Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2,3 ng] problem z układem chłodzenia

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [2,3 ng] problem z układem chłodzenia

Post autor: nogiln » 20 cze 2022, 09:37

Leo pisze:
20 cze 2022, 08:38
to są osobne czujniki, tyle, że w jednej obudowie - czujnik 3 lub 4 pinowy.

Miałem nie dokręcony korek od zbiornika płynu chłodniczego, co spowodowało jego ubytkiem, na tyle niewielkim,że kontrolka od płynu na desce tego faktu nie zasygnalizowała. Skutkiem nie dokręconego korka był również brak ciśnienia w układzie( miękki górny wąż). Czy opisana sytuacja w układzie mogła doprowadzić do uszkodzenia silnika? Jeżeli był słaby przepływ albo jego brak, to kontrolka od zbyt wysokiej temperatury powinna zasygnalizować wysoką temperaturę silnika? Brak ciśnienia mógł skutkować brakiem cyrkulacji płynu w układzie chłodzenia?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: [2,3 ng] problem z układem chłodzenia

Post autor: Leo » 20 cze 2022, 09:47

Nie, nie sądzę, żeby to był problem jakiś. Jeśli temperatura na desce nie przekroczyła 120 stopni, to nie powinno się nic stać, przez krótką chwilę.
Jeśli nie masz czujnika zespolonego, czyli jeśli nie masz AC to czujniki powinny być dwa, z pamięci piszę. Można to wszystko sprawdzić w etce, polecam.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [2,3 ng] problem z układem chłodzenia

Post autor: nogiln » 20 cze 2022, 10:26

Leo pisze:
20 cze 2022, 09:47
Jeśli temperatura na desce nie przekroczyła 120 stopni, to nie powinno się nic stać
Nie przekroczyła. Rozumiem, że jakby nie było płynu albo ciśnienia w układzie chłodzenia, to silnik łapie wysoką temperaturę a info o tym fakcie, to max wskazówka od temperatury i miganie kontrolki na desce? Czy kontrolka od niskiego płynu jest również informacją o zbyt wysokiej temperaturze płynu?
Leo pisze:
20 cze 2022, 09:47
przez krótką chwilę
Masz na myśli krótkotrwałe doprowadzenie silnika do za wysokiej temperatury?

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1038
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [2,3 ng] problem z układem chłodzenia

Post autor: h/k » 20 cze 2022, 22:14

Leo pisze:
20 cze 2022, 09:47
Jeśli temperatura na desce nie przekroczyła 120 stopni, to nie powinno się nic stać, przez krótką chwilę.
Nie zawsze, mi ABK z niedokręconym korkiem tuż przed naprawą głowicy gotował się przy 110C.
Tych banialuków w instrukcji obsługi najlepiej nie czytać, najpewniejszy sygnalizator to zestaw zegar-czujnik znany i "objeżdżony" już w aucie jakiś czas, bo niestety nie zawsze pokazują idealnie tyle ile ma płyn, mi na czujce Hella o ok. 5C za dużo, wskaźnik był sprawdzany. Jak temperatura już przekracza o te nawet 7-8C normy to już może być problem. Najlepiej sobie mierzyć temperaturę na głowicy termometrem bezkontaktowym i porównać ze wskazaniami.
Niestety czujnik temperatury nie wykaże braku płynu, od tego jest kontaktron z pływakiem w zbiorniku wyrównawczym w co bywały wyposażane B4.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga