Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.3 NG] sonda lambda

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 13 lip 2008, 14:04

tego niewiem jak zwiększyć ponieważ mi to robił znajomy ale odpalał mi bardzo dobrze
ps.spróbuj dwa razy przełączyć zapłon żeby pompka napompowała paliwa i pużniej odpalić bo tak się działo jak pompka mi siadala
było Audi 90 2.3NG 136KM
viewtopic.php?t=11858#112425
http://pl.youtube.com/watch?v=4L8auyMI1B0
była Audi B4 avant 1.6 ADA 101KM
viewtopic.php?t=18271
NARAZIE LIPA POZOSTAŁ ROWER

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 13 lip 2008, 14:33

ze 20 razy na forum opisywałem jak regulowac mechaniczny wtrysk. sorry że nie będę więcej pisał - bo wystarczy sobie poszukać :evil:
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS

Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 13 lip 2008, 17:35

na korpusie przepływomierza jest śróbka na imbus 3 lub 4 którą się to reguluje. Może być tak że jak nikt w przepływomierzu nie grzebał to śróbka jest jeszcze zalakowana. tak czy siak, trzeba tp robić z miernikiem CO wpiętym do wydechu
Jest: Coupe Typ85. Było: Audi 80B4 2.3E NG 133KM, Audi 80B2 1.6D JK 54KMhttps://audi80.pl/images/bykom_stop.gif

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 13 lip 2008, 18:35

tylko jeszcze jedna sprawa co do miernika czy kolega ma jeszcze katalizator czy juz nie bo wtedy i miernik nie bedzie pokazywał dobrze
było Audi 90 2.3NG 136KM
viewtopic.php?t=11858#112425
http://pl.youtube.com/watch?v=4L8auyMI1B0
była Audi B4 avant 1.6 ADA 101KM
viewtopic.php?t=18271
NARAZIE LIPA POZOSTAŁ ROWER

mlodysowa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 06 lut 2008, 17:43

Post autor: mlodysowa » 13 lip 2008, 21:14

właśnie u mnie już było regulowane tą śrubką na imbus 3 ale na ty przepływomierzyu o0d williego widze że owa regulacja jest jeszcze zaślepiona i niechce w nią ingerować o tej regulacji to wiem ale to wg mnie już jest ostateczność streować w ten sposób :-|

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 13 lip 2008, 21:34

foxbat pisze:na korpusie przepływomierza jest śróbka na imbus 3 lub 4 którą się to reguluje. Może być tak że jak nikt w przepływomierzu nie grzebał to śróbka jest jeszcze zalakowana. tak czy siak, trzeba tp robić z miernikiem CO wpiętym do wydechu
- nie trzeba, ale dobrze jest mieć analizator. Wystarczy miernik, jednak sonda musi byc na 100% sprawna i przy silniczku krokowym nie morze być zmieniona szczelina.
willi pisze: tylko jeszcze jedna sprawa co do miernika czy kolega ma jeszcze katalizator czy juz nie bo wtedy i miernik nie bedzie pokazywał dobrze
- to fakt. Wtedy zostaje tylko regulacja moją metodą.
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS

Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.

mlodysowa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 06 lut 2008, 17:43

Post autor: mlodysowa » 14 lip 2008, 15:26

awięc panowie foxbat i k44761 widze że wy macie pojęcie o ng wiec jeszcze raz prosze o rade napisze pokoleji jakie są objawy co jest sprawne a co nie awięc:
-wymieniona sonda teraz działa na 100%
-wymieniony przepływomierz wraz z rozdzielaczem otwór od regulacji oryginalnie zaślepiony
był problem że autko nie podciągało sobie wolnych obrotów przy obciążeniach najbardziej jak włączyłem klime to silniczek prawie gasną , odpalał zaś bardzo dobrze.

-po wymianie przepływomierza problem z wolnymi obrotami znikną jest super, chociaż na biegu jałowym na pb ma delikatne drgania , no i ciężko pali jak się na grzeje tak z 4 do 7s trzeba go kręcic. Jak jest zimny pali extra.
Katalizator posiadam.
Co teraz moge a co nie ....
czy zrywac ten zalakowany otwór i próbowac regulacji imbusem 3 ...
:cry:
k44761 znalazłem twój artykół o regulacji przepływomierza już wszystko kapuje oprucz jednej rzeczy w którą wtyczke mam się wpiąc z miernikiem strzałka zielona czy czerwona na zdjęciu
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4fd ... e8982.html
;-)

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 14 lip 2008, 16:05

Przepływomierz jest regulowany fabrycznie po poskładaniu wszystkiego do kupy. Jest on wyregulowany pod konkretny silnik (biorąc pod uwagę tolerancje produkcyjne różnych elementów silnika). Stąd też, po wymianie przepływomierza, konieczna jest regulacja dawki paliwa dla twojego konkretnie silnika.
Proponuję zrobić prosty test: zagrzej silnik do temperatury roboczej, niech sobie pyrka na wolnych obrotach, a Ty wyjmij wtyczkę dwu-pinową z elektrozaworu (szarej kostki przy rozdzielaczu). Obroty nie powinny się zmienić. Jeśli się zmienią, to oznacza, że na poziomie czysto mechanicznym masz ustaloną złą dawkę paliwa, i komputer za pomocą elektrozaworu ciągle próbuje sobie tą dawkę korygować. Stąd te drgania silnika.

Jeśli chodzi o regulację, proponuję zrobić to na analizatorze, jeśli jednak nie masz ochoty/czasu/kasy, możesz skorzystać z tej mojej metody. Zapewnia ona wystarczającą dokładność.

Wpinasz się w ten właśnie, wyżej opisany przewód do elektrozaworu. Odcinasz jedną (obojętnie jaką żyłę), wpinasz się miernikiem ustawionym na mA, regulujesz tak, jak opisane jest w mojej procedurze, nie zapominając, żeby potem ładnie kabelek zalutować i zabezpieczyć koszulką termokurczliwą.
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS

Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.

mlodysowa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 06 lut 2008, 17:43

Post autor: mlodysowa » 14 lip 2008, 17:16

, a Ty wyjmij wtyczkę dwu-pinową z elektrozaworu (szarej kostki przy rozdzielaczu). Obroty nie powinny się zmienić.
ok w poscie wyżej jest link z zaznaczonymi strzałakami dwoma wtyczkami o którą wtyczke chodzi :-( czerwona strzałka czy zielona ....

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 14 lip 2008, 17:24

co do odpalania na ciepło. Zobacz jak wygląda oporność czujnika temperatury 2-pinowego. W SSP95 masz wykres jak zmienia się opór tego czujnika w funkcji temperatury. Ten czujnik jest na króćcu w głowicy z prawej strony.

A czy filtr powietrza masz suchy czy nasiąknięty benzyną?
Jest: Coupe Typ85. Było: Audi 80B4 2.3E NG 133KM, Audi 80B2 1.6D JK 54KMhttps://audi80.pl/images/bykom_stop.gif

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 14 lip 2008, 18:48

foxbat pisze:A czy filtr powietrza masz suchy czy nasiąknięty benzyną?
- to jest chyba dość trafna sugestia, chociaż ja nie spotkałem się z czymś takim. Mam problem ostatnio w swojej B3, właśnie trochę dłużej trzeba kręcić na ciepłym, żeby zapalił. I fakt, coś tam czasem kapnie na filtr, bo jest plama, ale jest suchy.
Obstawiasz uszkodzenie (przeciek) regulatora? Tam chyba od czasu do czasu może coś pocieknąć, bo nie ma tam żadnej uszczelki (rozbierałem kilkakrotnie różne rozdzielacze), wszystkie elementy, to znaczy trzpień do otworu jest tak spasowany, że wytrzymuje ciśnienie 4-6barów bez uszczelnienia (ukłony dla konstruktorów).
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS

Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 15 lip 2008, 08:05

Obstawiasz uszkodzenie (przeciek) regulatora? Tam chyba od czasu do czasu może coś pocieknąć, bo nie ma tam żadnej uszczelki (rozbierałem kilkakrotnie różne rozdzielacze), wszystkie elementy, to znaczy trzpień do otworu jest tak spasowany, że wytrzymuje ciśnienie 4-6barów bez uszczelnienia (ukłony dla konstruktorów).
Ja właśnie miałem taki przypadek w swoim rozdzielaczu. Przy tłoku maksymalnie wychylonym, kapało z niego paliwo. No ale wiadomo - 15lat i ponad 300.000km robi swoje.
Wydaje mi się że może to powodować problemy z odpowiednim wysterowaniem silnika - z tego względu że nie zgadza się ilość paliwa (oparów paliwa) która rzeczywiście jest w ukł. dolotowym z tą zakładaną przez sterownik mieszanki.
Jest: Coupe Typ85. Było: Audi 80B4 2.3E NG 133KM, Audi 80B2 1.6D JK 54KMhttps://audi80.pl/images/bykom_stop.gif

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 15 lip 2008, 11:15

Dzisiaj sobie sprawdzę, dzięki za wskazówkę. Rozdzielaczy mam kilka, więc nie będzie problemu.
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS

Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.

mlodysowa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 06 lut 2008, 17:43

Post autor: mlodysowa » 15 lip 2008, 22:27

Czy test kodów błyskowych można dokonac w silniku ng po 7/88 bo w książce jest zaznaczone że właśnie do tej daty :-| czyli co przy 94r sie nie da.... :-/

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 16 lip 2008, 09:02

ja miałem auto z września 93 i spokojnie się kody błyskały. Różnica może polegać na tym że we wcześniejszej wersji test przeprowadzano zwierając jeden z przekaźników i błyskała lampka na desce rozdzielczej. W późniejszej wersji potrzebujesz testera diodowego wpinanego w złącze diagnostyczne.
Jest: Coupe Typ85. Było: Audi 80B4 2.3E NG 133KM, Audi 80B2 1.6D JK 54KMhttps://audi80.pl/images/bykom_stop.gif

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga