Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Ustawienie zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 lip 2017, 21:13

slawek811209, ktoś tam podał adres pewnej osoby https://audi80.pl/topics139/poszukuj ... 548dc2676f
WRC is for boys.
Group B was for men.

slawek811209
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 17 sie 2013, 19:48
Lokalizacja: radom

Post autor: slawek811209 » 17 lip 2017, 21:14

Dzięki piwoa80

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 02 sie 2017, 21:40

W ABK nie jest łatwo ustawić zapłon jak robi się to pierwszy raz tym bardziej jak nie ma mamy lampy z regulacją konta .Ja ustawiałem ostatnio lampą bez regulacji konta wyprzedzenia zapłonu robiłem według procedury ale nic z tego aż doszedłem że sterownik nie blokuje się bo po odpięciu czujnika przy 2200 obr/min ustawienie na kreskę 6st jest tak samo jak bez odpięcia kilka razy próbowałem i dopiero po jakimś czasie się zablokował bez żadnych prze gazówek do 3500obr/min tylko odłączałem czujnik i dałem mu pochodzić na wolnych obrotach ok 5min i wtedy blokował kompa i ustawiłem lampą bez regulacji na kreskę w kole zamachowym i jest ok tak jak powinno być
Audi 80 B3 1.8 T AJL
Audi 80 B3 1.8 PM + LPG

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 sie 2017, 21:52

Sebandi, normalka
Pisane było nie raz że starsze wersje tylko przez odcięcie czujnika(jest nawet osobny temat) gdzie czasem trzeba robić przygazówkę a czasem nie, były wersje że można i tak i tak, a ostatnie roczniki tylko vag.
Najważniejsze by widzieć kiedy ECU jest już zablokowany.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 02 sie 2017, 22:29

Tak ale wiesz ciężko wyczuć aż doszedłem do tego że trzymałem obroty 2200 i przy odłączonym jak i podłączonym czujniku kreska byłą w tym samym miejscu czyli nic się nie zmieniło komputer nie jest zablokowany dopiero po paru próbach było inaczej i wtedy było ok
Audi 80 B3 1.8 T AJL
Audi 80 B3 1.8 PM + LPG

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 sie 2017, 22:36

Sebandi, przy 2200 w ogóle nie powinno być widać kreski bo w momencie dodawania gazu ona ucieka, a jeśli stoi tzn sterownik zablokowany.
Dobrze że jednak ci się udało.
WRC is for boys.
Group B was for men.

saxxor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 maja 2017, 19:41

Post autor: saxxor » 19 sie 2017, 17:58

Witam mam pytanie czy da się ustawić zapłon z lampą stroboskopowa patrząc na znaczniki koła walka rozrządu co oznaczają 0 i T na wałku. Mam lampę z regulacją kąta ale nie widzę znacznika na kole zamachowym mam automatach nie wiem dlaczego blokowałem sterownik i za pomocą Vaga i czujnika niebieskiego i przy kręceniu aparatem wyprzedzenie zapłonu było widać względem walka rozrządu.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 sie 2017, 18:03

Nie pomyłka w 0,1mm to kolosalna róznica, jak nie widać zrób kropkę flamastrem białym w środku 0 na kole.

saxxor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 maja 2017, 19:41

Post autor: saxxor » 22 sie 2017, 19:31

Panowie poruszę temat jeszcze raz, pytanie do Was czy dobrze to interpretuję. Zatem jak już wcześniej wspomniałem mam automata i na kole zamachowym przy ustawianiu zapłonu nie widzę ani kreski ani znaku 0. Chciałem posiłkować się znakiem na kole wałka rozrządu. Czy da się poprawnie ustawić zapłon za pomocą znaku na kole wałka rozrzadu ?. Rozumiem że mam celować między 0 i T i ustawić na lampie 6st. i obroty 2250 po zblokowaniu sterownika tak?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 sie 2017, 20:15

A wyżej co pisze?

saxxor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 maja 2017, 19:41

Post autor: saxxor » 22 sie 2017, 20:48

trochę nie rozumiem, równie dobrze możemy powiedzieć, że kolosalna różnica będzie w problemie ustawienia silnika w zakresie obrotów 2250obr/min. Różnica w zakresie 50obr/min także musi robić kolosalną różnice a wątpię, żeby ktoś był w stanie zablokować przepustnice dokładnie w takim zakresie obrotów.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 sie 2017, 21:39

To po co chcesz ustawiać skoro chcesz to zrobić źle? to lepiej juz to zostawić tak jak jest.

Obroty nie są znaczące ma być powyżej 2ty może być i nawet 2,5tys

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 sie 2017, 21:42

saxxor pisze:trochę nie rozumiem,
to może wyjaśnię Ci, nie, nie da się ustawić z taką dokładnością
A obroty o których piszesz nie mają nic do rzeczy, bo przy zablokowanym ecu zapłon stoi w tym samym miejscy i nie ważne czy 2250 czy 2300 czy 2350 czy 2500.
Taka to jest różnica.

A znaku na kole nie widzisz z 2 powodów bo albo na tyle źle jest ustawiony w tej chwili albo nie zablokowane ecu.
WRC is for boys.
Group B was for men.

saxxor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 maja 2017, 19:41

Post autor: saxxor » 24 sie 2017, 05:23

Ok, czyli jeżeli zwiększam obroty punkt zapłonu powinien stać w miejscu przy zablokowanym sterowniku tak? To by znaczyło, że nie udało mi się zablokować sterownika hmm próbowałem przez Vaga grupa 000 i przez niebieski czujnik...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 sie 2017, 08:29

saxxor pisze:Ok, czyli jeżeli zwiększam obroty punkt zapłonu powinien stać w miejscu przy zablokowanym sterowniku tak? To by znaczyło, że nie udało mi się zablokować sterownika hmm próbowałem przez Vaga grupa 000 i przez niebieski czujnik...
no, na to wychodzi
WRC is for boys.
Group B was for men.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga