Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4 2.3E NG]Kontrolka oleju zapalila się podczas jazdy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Damian1406
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 13 kwie 2007, 09:23

Post autor: Damian1406 » 12 maja 2007, 17:04

foxbat pisze:to nawet nie było przeczyszczenie styków - po prostu parokrotnie zdjąłem i założyłem kabel na czujnik - to wszystko - od paru dni problemu nie ma...
wiesz co u mnie jest zamontowana taka mała chłodniczka przy filtrze oleju, która chłodzi olej, i wtą chłodniczkę wchodzą dwa czyjniki, jeden z góry drugi z dołu, mechanik stwierdził że to też może być przyczyna, tzn może ona być uszkodzona. Napisz czy też masz takie coś :?:
Bo normalnie jak patrzyłem w audi znajomego to nie było tam żadnej chłodniczki.
DAMIAN

xavier

Post autor: xavier » 12 maja 2007, 20:20

drozda pisze:Dziekuję wszystkim za zainteresowanie. Przyczyna rzeczywiście można powiedzieć banalna. Całe szczęście że posiadałem drugą pompę oleju. Poprostu pompa tłoczyła 10 barów w silnik i świciła się kontrolka nieze względu na to że niema oleju tylko że jest za duże ciśnienie. W pompie zatarty był , niewiem czy to dobrze nazwe , zawór bezpieczeństwa nadciśnienia oleju. Po wymianie pomy cisnienie przy 90 stopniach silnika ma 2 bary katalogowo wg autodaty.
teraz tyko dotrzeć silniczek i upalać audice.

Dziekuję i pozdrawiam
Czy ja wiem czy to jest takie banalne? Na moje oko to byla dosc powazna usterka :) Banalne to sa zasniedziale styki czy przelamane kabelki ;)

No w kazdym razie z tego co sie nasluchalem/naczytalem to zapalanie sie kontorlki oleju jest nagminne w naszych audiczkach 80-kach niestety, mnie rowniez nie ominelo. Palila sie, gasla, bez zadnego powodu i w roznych warunkach - jednym slowem brak prawidlowosci :) parokrotnie miezono cisnienie w silniku (w normie), wymienilem czujnik, wymienilem zegary (z innego powodu akurat) i dalej sie zapalala i gasla jak chciala. W koncu mechanik na moja prosbe cos tam odlaczyl przy zegarach i teraz jest martwa w czasie jazdy heh ale ja mam przyjemniejsza jazde, bo nic mi nie swieci na czerwono na desce (jaka byla panika kazdego pasazera, ktory ze mna jechal i widzial swiecaca naczerwono kontrolke oleju w czasie jazdy :))

Damian1406
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 13 kwie 2007, 09:23

Post autor: Damian1406 » 14 maja 2007, 10:34

xavier pisze:
drozda pisze:Dziekuję wszystkim za zainteresowanie. Przyczyna rzeczywiście można powiedzieć banalna. Całe szczęście że posiadałem drugą pompę oleju. Poprostu pompa tłoczyła 10 barów w silnik i świciła się kontrolka nieze względu na to że niema oleju tylko że jest za duże ciśnienie. W pompie zatarty był , niewiem czy to dobrze nazwe , zawór bezpieczeństwa nadciśnienia oleju. Po wymianie pomy cisnienie przy 90 stopniach silnika ma 2 bary katalogowo wg autodaty.
teraz tyko dotrzeć silniczek i upalać audice.

Dziekuję i pozdrawiam
Czy ja wiem czy to jest takie banalne? Na moje oko to byla dosc powazna usterka :) Banalne to sa zasniedziale styki czy przelamane kabelki ;)

No w kazdym razie z tego co sie nasluchalem/naczytalem to zapalanie sie kontorlki oleju jest nagminne w naszych audiczkach 80-kach niestety, mnie rowniez nie ominelo. Palila sie, gasla, bez zadnego powodu i w roznych warunkach - jednym slowem brak prawidlowosci :) parokrotnie miezono cisnienie w silniku (w normie), wymienilem czujnik, wymienilem zegary (z innego powodu akurat) i dalej sie zapalala i gasla jak chciala. W koncu mechanik na moja prosbe cos tam odlaczyl przy zegarach i teraz jest martwa w czasie jazdy heh ale ja mam przyjemniejsza jazde, bo nic mi nie swieci na czerwono na desce (jaka byla panika kazdego pasazera, ktory ze mna jechal i widzial swiecaca naczerwono kontrolke oleju w czasie jazdy :))
Tak niestety trzeba będzie zrobić, odłączyć ją i już. Po prostu nie mam pojęcia o co chodzi, zrobiłem chyba wszystko żeby przestała pikać.
DAMIAN

AvantAudiB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 04 cze 2007, 12:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: AvantAudiB4 » 06 cze 2007, 23:32

Poprowadziłem kabel od czujnika do żaróweczki wewnątrz auta (i od = też do tej samej żaróweczkli) Ciśnienia nie ma = masa jest podawana do żarówki = żarówka świeci. Zapalam i pojawia się ciśnienie = czujnik odcina masę = żarówka gaśnie. Dziwnie wygląda ale jest to jakieś zabezpieczenie przed brakiem ciśnienia poniżej 2000 obrotów silnika - bo z tego co wiem poniżej tej wartości obrotów brzęczyk nie zadziała.

czy udało Ci się rozwiązać inaczej problem włączającej się kontrolki ciśnienia?
Odłączenie kontrolki nie jest rozwiązaniem bezpiecznym dla Twojego silnika.

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re:

Post autor: nogiln » 06 maja 2020, 07:41

drozda pisze:
09 maja 2007, 23:30
cisnienie przy 90 stopniach silnika ma 2 bary katalogowo wg autodaty.





 
 U mnie przy 90 stopniach, na wolnych obrotach ma 1,2 bara. Natomiast przy 3 tyś. obr/min. ma 3 bary. Czy mam są powody do zmartwień?
 
 
 
 

Awatar użytkownika
cozmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 27 wrz 2011, 15:13
Lokalizacja: Mikołów

Re: [B3/B4 2.3E NG]Kontrolka oleju zapalila się podczas jazdy

Post autor: cozmo » 06 maja 2020, 07:56

Na wskaźnikach czy mierzone manometrem?

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [B3/B4 2.3E NG]Kontrolka oleju zapalila się podczas jazdy

Post autor: nogiln » 06 maja 2020, 08:42

cozmo pisze:
06 maja 2020, 07:56
Na wskaźnikach czy mierzone manometrem?

 
Na zegarze z kokpitu.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: [B3/B4 2.3E NG]Kontrolka oleju zapalila się podczas jazdy

Post autor: Leo » 06 maja 2020, 08:54

Masz, ale dla pewności bym podpiął manometr w miejsce czujnika oleju i sprawdził. Gwint M10x1 .
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [B3/B4 2.3E NG]Kontrolka oleju zapalila się podczas jazdy

Post autor: nogiln » 06 maja 2020, 16:30

Leo pisze:
06 maja 2020, 08:54
Masz, ale dla pewności bym podpiął manometr w miejsce czujnika oleju i sprawdził. Gwint M10x1 .

 
Pompa czy raczej panewki a może jedno i drugie?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B3/B4 2.3E NG]Kontrolka oleju zapalila się podczas jazdy

Post autor: Jarewa » 06 maja 2020, 20:04

Pierw sprawdź, bo co by nie było to odczujesz po kieszeni...

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re:

Post autor: nogiln » 07 maja 2020, 16:33

drozda pisze:
09 maja 2007, 23:30
. Po wymianie pomy cisnienie przy 90 stopniach silnika ma 2 bary katalogowo wg autodaty.


 
Tylko jakie obroty ma wtedy silnik?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: [B3/B4 2.3E NG]Kontrolka oleju zapalila się podczas jazdy

Post autor: Pieterb » 07 maja 2020, 17:39

pewnie przy 2 tyś  ;-)
 
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: [B3/B4 2.3E NG]Kontrolka oleju zapalila się podczas jazdy

Post autor: Leo » 08 maja 2020, 07:50

Pieterb pisze:
07 maja 2020, 17:39
pewnie przy 2 tyś  ;-)
 
i pewnie to ciśnienie minimalne, poniżej którego zapala się kontrolka. Przy 2 tysiącach to już powinno być 4.5 co najmniej.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B3/B4 2.3E NG]Kontrolka oleju zapalila się podczas jazdy

Post autor: Jarewa » 08 maja 2020, 16:38

No tak Adam powyzej 4bar jeszcze jest ok... Ale to zalezy jeszcze od oleju.. 2 bary to tak przy 1100-1200....
 

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga