Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Ustawienie zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
sutores
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 02 mar 2017, 18:14

Post autor: sutores » 03 mar 2017, 20:44

nie to nie jest problem z immobilajzerem, użyłem komputera drugiego jaki mam, btw nie wiem dlaczego wczesniej tego nie zrobiłem ( założyłem z góry że nie mam takich przejsciówek na gniazdo diagnostyczne ktore jest w audi) i połączył sie bez najmniejszego problemu. Opcja basic settings tez jest dostepna. Interfejs tego urządzenia po wyborze marki czyli audi to prawie lustrzane odbicie vag coma. Po wejsciu w ta opcje BS i wyborze kanału silnik juz napewno przechodzi w tryb zablokowania. Obroty delikatnie spadaja ale nie szarpie tak gwałtownie jak przy odpieciu czujnika. Niestety ponowna proba poprawnego ustawienia zapłonu nie powiodła się. Auto kopci na czarno. Najlepiej pracuje przy ustawieniu palca na wycieciu, po korekcie na lampie zapłon jest delikatnie wyprzedzony i po zdjeciu kopułki naciecie pokrywa sie z krawedzia palca nei wiem jak to okreslic ale krązy gdzies takie zdjecie jak powinien byc umiejscowiony palec przy dobrze ustawionym zapłonie i u mnie tak jest. Sprawdzałem wskazania sondy lambda napiecie stopniowo wzrasta do 0.9v i stoi. Wymieniłem czujnik temperatury silnika bo jest tani na FAE, bez zmian. Błedu przepływomierza nie łapie, tps też nie, nie mam pojecia co jeszcze moze odpowiadać za skład mieszanki. Przekaźnik 30 poprawiłem mial na bodajrze 3 nóżkach obwódki jak przy zimnych lutach ale to nie zmieniło nic w pracy silnika. Myslałem że ten wtrysk rozruchowy moze leje ale wykrecielm go i nie puszcza paliwa. Tak samo 4 głowne wtryski nei leja bo po wyłaczeniu auta po poluzowaniu przewodu paliwowego widac że jest cisnienie. Macie moze jakies pomysły?? :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 mar 2017, 08:53

sutores pisze:nie to nie jest problem z immobilajzerem, użyłem komputera drugiego jaki mam
no ok niech ci będzie
Jak masz vag'a zrób logi i wrzuć tutaj gr od 000 do 006 po kilkanaście sekund na wolnych obrotach.
Jak będę miał chwilę to może ci zrobię zdjęcie jak ma być ustawiony palec.
WRC is for boys.
Group B was for men.

sutores
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 02 mar 2017, 18:14

Post autor: sutores » 04 mar 2017, 08:53

zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Czy przez to że wałek pośredni był przestawiony o kilka zębów i ktoś wczesniej probował ustawić zapłon kręcać aparatem w obie strony mógł go w jakis sposób uszkodzić? Może on ma jakiś określony zakres obrotu i po to są te punkty na kołach przy ustawianiu rozrządu

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 mar 2017, 08:58

sutores, raczej nie
WRC is for boys.
Group B was for men.

tomek 74-35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:57
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: tomek 74-35 » 31 mar 2017, 16:56

Witam.Mam pytanie,mechanik ustawił mi zapłon,ale nie blokował sterownika,auto chodzi cichutko,obroty nie falują,trzymają ładnie na wolnych,nie gaśnie,ale wydaje mi się że jest troszkę przymulony,co o tym myślicie???
Tomek 74-35 ABK

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 mar 2017, 17:48

tomek 74-35, myślę że lipa ;-) Jeśli wcześniej nic nie robiłeś i auto zrobiło się muł po operacji ustawienia zapłony to sprawa jasna.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 mar 2017, 17:48

tomek 74-35, myślę że lipa ;-) Jeśli wcześniej nic nie robiłeś i auto zrobiło się muł po operacji ustawienia zapłonu to sprawa jasna.
WRC is for boys.
Group B was for men.

tomek 74-35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:57
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: tomek 74-35 » 31 mar 2017, 18:13

Po wymianie rozrządu w październiku w tamtym roku odczułem wrażenie że jest słabsze i tak jeździłem,rozrząd dobrze ustawiony,obroty mi falowały,nawet nieraz potrafił mi zgasnąć po wciśnięciu sprzęgła,później koleś mi przestawił zapłon,tzn chyba przyspieszył,ale nie z lampą stroboskopową,w miarę jechał ale obroty trochę wysoko trzymały,teraz mi ustawił z lampą tylko beż blokowania sterownika,silnik chodzi ciszej niż chodził,ustawiał na 6 stopni.
Tomek 74-35 ABK

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 mar 2017, 19:04

tomek 74-35, bez zablokowania sterownika nie ustawisz dobrze, tzn można się tam jakoś zbliżyć metodą prób i błędów ale i tak raczej nie będzie dobrze. Prawie zawsze będzie pokazywał 6 ;-) chyba że go jakoś tam skrajnie przesuniesz i ecu nie da rady go do tych 6 skorygować.
Niestety by mieć 100 % pewności musiał bym sam to zobaczyć ale wież mi w niejednym abk ustawiłem zapłon a większość użytkowników twierdziła że jest ok bo mechanik to lampą ustawił a okazywało się co innego.
W pobliżu masz kolegę https://audi80.pl/profiles/11061.htm co prawda rzadko zagląda ale może ci pomoże sam lub kogoś poleci kto zna temat.
WRC is for boys.
Group B was for men.

CzeczenGrozny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 19 sty 2017, 21:59

Post autor: CzeczenGrozny » 25 cze 2017, 23:03

Przejrzałem cały temat ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, czy jest możliwość ustawienia zapłonu lampą bez regulacji podczas gdy mam auto z rocznika 91 i prawdopodobnie nie mam kreski na kole zamachowym?

kudlacz78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 12 paź 2013, 01:07
Lokalizacja: brwinów

Post autor: kudlacz78 » 26 cze 2017, 01:43

Ja swego czasu próbowałem zaznaczyć na kole zamachowym 6 stopni przed punktem "0".
było to bodajże ok. 14mm, ale niestety nie pamiętam dokładnie. Trzeba znaleźć średnicę koła i wyliczyć.
Ostatecznie lampę miałem słabą i nie powiodło się. w końcu udało sie pożyczyć cyfrową, więc regulowałem na "0".

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 cze 2017, 06:56

CzeczenGrozny, da się, sam tak często robię bo też mam bez regulacji. Oczywiście jakaś tam drobna pomyła może być ale 1 stopień w tę czy w tę to nie zrobi tragedii nie zrobi.
Problem w tym by dobrze zablokować sterownik bo to najważniejsze.
WRC is for boys.
Group B was for men.

CzeczenGrozny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 19 sty 2017, 21:59

Post autor: CzeczenGrozny » 28 cze 2017, 17:18

Zapłon ustawiony i niestety dalej przerywa i słabo pali, kopułka, palec i świece nówki BERU. Dodam że przy odpalaniu czuć benzynę, czyżby wtryski za dużo lały?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 cze 2017, 18:58

CzeczenGrozny pisze:Zapłon ustawiony i niestety dalej przerywa i słabo pali,
o ile prawidłowo to przyczyn trzeba szukać gdzie indziej, może 30, może regulator ciśnienia. No nie wiem tak to trudno powiedzieć.
CzeczenGrozny pisze:czyżby wtryski za dużo lały?
jeszcze nie widziałem by komuś padły ale przypadki mogą być ale raczej rzadkie, jak podają za dużo paliwa to z innego powodu
WRC is for boys.
Group B was for men.

slawek811209
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 17 sie 2013, 19:48
Lokalizacja: radom

Post autor: slawek811209 » 17 lip 2017, 19:17

Czy w Radomiu lub okolicach znajdę kogoś kto ustawi zapłon w ABK?? Bo jak mi mechanik magik ustawił to teraz jeżdżę na odpietym czujniku(tym niebieskim) bezradny_

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga