Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Ustawienie zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 wrz 2016, 16:43

Przy ABK nie ma sensu inaczej niż 6st. Ten silnik uczy się paliwa i liczby oktanowej.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 12 wrz 2016, 21:08

Przy ABK nie ma sensu inaczej niż 6st. Ten silnik uczy się paliwa i liczby oktanowej.
Zgadza się, z tym, że z tym uczeniem to bym nie przesadzał. Komputer reguluje zapłon na tyle ile mu czujnik spalania stukowego pozwoli.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 wrz 2016, 21:41

czarekj pisze:Komputer reguluje zapłon na tyle ile mu czujnik spalania stukowego pozwoli.
No tak ale spalanie stukowe zależne jest od liczby oktanowej i mamy już błędne koło.

Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Zib3l » 12 wrz 2016, 22:13

Oj jakby to było takie proste....

Awatar użytkownika
zakwas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 29 kwie 2014, 20:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: zakwas » 15 wrz 2016, 17:37

Z opisów w internecie wynika,ze gdy posiadam zwykla lampe stroboskopowa to mam ustawic zaplon nie na znak 0 a na jakiś specjalny znak na kole zamachowym tak ?

To jest jakaś kropka,kreska ? Wszystkie abk miały taki znacznik ?Podobno jest to ten znacznik 6ciu stopnii

Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Zib3l » 15 wrz 2016, 18:14

Cofnij do strony 17 i przeczytaj od góry ja już wypytałem forum o wszystko w tej sprawie.

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 16 wrz 2016, 20:42

Po znaku zero znajduje się pionowa kreska oznaczająca 6 stopni. Jednak zależne jest to od rocznika, możesz tego znaku nie mieć
:arrow: Pomogę ogarnąć ABK.
:arrow: Diagnostyka VAG.
:arrow: Ustawianie zapłonu w ABK.

sutores
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 02 mar 2017, 18:14

[B4 2.0 ABK] problem z ustawieniem wyprzedzenia zapłonu

Post autor: sutores » 02 mar 2017, 18:38

witam serdecznie

Chciałem opisać wam mój problem ponieważ brakuje mi juz pomysłów.
W samochodzie był wymieniany rozrząd, po tej operacji auto cieżko odpalało i nei chciało jechać. Postanowiłem sprawdzić ustawienie rozrządu. Okazało się, że wałek rozrządu był ustawiony prawidłowo w stosunku do wału jednak wałek pośredni był poprzestawiany w cały świat. Ustawiłem wszystko tak jak powinno być. Po tej operacji palec rozdzielacza ustawił sie pod kątem 45 st w stosunku do głowicy i był zwrocony w kierunku ścianki grodziowej ( z tego co widziałem na zdjeciach i filmach uznałem że jest ok). Nastepnie ustawiłem aparat tak żeby naciecie na obudowie pokrywało się palcem, było po srodku palca. Założyłem kopułkę i takie ustawienie było punktem wyjscia do ustawienia zapłonu. Ustawienie rozpoczołem od nagrzania silnika do momentu załączenia sie wentylatora na chłodnicy. Wtedy na wolnych obrotach odpołem czujnik temperatury niebieski oczywiscie, po tym zabiegu silnik spadł z obrotów i nierowno pracował. Uznałem że sterownik sie zablokowal i zaczoelm wkrecac silnik na obrotu ok. 2200 2300. Przy tych obrotach lampa zaczołem szukac znaku na kole. Lampa ustawiona na zero czyli kręcac aparatem szukałem naciecia na kole. Po odpowiednim przekreceniu aparatu silnik schodzi z obrotów i zazwyczaj gasnie.
Zapinam wtedy czujnik i odpalam auto. Niestety po przestawieniu aparatu silnik chodzi nierowno i kopci na czarno. Ponadto paliwo znika w tempie ekspresowym bo 20 litrów starczyło na zabawe w ustawianie wyprzedzenia i kilka kółek koło domu. Oczywiscie wycieku nie ma. Probowałem równiez zablokować sterownik poprzez program vag com ver. 311.2 jesli dobrze pamietam, tutaj sprawa ma sie tak ze gdy auto jest na zapłonie moge sie polaczyc i zczytać błedy, jednak gdy odpale auto komunikacja sie zrywa i sie mozna połączyc sie ponownie. Po pierwszym odczycie błędów w sterowniku pokazało błąd czujnika temp. zasysanego powietrza, przepływomierz, czujnik spalania stukowego, i błąd 00532. Po wykasowaniu błędu jedyne co łapie to 00532. Wydaje mi się, że prawidłowo rozpoznałem przejście sterownika w tryb zablokowania z tego co czytałem w roznych tematach to wąłnie taki jest objaw spadniecia z obrotów. Auto najlepiej pracuje gdy od punktu odniesienia czyli palec na kresce delikatnie przyśpiesze zapłon. proszę o porade co moge jeszcze sprawdzić ewentualnie co robie nie tak

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 mar 2017, 18:44

sutores, sprawdź ładowanie miernikiem na aku.
sutores pisze:Wydaje mi się, że prawidłowo rozpoznałem przejście sterownika w tryb zablokowania
moim zdaniem nie, bo gdyby tak było zapłon ustawiłbyś dobrze a tak jest źle.
Rok auta?
WRC is for boys.
Group B was for men.

sutores
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 02 mar 2017, 18:14

Post autor: sutores » 02 mar 2017, 18:54

rocznik auta 94, ładowanie jest sprawdzałem. Wymieniłem kopułke i palec na bremi, przewody i świece również nowe. Nie wiem w takim razie jak to zablokowanie ma sie objawiać, miałem tak za ktoryms razem że w momencie wypiecia czujnika silnik nie zareagował wcale, pozatym w momencie gdy auto jest na obrotach 2200 2300 kreska na kole zamachowym nie skacze tylko bije ładnie w jeden punkt . Jeszcze jedno pytanie odnośnie aparatu. Czy przy zdjetej kopułce palec z wałkiem aparatu moze delikatnie obracac sie w jedna i druga strone wokół osi tak jakby mial luzy czy nie jest cos takiego dopuszczalne?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 mar 2017, 18:59

sutores pisze:ładowanie jest sprawdzałem.
ile dokładnie
sutores pisze:Czy przy zdjetej kopułce palec z wałkiem aparatu moze delikatnie obracac sie w jedna i druga strone wokół osi tak jakby mial luzy czy nie jest cos takiego dopuszczalne?
z tego co wiem to nie, znaczy jest ale to naprawdę baaaardzo delikatny
94 rok zablokujesz tyko przez vaga czujnikiem nie nada, starsze dało się i tak i tak a były też wersje że tyko czujnikiem a vagiem nie. Skoro o tym czytałeś to tam zapewne było to napisane. I temp. silnika min 60 stopni.
sutores pisze:pozatym w momencie gdy auto jest na obrotach 2200 2300 kreska na kole zamachowym nie skacze tylko bije ładnie w jeden punkt .
być może przesunąłeś na max gdzie nawet ecu nie było w stanie już dalej korygować.
WRC is for boys.
Group B was for men.

sutores
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 02 mar 2017, 18:14

Post autor: sutores » 02 mar 2017, 19:11

Tej informacji o roczniku nie wychwyciłem, ładowanie dokładne podam jutro , w takim razie pozostaje rozwiazanie problemu zrywania komunikacji z programem. Same problemy:). W oknie ustawień wklepywałem wszystkie możliwe konfiguracje jakie znalazłem na forum i dalej dupa. Może to kwestia programu, interfejs mam viakena na coma, interfejs podłączony pod fizyczny port bez przejsciówki. Nie jestem pewny ale kojarzy mi się że czytałem jakis temat odnośnie kabla w ktorym poruszona była kwestia sposobu podłaczenia usb, a com w kontekscie rocznika samochodu. Jeśli się myle to sorry ale troche sie juz naczytałem i nie ukrywam że troche mi sie to juz miesza

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 mar 2017, 19:20

sutores, pytałem o ładowanie dlatego że masz błąd 532 Napięcie zasilające i być może to powoduje zrywanie połączenia lub jeszcze sprawdź przekaźnik 30. O tym też jest na forum.
WRC is for boys.
Group B was for men.

sutores
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 02 mar 2017, 18:14

Post autor: sutores » 03 mar 2017, 10:13

tak czytałem o tym przekaźniku miałem go dzisiaj wyciagać ale juz nie mialem siły jutro bede walczył dalej, dziekuje za sugestie odezwe sie jutro

[ Dodano: 2017-03-03, 10:13 ]
witam

Ladowanie jest ok 14.10, 14.15. Wyskakiwał mi bład too many comunication errors jak probowałem sie wczoraj łączyc. Wyczytałem że w ustawieniach portu należy pozmieniać predkości, zrobiłem to jednak w dalszym ciagu zrywa połączenie, raz sie łączy raz nie. Podejrzewam ze moze moj kabel jest uszkodzony, kupiłem go dobrych 6 lat temu. Jaki z oferty viakena najlepiej by sie nadawał do tego rocznika samochodu i tego silnika. Napięcie zasilania na gniezdzie sprawdziłem i jest identyczne jak na akumulatorze.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 mar 2017, 10:52

sutores, a moim zdaniem problem z immo, też mi kiedyś taki błąd u kolegi wyskakiwał bo miał wystawiony chip oszukujący immobilizer.
WRC is for boys.
Group B was for men.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga