopni i wzmagam czujność w przypadku jak już pokazuje 95.
Poprzedni zamiennik jak jeszcze działał to wahania 88-99, a potem poza wymianą plynu i kilku węży (wycieki) oraz tylko lekko zakręconym korkiem nic za kadencji czujnika org nie robiłem, więc nie ma podstaw do niemal równych rzeczywistych 90 w ukladzie, zresztą wentylator się załącza normalnie.
Ot czujnik mi sobie po prostu lekko zaniża, a nawet nieco zaokrągla. ;)
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 mar 2020, 19:25

h/k pisze:wahania 88-99
No widzisz a u niego 80-90 i nie widzisz różnicy ?? u mnie tak samo jest 80-90 zawsze tolerancja jest podobna wahania 10stC.. a że jedne zawyżają drugie zaniżają to już drugi plan....

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 20 mar 2020, 21:48

h/k pisze:mam wahania max o grubość wskazówki dookoła 90 stopni
Mam identycznie

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 21 mar 2020, 00:04

Jarewa pisze:
h/k pisze:wahania 88-99
No widzisz a u niego 80-90 i nie widzisz różnicy ??
Czy ja pisałem, że nie widzę różnicy?
Nie rozumiem w ogóle o co Ci tutaj chodzi. Nie pierwszy raz taka sytuacja na tym forum zresztą.

Talże i tym razem proponuję ponownie przeczytać to co wcześniej pisałem...
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 mar 2020, 09:48

h/k pisze: Nie pierwszy raz taka sytuacja na tym forum zresztą.
no właśnie - nie pierwszy. Ale dalej to samo ;-) (nie zmienia to faktu że temp mieści się w normie)

Bardzo rzadko widuje się takie coś by temp stała idealnie na 90(mówię tu o 80) - przyczyn tego cała masa wbrew pozorom i wszystkie były opisywane chyba a forum, więc nie będę ich tu powielał po raz kolejny. Jeśli kogoś mocno to interesuje to sobie poszuka i poczyta.
WRC is for boys.
Group B was for men.

marcin0702
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 09 maja 2020, 21:09
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 AAD
Lokalizacja: Szczytno

Re:

Post autor: marcin0702 » 13 maja 2020, 13:03

maciek889 pisze:
19 mar 2020, 23:43
W nowszych vagach licznik już by nie pokazał takich niedostatków temperatury bo w nich licznik jest zaprogramowany aby przy temperaturach 85-105 stopni pokazywał idealnie 90. Podejrzewam że zrobili to w celu aby ludzie nie zawracali dupy serwisom jeśli temperatura byłaby 5-10 stopni odchylona od ideału.
Witam.moim skromnym zdaniem wskaźniki temp. w tych czy innych autach nie posiadają jakiegos programowania żeby wskazówka stała w miejscu na 90 stopni.chodzi o to ze jadąc w drodze jest te 90 stopni a dlaczego niema jak stoimy?tylko rosnie na 95? bo to jest kwestia włączania sie wiatraków na chłodnicy.fabrycznie czujnik ma 95 stopni i wiatraki są jednobiegowe i z tego to wynika.jakby był tam wiatrak na wiskozie nie było by problemu lub gdyby czujnik miał np.włączenie 92 a wyłączenie 88 wtedy ruchy wskazówki byłyby nieznaczne i łeb spokojny.czyli jedziesz wiatr ci dmucha jest ok.stoisz też dmucha wiatrak jak sie włączy o określonej temp.tylko ze to niestety jest 95.do B3 pasuje czujnik od poloneza i włącza się na 91.co wy na to?

marcin0702
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 09 maja 2020, 21:09
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 AAD
Lokalizacja: Szczytno

Re: [B4 2.0 ABK] Pływająca temperatura oraz brak ogrzewania

Post autor: marcin0702 » 13 maja 2020, 13:19

W kwestii słabego ogrzewania to zawsze będzie zeiązane z nagrzewnicą i klapami w obudowie.nikt raczej tego nienaprawiał przez te 20 ponad lat.ostatnio rozebrałem wszystko .gąbka na klapach porwana a w nagrzewnicy błoto.objawy takie jak u kolegi

marcin0702
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 09 maja 2020, 21:09
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 AAD
Lokalizacja: Szczytno

Re:

Post autor: marcin0702 » 13 maja 2020, 15:52

xRead pisze:
20 mar 2020, 21:48
h/k pisze:mam wahania max o grubość wskazówki dookoła 90 stopni
Mam identycznie
Na postoju też?

marcin0702
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 09 maja 2020, 21:09
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 AAD
Lokalizacja: Szczytno

Re: [B4 2.0 ABK] Pływająca temperatura oraz brak ogrzewania

Post autor: marcin0702 » 13 maja 2020, 15:58

Niech ktoś połączy wiatrak na chłodnicy żeby cały czas się kręcił a silnik niech chodzi na wolnych obrotach.bedzie 90 .bo to już wtedy termostat reguluje temperature

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: Re:

Post autor: h/k » 05 cze 2020, 19:35

marcin0702 pisze:
13 maja 2020, 15:52
xRead pisze:
20 mar 2020, 21:48
h/k pisze:mam wahania max o grubość wskazówki dookoła 90 stopni
Mam identycznie
Na postoju też?
U mnie także na postoju, niestety... Rozważam wymianę na Hella lub podobny z porządnych. Z drugiej strony znam auto i wiem kiedy zareagować.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga