Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Spalanie detonacyjne

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 25 cze 2019, 23:07

Serio mniejszy stopień tam sprężania jest ? Myślałem, że to samo :O To wiele wyjaśnia teraz

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 cze 2019, 05:36

On ma AGG jak dobrze kojarzę ? Wiec ma stopień sprężania 9,6 a ABK ma 10,5 jak też dobrze pamiętam ale sie go spytaj bo on o tym dobrze wie , wie o tej różnicy ;-) ..

Kogutiru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AGG+lpg
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Kogutiru » 26 cze 2019, 05:50

Tak wiem ze silniczek ma mniejszy stopień sprężania lecz tu nie chodzi o mój silniczek. Sprawdzi sie kompreche dla pewnosci czy silnik jest zdrowy i zrzucanie głowicy

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 cze 2019, 08:39

Tu chodzi kogut o to że kolega był przekonany że masz abk i na 12 ci nie stuka.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 26 cze 2019, 10:51

PieterB pisze:Apropos testu młoteczkowego to też kiedyś robiłem próby i bez efektu ;-)
U mnie test działa na biegu jałowym, bo z tatką lampą żeśmy świecili i pukaliśmy przez breszkę przy czujniku - reaguje. Komp silnika oczywiście odblokowany, w stanie normalnej pracy, auto wyprodukowane 05.1993.

Poza tą uwagą to w zasadzie już nie jestem w stanie pomóc, zresztą Autor tutaj pisał, że jest gorzej jak odpina czujnik stukowy, co trochę mnie dziwi, chyba że zbyt delikatnie używa młotka w trakcie próby. ;-)
Szczerze mówiąc myślałem, że problem będzie podobny jak u mnie, lecz ja miałem po rozgrzaniu dźwięk pukania, terkotania w zasadzie słyszalny tylko przy wzroście obrotów i na 1800-2200 rpm. Panewki wymienione, nic to nie dało. I tak zrobiłem z tym pukaniem prawie 40 tys. km. Co ciekawe jak raz mi pompa oleju zastrajkowała to i tak potem wzrostu stukotu nie sĺyszałem. Dopiero niedawno zmiana stosowanego oleju na inny, ale także 10W40 niemal zupełnie rozwiązała problem, przy okazji spadło mi zużycie oleju. :-)
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 cze 2019, 16:17

xRead pisze:PS: Dodam, że jak wracałem z podłączonym laptopem na grupie 004 czasem się pojawiało jakieś 2.4 ATDC potem znów przeskakiwało na dajmy na to 22.0 BTDC, o co z tym chodzi ?
samo na luzie?(w logach nic nie widać takiego), czy przy dodawaniu gazu? bo jeśli przy przyspieszaniu to to normalny objaw
xRead pisze:Gdy jest ustawiony na 2' przed GMP, czas wtrysku wynosi teraz 2.00ms przedtem 1.50ms oraz przepływka była 17,2% a wczoraj jakoś 15% gdy było 6' hmm ...
przepływka ma dość spory wpływ na zapłon ;-) , możesz ją dla pewności podmienić jak masz od kogo - chodź tu w logach jest ok więc ją wykluczam aczkolwiek podmienić nie zaszkodzi dla pewności
WRC is for boys.
Group B was for men.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 26 cze 2019, 16:34

PieterB pisze:przepływka ma dość spory wpływ na zapłon ;-) , możesz ją dla pewności podmienić jak masz od kogo - chodź tu w logach jest ok więc ją wykluczam aczkolwiek podmienić nie zaszkodzi dla pewności
Można też po otwarciu pokrywy filtra powietrza sprawdzić płynność działania klapy i odczyty na włączonym zapłonie i zatrzymanym silniku precyzyjnie przy powolnym ręcznym poruszaniu klapą czy nie ma żadnych przerw oraz odczyt czujnika temperatury powietrza wlotowego, potem na dowolnych wartościach powyżej zera poruszać wtyczkami, kablami czy nic nie przerywa, lekko opukać przepływomierz itd. Tak samo sprawdzić TPS. Wtedy nie trzeba podmieniać ww. czujników.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 26 cze 2019, 17:51

Przepływki mam jeszcze dwie w zapasie więc mogę je podmienić.

Jutro umówiłem się ze znajomym mechanikiem na pomiar ciśnienia sprężania, zobaczymy co wyjdzie aż jestem ciekaw.

te ATDC to chyba było podczas lekkiego przyspieszania albo jakiś błąd w VAGu po prostu.


Mam pytanie trochę odbiegające od tematu...

1. Czy po demontażu głowicy rozebrać ją na części pierwsze oraz wszystko posprawdzać, wyczyścić itd ? Czy wystarczy tylko splanowanie jeśli nie ma z nią problemów ?

2. Ile razy bezpiecznie można planować głowicę w ABK ? Mam jeszcze kilka głowic w zapasie tylko nie wiem czy były planowane czy nie.. Tak to bym po prostu oddał na szlifiernie i podmienił głowicę na drugą. Tylko w swoim wiem, że nigdy nie była ściągana i nie wiem co tu rozsądniej zrobić.

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 cze 2019, 17:57

xRead pisze:1. Czy po demontażu głowicy rozebrać ją na części pierwsze oraz wszystko posprawdzać, wyczyścić itd ? Czy wystarczy tylko splanowanie jeśli nie ma z nią problemów ?
myślę że wystarczyło by
xRead pisze:2. Ile razy bezpiecznie można planować głowicę w ABK ?
tego nie wiem, ale pewnie kilka tak
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 26 cze 2019, 18:07

PieterB pisze:myślę że wystarczyło by
A ty u siebie jak remontowałeś silnik, rozbierałeś głowice cała ?

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 cze 2019, 18:10

xRead pisze:
PieterB pisze:myślę że wystarczyło by
A ty u siebie jak remontowałeś silnik, rozbierałeś głowice cała ?
tak
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 27 cze 2019, 15:11

Zrobiłem pomiar ciśnienia sprężania ale trochę gość mi zrobił to na odwal się bo mało miał czasu, pare razy mu słyszałem wypluło manometr od gniazda świecy ale mówił mi, że jest tak o

Cylinder 1 - 12,5bar
Cylinder 2 - 13bar
Cylinder 3 - 13,8bar
Cylinder 4 - 13bar

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 cze 2019, 16:53

Nagar można wykluczyć, ale masz cholerną różnicę miedzy 1 a 3 o 1,3bar to sporo za dużo...

Tylko pytanie co napisałeś czy wierzyć w te pomiary..

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 29 cze 2019, 22:29

No właśnie i to miał taki manometr które są po 50zł na allegro. Zanim mi to sprawdził auto stało prawie godzinę. Najpierw gadał, że 1 cylinder ma 12bar, później kazałem jeszcze raz to mówi ze 12,5bar. Więc traktuje to z przymróżeniem oka. A co jeśli tak jest naprawdę ?

[ Dodano: 2019-06-29, 22:29 ]
Dzisiaj tatuś znalazł dla synka trochę czasu i pomógł przy ustawianiu zapłonu. Trochę się pobawiłem ale bez skutku

Wtedy nie dwa stopnie a 1' był ustawiony dla sprostowania :)

Próbowałem od 7' i w po jednym w dół. Ten dźwięk słychać aż do 2 stopnia oczywiście każdy w doł to mniej intensywnie ale jednak. Przy 1 stopniu nie ma tego a bynajmniej nic nie słyszę. Dla mnie to cholernie dziwne.

Czy te luzy są w normie ?


Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 cze 2019, 22:38

W normie, ty raczej myśl nad wyrównaniem ciśnienia bo przy takim silnik nie ma prawa prawidłowo chodzić. i Być może to jet twój problem...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga