Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK LPG] przepływomierz

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [2.0 ABK LPG] przepływomierz

Post autor: h/k » 27 lut 2021, 23:16

Mam nadzieję, że do regulacji gazu z analizatorem podszedł?
Z takim zakresem przeprowadzonych prac to kiepsko widzę przyszłość jeżdżenia tym autem... Przygotuj się na kolejne wystrzały i wydaną kasę w błoto.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

lukaszsulo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 10 wrz 2016, 00:26
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Lubelskie

Re: [2.0 ABK LPG] przepływomierz

Post autor: lukaszsulo » 28 lut 2021, 19:05

h/k pisze:
27 lut 2021, 23:16
Mam nadzieję, że do regulacji gazu z analizatorem podszedł?
niestety bez.
h/k pisze:
27 lut 2021, 23:16
Z takim zakresem przeprowadzonych prac to kiepsko widzę przyszłość jeżdżenia tym autem... Przygotuj się na kolejne wystrzały i wydaną kasę w błoto.
dlaczego? , co by należało zrobić aby było dobrze?
świece wraz z aparatem zapłonowym (kopułka +palec) zmieniłem na nowe.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [2.0 ABK LPG] przepływomierz

Post autor: h/k » 28 lut 2021, 21:35

Gazownik widzę, że fachowy. Masakra... Tak to ja sobie z rodzicem w garażu kręciłem śrubką jak mi Golf palił dużo i nawet nie myślałem o tym czym to się dla silnika skończy.
A co do sprawdzenia to chociażby przydałoby się sprawdzić kondycję parownika, bo jak zmęczony to lubi zamulać i kiepsko reagować na zmiany ciśnień, oczywiście nic nie wiadomo bo nawet nie pofatygował się gościu zrobić analizę spalin przy regulacji. Diagnostyka po kablu o której tu już wspominano też się przyda, z tego co wiem to uszkodzony przepływomierz właśnie czy nawet sonda lambda potrafi w ABK schrzanić punkt zapłonu, ano i to by wypadało ustawić na aparacie oczywiście wedle procedury.
lukaszsulo pisze:
28 lut 2021, 19:05
świece wraz z aparatem zapłonowym (kopułka +palec) zmieniłem na nowe.
Na Bosch, Beru?
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

toto1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 27 paź 2018, 18:43
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Podkarpackie

Re: [2.0 ABK LPG] przepływomierz

Post autor: toto1989 » 20 mar 2021, 08:08

Witam,
dołącze się do tematu.
Z ciekawości zakupiłem za parę groszy przeplywomierz z A80 1Z. Dzis będę przekładał do niego elektronikę z uszkodzonego mechanicznie przeplywomierza ABK ale wczoraj z ciekawości założyłem tą przeplywkę z diesla do auta. Auto chodzi nawet dobrze, a po podłączeniu vaga okazuje się że komp nie wyłapuje nawet błędu przepływki. W grupie 3, blok 2 wskazania 15-16% zaś w bloku 4 wskazania ok 30%. Że jestem zielony w vagu to proszę mi powiedzieć który blok to wskazania aktualne a który to wskazania zalecane.

Bo jak przełoże płytkę i potencjometr z ABK do niego, to chce ustawić dobrze sprężynę, a nie mam pewności który blok co wskazuje

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [2.0 ABK LPG] przepływomierz

Post autor: h/k » 20 mar 2021, 17:00

toto1989 pisze:
20 mar 2021, 08:08
Witam,
dołącze się do tematu.
Z ciekawości zakupiłem za parę groszy przeplywomierz z A80 1Z. Dzis będę przekładał do niego elektronikę z uszkodzonego mechanicznie przeplywomierza ABK ale wczoraj z ciekawości założyłem tą przeplywkę z diesla do auta. Auto chodzi nawet dobrze, a po podłączeniu vaga okazuje się że komp nie wyłapuje nawet błędu przepływki. W grupie 3, blok 2 wskazania 15-16% zaś w bloku 4 wskazania ok 30%. Że jestem zielony w vagu to proszę mi powiedzieć który blok to wskazania aktualne a który to wskazania zalecane.

Bo jak przełoże płytkę i potencjometr z ABK do niego, to chce ustawić dobrze sprężynę, a nie mam pewności który blok co wskazuje
Podłączam się do zapytania, chciałem kupić przepływomierz z 1Z do ABK na zapas, a ceny wiadomo jakie są.

Blok 3 grupa 2 to z tego co widzę z mojej rozpiski dla ABK do 06.1993 przynajmniej - oznacza kąt otwarcia przepustnicy, a blok 4 grupa 4 jak też blok 4 grupa 2 to wskazania odczytu z potencjometru klapy. Sprawdź jeszcze grupę 3 blok 3, tam masz wskazanie temperatury powietrza wlotowego. Jak dobrze pamiętam przy sprawnym układzie termostatycznej regulacji temperatury, to powinno być 20-25C przy rozgrzanym silniku.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

toto1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 27 paź 2018, 18:43
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Podkarpackie

Re: [2.0 ABK LPG] przepływomierz

Post autor: toto1989 » 20 mar 2021, 19:50

Miałem dziś przekładać tą elektronike do przeplywki 1Z, ale coś mnie tknęło i postanowiłem pobawić sie naciągiem sprężyny na ori 1Z.
Posiłkując się vagiem i patrząć na grupę 3 ustawiłem przepływkę na 17%, nie wiem czy dobrze bo bardziej zrobiłem to na słuch, a na vaga jedynie zerkałem ale...
Auto chodzi w końcu jak trzeba, wcześniej na PB miał ponad 1200 obr/min, a na LPG na wolnych na nagrzanym silniku uwielbiał na jałowych gasnąć.
Teraz auto extra na PB trzyma 870 obr/min i na LPG jest dokładnie tak samo. Nie gaśnie już, teraz musiał bym już go zadusić. Nie wiem jak będzie wyglądało spalanie PB ale mało mnie to interesuje bo praktycznie smigam na gazie. Moc w normie, a nawet wydaje mi sie że brak "turbodziury" przy minimalnym wciśnieciu gazu.
Pośmigam parę dni, to dam znac co do spalania, odpalania itp.

Oczywiście komp nie widzi żadnego błędu przepływki,

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [2.0 ABK LPG] przepływomierz

Post autor: h/k » 24 mar 2021, 00:03

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3491118.html
Tutaj mieli obiekcje, że charakterystyka potencjometrów może być różna w odmianach 037906301C i 028906301. W okolicach złącza powinna być również pod małą pokrywką płytka z elektroniką, prawdopodobnie wzmacniacz operacyjny.
Rozważam jak najtaniej kupić przepływomierz z TDI i porównać wartości rezystancji w poszczególnych "odczepach" potencjometru.
A najlepiej chyba z powodu tego drugiego układu zrobić dokładny pomiar AFR z zamontowanym przepływomierzem TDI czy jest w normie podczas pracy na benzynie - na stanowisku i podczas jazdy. Oczywiście cały układ Digifant musi być przy tym w pełni sprawny.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4640
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [2.0 ABK LPG] przepływomierz

Post autor: maciek889 » 24 mar 2021, 11:46

h/k pisze:
24 mar 2021, 00:03
czy jest w normie podczas pracy na benzynie - na stanowisku i podczas jazdy
Tylko pewnie musiałbyś bez podłączonej sondy sprawdzać bo nie będzie wiadomo czy przepływomierz dobrze pracuje czy też korekty z sondy mu pomagają.
Szkoda że ABK nie pokazuje jakiegokolwiek współczynnika korekty z sondy, wtedy by było wiadomo czy przepływomierz dużo mija się z prawdą .
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga