Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 2.3 NG ] problem z obrorami oraz szarpniecia

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Horte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 mar 2020, 06:37

Post autor: Horte » 15 kwie 2020, 12:28

Pomierzona rezystancja

1. Obudowa do pin 1 - 2,5kOhm
2. Obudowa do pin 2 - 2,25kOhm
3. Piny 1 do pin2 - 4,2kOhm


Sam sobie odpowiem :)

Podłączyłem zamiast czujnika rezystor 5kOhm i efekt jest taki, że auto ładnie odpala i trzyma wysokie obroty. Rzecz jasna nie zmienia się opór, więc cały czas śmiga tak jak na ssaniu.
Punta jest taka, że najprawdopodobniej wina tkwi w uszkodzonym starym i słabej jakości nowym czujniku temperatury.
Zakupię oryginał BOSCH i zobaczymy jak się maszyna zachowa.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 kwie 2020, 16:02

Horte pisze:Podłączyłem zamiast czujnika rezystor 5kOhm
Tylko podłączyłeś do obu pinów? Wtedy sterownik silnika widzi temperaturę -40 stopni bo akurat ten czujnik bierze mase z obudowy, która to masa "zbija" napięcie na dzielniku w ECU.
Pomierzona rezystancja

1. Obudowa do pin 1 - 2,5kOhm
2. Obudowa do pin 2 - 2,25kOhm
3. Piny 1 do pin2 - 4,2kOhm
Jeśli sprawdzałeś na czujniku odłączonym od wtyczki to wychodzi, że czujnik masz właściwy. Bo ma przejście do obudowy z której bierze mase. Jeszcze możesz sprawdzić czy metalowy korpus czujnika dobrze łączy się z masą silnika.

Jeszcze sprawdź na środkowym pinie potenjometru przepływomierza (kostka 3 pinowa na rozdzielaczu) na podłączonej kostce i włączonym zapłonie (ale silnik nie odpalony) jakie masz napięcie. Bo jeśli masz powyżej 0,2V to też często powoduje to problem z regulacją obrotów.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Horte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 mar 2020, 06:37

Post autor: Horte » 21 kwie 2020, 19:47

Rezystor podłączyłem tylko do 1 pinu. Obroty po odpaleniu utrzymują się w okolicach 1600-1700.

[ Dodano: 2020-04-17, 16:49 ]
Czujnik Bosch zainstalowany i możne jest ciut lepiej ale jeszcze to nie jest to. Po odpaleniu ma za niskie obroty. Jak się rozgrzeje jest dobrze.
Czy nie ma sposobu na podniesienie obrotów na zimnym silniku?

Jeszcze czeka mnie wymiana chroboczącej pompy paliwa i filtra ale w tym bym się nie doszukiwał problemu z obrotami. Chyba, że jest za niskie ciśnienie.

[ Dodano: 2020-04-21, 19:47 ]
Sukces!
Wygląda na to, że problem rozwiązany. Po pomierzeniu wszystkich parametrów wzrok został zawieszony na sondzie lambda. Nie działała grzałka. W układzie wydechowym siedział chyba jeszcze oryginał.

Teraz pytanie do mądrych głów.

Gdzie należy włożyć bezpiecznik, żeby zgodnie z procedurą wykonać ustawienie zapłonu? Nie chcę czegoś spieprzyć dlatego lepiej zapytać.


Chodzi mi o ten zapis z procedury:
5. Na włączonym silniku mostkujemy odpowiednie piny w złączu serwisowym (w skrzynce bezpieczników w specjalnym złączu lub w przekaźniku pompy paliwa w miejscu na bezpiecznik - wsuwamy bezpiecznik) na conajmniej 4 sekundy.

Układ bezpieczników zapożyczony z neta.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 kwie 2020, 20:06

Horte pisze:Gdzie należy włożyć bezpiecznik, żeby zgodnie z procedurą wykonać ustawienie zapłonu? Nie chcę czegoś spieprzyć dlatego lepiej zapytać.
Nie zapożyczaj zdjęć bo wprowadzasz ludzi w BŁĄD !!! chcesz sobie biedy narobić i uszkodzić sterowniki??


BO NA TEJ PODSTAWIE ZDJĘCA CI ODPOWIEM ŻE NIGDZIE !!

Horte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 mar 2020, 06:37

Post autor: Horte » 21 kwie 2020, 20:57

To gdzie mam włożyć ten bezpiecznik/zworę?
Czy możecie tak po ludzku mnie nakierować?

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 kwie 2020, 00:13

Jak masz przekaźnik pompy paliwa taki jak na zdjęciu to nie masz gdzie wsadzić bezpiecznika. Wtedy trzeba zewrzeć linie diagnostyczną w złączu obd do masy.

Sprawny i wyregulowany wtrysk mechaniczny powinien chodzić nawet bez sondy. Bo nawet z jedna z procedur regulacji polega na odłączeniu regulacji (odłączenie nastawnika aby wyregulować mieszankę na stechiometryczną).
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Horte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 mar 2020, 06:37

Post autor: Horte » 22 kwie 2020, 05:22

Jak pisałem na początku, to moje pierwsze audi i jestem zielony. Czy to jest złącze OBD i który pin, będzie pinem od linii diagnostycznej?


Tak to u mnie wygląda.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 kwie 2020, 15:43

Horte, na forum masę razy było pisane
troll oslo pisze:Zworka w ODB1 silnik podniesie obroty i w tym czasie kontrolujesz - ustawiasz zwierasz piny z bialego i czarnego te wewnetrzne nie te z brzegu obudowy puszki bezpiecznikuw lub jak masz starsze auto to bezpiecznik w przekaznik
napisałem Ci zresztą na pw ale niech i tu będzie
WRC is for boys.
Group B was for men.

Horte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 mar 2020, 06:37

Post autor: Horte » 22 kwie 2020, 17:51

Wielkie dzięki. Szukałem właśnie takiej konkretnej pomocy.

Teraz jedna sprawa mnie zastanawia. Po włożeniu zwory nie zwiekaszaja się obroty.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 kwie 2020, 20:19

Horte pisze:Teraz jedna sprawa mnie zastanawia. Po włożeniu zwory nie zwiekaszaja się obroty.
bo to być może nie jest regułą, ja to robiłem tylko raz w ng więc tylko podejrzewam ale pewny nie jestem. Jest też możliwe że sterownik się nie blokuje.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Horte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 mar 2020, 06:37

Post autor: Horte » 26 kwie 2020, 15:06

Wszystkim którzy dołożyli się żeby moja audica odrzyla bardzo dziękuję.
Jestem już na prostej, żeby cieszyć się fajnie brzmiącym silnikiem 😀

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga