Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty

Post autor: Pieterb » 07 gru 2020, 08:45

B480 pisze:
06 gru 2020, 14:54
ale co dalej ??
jak nie zaczniesz sprawdzać i pisać o rezultatach to nic dalej nie będzie, bo pisaniem nie naprawisz a i nikt za Ciebie tego nie zrobi. No sorry ale taka jest prawda.
A jeśli nie masz umiejętności to pozostaje szukać takiego mechanika co się podejmie i naprawi to co trzeba i tyle.
WRC is for boys.
Group B was for men.

B480
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 30 lis 2020, 16:19
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT

Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty

Post autor: B480 » 08 gru 2020, 15:30

Po Waszych uwagach, nie ma to jak osobista wizyta u mechanika, mimo 15 km odległości. :-)
------------------------------
Wymieniony silnki krokowy, ale to juz wcześniej.
Wymieniony pasek rozrządu.
Wymieniony płyn chłodzenia.
Wymieniony czujnik temperatury w chłodnicy.
------------------------------
Po odłączeniu akumulatora na cała noc dzisiaj, przy nas, zimne palenie i auto weszło na wysokie obroty tak jak wcześniej. Bez zmian.

Jednak po rozgrzaniu - termostat puscił, wymieniony płyn chłodzenia - silnik osiągnął temp. roboczą około 90 C i obroty spadły słyszalnie na "właściwe" - wersja bez obrotomierza.

Jednak silnik nierówno pracuje i wyczuwalne są lekkie wibracje, słychac lekkie dopalanie, takie lekkie strzelanie z rury, z wydechu, stojąc z tyłu.

ps. Wiatrak włącza sie wtedy kiedy trzeba, by zbic temaperaturę, a nie pracuje cały czas tak jak wcześniej.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty

Post autor: h/k » 09 gru 2020, 19:50

Ja bym jeszcze dokładnie omomierzem sprawdził czy czujnik przepustnicy nie wykazuje przerw, no i nieszczelności w dolocie oraz podstawie wtrysku - zdrowo pomachać wężami, przewodami oraz samym zespołem wtryskowym.
Nie wiem nic o temacie adaptacji, w ABT może faktycznie istnieć taka konieczność, a może zwyczajnie starczy ustawić przepustnicę na włączonym tylko zapłonie.
Przy okazji warto sprawdzić ustawienie punktu zapłonu, nie powinno to być przyczyną, ale dobrze to od razu skontrolować.
Kolejny podejrzany to czujnik temperatury do komputera.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Odis VW
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 29 lis 2020, 13:28
Imię: Jacek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty

Post autor: Odis VW » 10 gru 2020, 23:14

"Jednak silnik nierówno pracuje i wyczuwalne są lekkie wibracje, słychac lekkie dopalanie, takie lekkie strzelanie z rury, z wydechu, stojąc z tyłu."

Zbyt wczesny zapłon.
Często mechanicy lub gazownicy przyspieszają go. A to źle.
Kupiłem kiedyś takie "na bieżąco serwisowane" z gazem.
Też nikt nie doradził mi. Auto właśnie chodziło tak, jak opisujesz. Strasznie to jest dokuczliwe, kiedy ujmujesz gazu. Czasem nawet trzeba wysprzęglić, bo tak szarpie.
Długo kombinowałem. Nie mam lampy stroboskopowej, ale mam uszy.... 😄
Dopiero wtedy poznałem, co to za silnik. Aż marzyłem, żeby pojeździć. 😄

B480
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 30 lis 2020, 16:19
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT

Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty

Post autor: B480 » 11 gru 2020, 11:52

Dziękuję za uwagi. Mam nadzieję na rozwiązanie tych problemów.
Poinformuję o rozwoju sytuacji.

B480
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 30 lis 2020, 16:19
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT

Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty

Post autor: B480 » 16 gru 2020, 16:20

Według ustaleń mechanika solidnie przestawiony zapłon. Ustalił to dopiero teraz, chwilowo nie miał Lampy stroboskopowej.

Mechanik doprowadza do ładu ten samochód dosyc wolno - w wolnym czasie.

Samochód ma stosunkowow niewielki przebieg. Mysle, że faktyczny :-) . 5 lat temu miał, dosyc amatorsko, wymieniany rozrząd i po tym - wszystko na to wskazuje - nie był ustawiony zapłon.
Najprawdopodobniej ostanie 5 lat po prostu stał pod chmurka. Byc moze stąd to skumulownie elektrycznych usterek.

Wymiany do teraz:
- pasek rozrzadu,
- olej 5W40 Lotos
- płyn chłodniczy
- nastawnik biegu jałowego,
- czujnik temperatury w chłodnicy
- czujnik temperatury do komputera - niebieski,
- dolny sworzeń wahacza - prawy przód.

Profilaktyczne zakupiłem inny, kompletny wtrysk do tego silnika - 2.0 ABT 90KM 1992, 4-piny.

Odis VW
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 29 lis 2020, 13:28
Imię: Jacek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty

Post autor: Odis VW » 18 gru 2020, 19:36

Dlaczego syntetyk chcesz wlać do silnika?

B480
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 30 lis 2020, 16:19
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT

Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty

Post autor: B480 » 19 gru 2020, 11:49

Ten Lotos to nie jest syntetyk, mimo ze tak sie utarło. To olej HC - hydrokrakowany z bazy mineralnej. Czyli technologia przetworzenia jest syntetyczna.
Jest wstecznie kompatybilny z norma VW 500.0/501.01. Spełnia bardziej wymagajcą norme VW502.00/505.00. i MB 229.5.
Jest nowszy formulacją, szybciej dociera do węzłów smarowania, szybciej płynie, szczególnie przy zimnym rozruchu, niz 10W40.
Jednoczesnie ma lepkość w 100c taką jak 10W40, bo jest wgranicach normy XW40.

Wypadałoby płukankę jescze, ale darowałem.

Zobaczymy jak silnk bedzie sie sprawował. Myslałem tez nad Orlen Classic 5W40 i Specol Gold 5W40. Cenowo wszystkie są OK.
To dobre oleje, mimo że niektórzy je skreślaja bo ...polskie ;-)

Załozyłem watek na oilclub.pl w celu doboru: Audi B4 2.0 dobór oleju

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty

Post autor: h/k » 19 gru 2020, 14:17

Ja teraz do ciut mocniejszego pokrewnego ABK wlewam Motula 5W40 Xcess. Chętnie lałbym jeszcze lepszy, ale to już większy wydatek. Myślę, że ten Motul i tak już jest przyzwoity.
Do lepszego oleju szczelny, nie zamęczony i dość czysty motor. Nie radzę lać dobrej oliwy bez znajomości danego egzemplarza.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

B480
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 30 lis 2020, 16:19
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT

Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty

Post autor: B480 » 19 gru 2020, 14:48

Co do tego silnika, co prawda nie wiem, ale z góry nie zakładam że jest nic wart.

Nie dymi, nie uderza kompresja bagnetem czy wlewem oleju, zbierał sie mimo 90 KM- troche był gnieciony po rozgrzaniu na jazdach testowych, mimo opisanych przypadłosci, po pustej, niezamieszkałej drodze w mojej bliskiej okolicy :-D ,

Jest suchy, czysty, nie ma wycieków - zauwazył to też mechanik - ma lekko spekaną powłoke wosku czy jakiejś konserwacji na bloku i pokrywie zaworów i oryginalnych wężach gumowych - to sie nie rozpuszcza od temperatury.

Dosyc tych pochwał, zobaczymy - mam nadzieje. ;-)
--------------

Tomasz P.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 19 gru 2020, 19:31
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Szczecin

Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty

Post autor: Tomasz P. » 19 gru 2020, 19:58

Czujnik temperatury płynu chłodzącego do wymiany > niebieski. Koszt ok. 40 zł

B480
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 30 lis 2020, 16:19
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT

Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty

Post autor: B480 » 23 gru 2020, 16:55

Samochód przywieziony ;-)

Jazdy testowe odbyte przed chwilą.

Pracuje normalnie, równo, zbiera się jak na 90 KM bardzo dobrze. Pali bez problemu ;-)

Ustąpiły objawy niesprawności.

ps. Podoba mi sie praca silnka na wolnych, czy zimny czy ciepły - dopiero teraz, w normalnych warunkach można to stwierdzić.
Pracuje cicho, bez żadnych niepokojących dźwięków. Oczywiscie swieży olej, ale to Lotos Synthetic Plus 5W40 w nowej formulacji, nie 10W40.
-------------------------
Dziekuje wszystkim za pomoc i uwagi. luzik_

Awatar użytkownika
batipie@tlen.pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 29 gru 2020, 23:05
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ABK

Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty

Post autor: batipie@tlen.pl » 10 lut 2021, 21:53

A wiesz co było przyczyną u Ciebie?
Fajnie by było zostawić dla potomnych trochę wartościowych informacji...



Ja miałem podobny problem.
Odpalał za 2 razem albo trzeba było trochę dłużej pokręcić i Za wysokie obroty 1500~2000 nawet po nagrzaniu.
Po odpięciu wtyczki od silniczka krokowego obroty spadały na 800 :) (ale mimo wszystko nie był to silniczek krokowy )

Okazało się że była nieszczelność przy układzie dolotowym i łapał lewe powietrze. (pęknięta guma)
Pozdrawiam

B480
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 30 lis 2020, 16:19
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT

Re: [B4 2.0 ABT 1992] Ciężkie palenie, wysokie obroty

Post autor: B480 » 11 lut 2021, 13:18

Silnk krokowy, czujnik temperatury w chłodnicy, przestawiony zapłon.

Wszystkie elementy odpowiedzialne, sa opisane w poscie powyżęj z 16.12.20 godz. 16.20
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga