Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Spalanie detonacyjne

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 lip 2019, 23:05

czy nie ma podniesionego HC i czy mieszanka stechiometryczna to potwierdzi czy wtryski leja

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 25 lip 2019, 23:09

To za jakiś czas podjadę bo teraz mam wydatek ( pękła mi szyba czołowa ). Ewentulanie mogę podmienić listwę wtryskową, posiadam ze starego silnika sprawną.

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 lip 2019, 23:12

Coś nabroił?:D Podmienić można zawsze to wykluczenie w jakimś sensie.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 27 lip 2019, 16:05

Zamieszczę też tu zdjęcie prosto po demontażu głowicy, może ktoś coś więcej zobaczy

Obrazek


Dodam, że zawsze przy wykręcaniu świec 1 i 4 cylindra gwint jest mokry a 2 i 3 gar ma suche gwinty.

Pobór oleju to z 0,5L/8000km Motul X-Clean 8100 5W40





A podłączałem wtyczkę OBD i zostawiłem ją na podszybiu, otworzyłem maskę i kostkę docisneło do szyby i pekła okok rotfl rotfl


Mam pytanie, czy do wtryskiwaczy oringi muszą być jakieś specjalne ? Czy moge kupić takie w sklepie z oringami ? Bo te na starej listwie wtryskowej są jak plastik więc póki co bez sensu ruszać to gdy brak oringów.

[ Dodano: 2019-07-26, 23:04 ]
Jako, że nie udało mi się nigdy nagrać tego dźwięku z powodu szumów itd to znalazłem w necie filmik z praktycznie podobnym dźwiękiem



od ok 2:45min oraz 3:00 słychać to dobrze, mam tak samo (2:50 najbardziej słychać i tak jest u mnie przez jakąś sekunde )

[ Dodano: 2019-07-27, 16:05 ]
@@@@@@@@@@@

Dzisiaj odkryłem kolejny chyba problem, ponieważ przyjechał Kogut w odwiedziny i przypadkiem znaleźliśmy problem z przepustnicą. Teraz pytanie u kogo jest ok a u kogo jest źle

Zamieszczam tutaj filmik. Pierwsze ujęcie to jest mój silnik, drugie ujęcie to u Koguta




Kolejna rzecz to, że w mojej przepustnicy ktoś kręcił tą śrubką na której oparta jest dźwigienka od gazu i jest bardziej wysunięta niż u niego oraz on dodatkowo na nakrętce ma plombę u mnie jej brak

Zdjęcia mojej śrubki



Obrazek Obrazek


Następnie dwa zdjęcia zderzaka tego od tej mniejszej klapki co jest połączona cięgnami ( tą co trzymamy na filmiku )

U mnie wynosi szczelina 1,30mm


Obrazek


U Koguta 0,60mm

Obrazek




Może tutaj gdzieś leży mój problem. Dodam też, że praca wtryskiwaczy jest u mnie trochę głośniejsza niż u niego.

@@Update

Mam w zapasie jeszcze dwie przepustnice i te śrubki były ustawione tak jak u Koguta więc poszedłem do auta i przestawiłem na takie wymiary jak powinny być. Efekt taki, że wolne obroty stały się łagodniejsze, płynniejsze i nie "rzuca" już tak silnikiem. Dałem mu nastawy podstawowe poprzez VCDS i o dziwo jak nigdy przedtem spadł dosyć mocno z obrotów i tak równo na nich sobie pyrkał. Wcześniej jeśli spadał to niezbyt zauważalne były ty zmiany. Jazdy próbnej jeszcze nie wykonałem bo po piwku się nie jeździ okok

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 lip 2019, 19:17

xRead, najlepiej jak się ma nieruszaną wiadomo, można się nią posugerować aczkolwiek ustawienie tego to też nie jest problem - trzeba tylko wiedzieć jak i tyle.
I o ile do obrotów wolnych ma to znaczenia jak najbardziej i o tym pisane na forum nie raz było ale do tego co jest u ciebie, nie - jak czegoś takiego nie widziałem.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 27 lip 2019, 19:42

No ciekawe o co chodzi u mnie z tym stukowym już ;/

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 lip 2019, 19:51

xRead, ja liczyłem że po zrobieniu tej głowicy to ustanie a tak to już nie mam pomysłów bo nigdy takiego przypadku nie miałem i nie słyszałem.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 27 lip 2019, 21:34

No ja tak samo już nie wiem gdzie szukać. Zamówiłem jakieś oringi Vitonowe i spróbuje zmienić jeszcze listwę wtryskową

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 lip 2019, 22:08

Moim zdaniem to nie jest spalanie stukowe. Przyczyna jest inna co słyszysz. Robiłeś kiedyś jeden test co wyklucza spalanie stukowe.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 27 lip 2019, 22:19

No to co twoim zdaniem to jest ? Gość na filmiku tym amerykańskim też pokazuje dźwięk spalania stukowego i jest identyczny. I jeśli to nie byłoby stukowe to słyszałbym to także przy zapłonie ustawionym na taki 1'

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 lip 2019, 09:23

xRead, może spróbuj sobie pojeździć z vagiem i obserwuj albo loguj(dla bezpieczeństwa) grupę tam gdzie masz obliczony punkt zapłonu i zobacz czy mocno cofa lub jakieś inne dziwne rzeczy w momencie gdy ten dźwięk występuje.

Jeszcze się zastanawiam czy nie winne może być samo ecu lub knock sensor bo tam momentami jakieś dziwne wskazania były. A może jakieś spore luzy w aparacie zapłonowym i tym zapłonem jakoś dziwnie rzuca - chodź tego nie było widać w poprzednich twoich logach, więc tu tylko tak dywaguje.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 lip 2019, 09:37

xRead pisze:No to co twoim zdaniem to jest ? Gość na filmiku tym amerykańskim też pokazuje dźwięk spalania stukowego i jest identyczny. I jeśli to nie byłoby stukowe to słyszałbym to także przy zapłonie ustawionym na taki 1'
Ja mam słaby słuch i nie słyszę już prawidłowo. Na filmiku oglądałem i nic nie usłyszałem.

Robiłeś jeden test na paliwie 100 oktan i też było. A paliwo 100 oktanowe jest bardziej odporne na spalanie stukowe, nie zastanawiało się dlaczego przy 95 i 100 oktan jest tak samo??

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 lip 2019, 09:46

Jarewa pisze:Robiłeś jeden test na paliwie 100 oktan i też było.
no to skoro tak, to jest wielce prawdopodobne że to jednak nie jest spalanie stukowe.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 28 lip 2019, 11:26

Na 100oktanach pojawiało się wtedy ale o wiele wiele mniej. Na 95 wtedy tak to się odzywało, że masakra była. Najlepsze jest to, że to się zwiększa gdy ECU się już "nauczy". Gdy zjadę z trasy to tego praktycznie nie można usłyszeć dopiero dajmy na to w tym upale postoje z 1min na wolnych obrotach ruszę to najbardziej się to objawia. Jakby coś się w tym momencie nagrzewało. Myślę, jeszcze wymienić termostat, może on powoduje za mocne rozgrzanie jednostki i za późno puszcza na chłodnice. Bo może i bym podejrzewał coś "mechanicznego" ale to by było cały czas po rozgrzaniu a nie, że raz jest raz nie.

Przypomniało mi się, że na 4 cylindrze po ściągnięciu "czapki" ujrzałem takie coś ale pod palcem to nie wyczuwalne. Pozostałe 3 idealne

Obrazek

Bazill
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 30 maja 2017, 22:45
Lokalizacja: Zabrze

Re: [B4 2.0 ABK] Spalanie detonacyjne

Post autor: Bazill » 03 lis 2020, 19:25

I co w końcu było?
Zaczynam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga