Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ b3 2.3 NG] Jaki olej

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
Mateusz794
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 17 sty 2009, 19:39
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Mateusz794 » 12 mar 2011, 10:11

właśnie taką odpowiedz chciałem uzyskać może jeszcze ktoś sie wypowie??
Obrazek

pablo23-88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 30 gru 2010, 18:03
Lokalizacja: Radoszyce (TKN;)

Post autor: pablo23-88 » 12 mar 2011, 11:07

Witam Cie kolego ja zmienilem z minerala jakiegos bo po poprzednik nie wiedzial czym smaruje,na 10-40 i jest dobrze. j slyszalem jeszcze o specyfiku ktory sie dolewa do silnika przed wymiana rozgrzewa silnik i spuszcza olej i ze mozna wlac inna lepkosc.ale do konca nie wiem.

Awatar użytkownika
Mateusz794
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 17 sty 2009, 19:39
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Mateusz794 » 12 mar 2011, 18:56

nie ja tam zadnych specyfików do oleju dolewać nie chcę, poprostu chce zmienić minerala na pół syntetyk, bo pół syntetyk ma lepsze właściwości smarujące i lepiej wpływa na popychacze zaworów
Obrazek

profil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 21 lip 2009, 00:46

Post autor: profil » 12 mar 2011, 23:38

ja w pierwszym silniku zmieniłem na minerała niewiadomego pochodzenia niby z beczki i zaczeło przepuszczać olej do wody, nie wiem czy to przez to ze poprzedni właściciel go przegrzał czy jak :-x
ale z tego co mi wiadomo to poleca się do NG olej półsyntetyczny bo ma dość malutkie kanały w głowicy i mineralny nie jest odpowiedni.

Awatar użytkownika
Formoza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 01 kwie 2010, 08:04

Post autor: Formoza » 13 mar 2011, 10:44

no i zalany został Mobil 10w-40 :-)

Lajon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 12 sty 2009, 23:09
Lokalizacja: Wisła/Śląsk

Post autor: Lajon » 19 mar 2011, 21:06

http://dray.pl/bmw/oleje.pdf

Polecam do przestudiowania, po przeczytaniu planuje zrobić taki zabieg w kwietniu w mojej NG. Znalezione na forum audi turbo quattro. Pozdrawiam Lajon. <quattro>
Audi 90 B3 2.3 Quattro na części....ceny do uzgodnienia... 506363940

Awatar użytkownika
Szogun86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 30 sty 2011, 23:38
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Szogun86 » 24 mar 2011, 17:04

Ja zmieniłem olej z mineralnego Elfa15w40 na półsyntetyk Mobila10w 40 i nie ma żadnych problemów,lepiej odpala i ciszej pracuje

mortar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 08 wrz 2007, 19:10
Lokalizacja: Jasło

Post autor: mortar » 26 mar 2011, 18:19

ja w poprzedniej 2.0 ABT zmieniałem z lotosa minerała na castrola pol-syntetyk, zadnych problemow troche ciszej popychacze pracowały zwłaszcza zaraz po opaleniu
bylo:
trabant 601 "orange dragon",Merc W123 1977r,
B3 1.8 gaziu 91r - 150 tys bez problemów B4 ABT - 60 tys bez problemów
jest:
B4 2.3 NG LPG - no risk no fun, AR 156 1.9 JTD
https://audi80.pl/b4-ng-zielonka-vt12917.htm

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 06 kwie 2011, 23:31

Panowie czy jest sens zalewać auto które ma 250-300 kkm półsyntetykiem.. jak poprzedni olej jaki był zalany to Mineralny ? :roll: Widzę większość zalewa Mobilem i chyba nikt nie narzeka 8-)

mortar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 08 wrz 2007, 19:10
Lokalizacja: Jasło

Post autor: mortar » 07 kwie 2011, 08:58

jest sens a napewno wtedy gdy olej mineralny był gówniany :D moją starą b3 jeźdzłem na mineralu castrola i tez nie było problemow natomiast semi-synth ma to do siebie że ma jak każdy wie szerszy zakres temperatur pracy i szybciej po odpaleniu silnik zaczyna być smarowany jeżeli audi zaleca semi to dlaczego mam lać minerał ?
bylo:
trabant 601 "orange dragon",Merc W123 1977r,
B3 1.8 gaziu 91r - 150 tys bez problemów B4 ABT - 60 tys bez problemów
jest:
B4 2.3 NG LPG - no risk no fun, AR 156 1.9 JTD
https://audi80.pl/b4-ng-zielonka-vt12917.htm

fiaton
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 15 cze 2010, 00:00
Lokalizacja: jelenia góra

Post autor: fiaton » 13 sie 2011, 17:48

Ja wpakowałem do swojego "NG" 5w-40 castrol-a, wcześniej był 15w-40 lotos silnik ma nieznany przebieg, wstępnie go ogarnąłem, polikwidowałew wycieki i sam jestem ciekaw co się będzie działo.Narazie zrobione 500km silnik chodzi ciszej, nie słychać popychaczy, jezdzimy i będe informował co się dzieje. :mrgreen: .Jak pierdyknie to wpakuje 10v T.


edit 12.09.2011

nakręcone 3500km silnik chodzi dużo ciszej, rano pali na dotyk i nie tłucze się po komorze, wycieków oleju nie widać, jedziemy dalej :mrgreen:

[ Dodano: 2011-11-06, 22:18 ]
nakręcone 7000km i jest okej nie pogorszyło się :-D

Awatar użytkownika
uzdar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 22 lis 2012, 08:35
Imię: Darek
Model: Audi A8
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: uzdar » 24 maja 2013, 23:55

jestem po remoncie silnika(remont głowicy, wymiana pierścieni, panewek + wszystkie uszczelki i uszczelniacze). Potrzebuję porady jaki olej zalac na pierwszy 1000km:
lepkość - 5w40 czy 10w40
producent -motul czy castrol magnatec
z góry dziękuję
pzdr darek

zukreator

Post autor: zukreator » 25 maja 2013, 15:45

na pierwsze kilometry lepiej zeby to był zwykły mineral, przecież pierścienie mają sie dotrzeć, a nie swobodnie z minimalnym tarciem sunąć sobie po gładziach cylindrów. najzwyklejszy mineral, np lotos.

pojeździj na nim z 100 - 200 km, zlej go, wymien filtr i wtedy zalej tym docelowym, który po 1000km znowu zlejesz, wymienisz filtr i wlejesz znowu docelowy już na te 10 000 km.

Awatar użytkownika
xxtomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 20 lut 2007, 20:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: xxtomek » 27 maja 2013, 08:22

ze dwa lata temu przenioslem sie na pełny syntetyczny z polsyntetyka, MOTUL 6100 SYNERGIE PLUS 10W-40, teraz MOTUL 8100,
po dwoch latach nic sie nie przytrafilo, w grudniu sprezanie na cylindrach, na kazdym po 13, robione w warsztacie u kolegi luk_OP_Q89.
przebieg wg wskazania ~265 tkm

w audi 90 - kanciak, benzyna, licznik nabił przebieg ponad 700 tkm, regułą była tylko zmiana oleju co 6 tys km, nie pałowanie na zimno silnika i odpowiednie jego wyłączanie i mozna osiagnac taki przebieg,

Awatar użytkownika
uzdar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 22 lis 2012, 08:35
Imię: Darek
Model: Audi A8
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: uzdar » 01 cze 2013, 10:35

ja zalałem 10w40 motul 6100 a po tysiącu zobaczymy, dziękuje za sugestie
pzdr darek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga