Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.3 NG] wentylator

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 25 cze 2008, 13:51

Tak sobie myślę, że NG chyba nie ma chłodzenia wtrysków. Ale w chłodnicy są zamontowane 2 czujniki - jeden od odpalania wentylatora a drugi od wskaźnika w kabinie. Tych na zdjęciu, które podesłałeś, nie widać. Natomiast 2 pinowy czujnik zamontowany przy głowicy podaje dane do sterownika mieszanki i sterownika zapłonu, i nie jest połączony do wentylatora w żaden sposób.
Jest: Coupe Typ85. Było: Audi 80B4 2.3E NG 133KM, Audi 80B2 1.6D JK 54KMhttps://audi80.pl/images/bykom_stop.gif

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 25 cze 2008, 14:09

nie powiem ci gdzie masz i czy go masz bo mam trochę inny silniczek u mnie znajduje sie na wysokości korka oleju tak jak masz kolektor przyczepiony do głowicy na kawałku blaszki. A działa on u mnie w następujący sposób:
Jak nawet mam dobrze dogrzany silnik i go zgaszę przekręcając stacyjkę na pozycje gdzie się palą kontrolki to zgasną wentylatory. Jeżeli zgaszę całkowicie po chwili załącza się wiatrak i tak sobie chodzi dobrą chwile (jeżeli bym z powrotem przekręcił kluczyk na kontrolki wentylatory się wyłączą) , Ale wracając do tematu umnie jak odepnę ten czujnik to powyłączaniu zapłonu wentylatory nie mają sie prawa włączyć

[ Dodano: 2008-06-25, 14:12 ]
ale gdzieś czytałem że ten czujnik był montowany w każdym modelu z mech wtryskiem powyżej 2l pojemności.czyli w ng też powinien być

[ Dodano: 2008-06-25, 15:26 ]
szukałem informacji na ten temat i znalazłem takie coś (choć nie jestem tego pewien bo mój angielski bardzo słaby)
u mnie to bodajże ten czujnik o ile dobrze odczytuje rysunek http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 7/1123165/ chodzi o numer 19

a u ciebie to może ten
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 7/1169956/ rys 22/21 nawet czujka ma takie samo oznaczenie

daj znać jak coś :-P
Było b3 3A + blos
jest:
--------Vectra A C20NE----------
------- Omega 3.0 MV6 x30XE----------

mlodysowa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 06 lut 2008, 17:43

Post autor: mlodysowa » 27 cze 2008, 15:03

Dzieki panowie za odpowiedzi problem rozwiązany. Tak jak mówiliscie czujnik który znajduje sie przy głowicy miedzy 1 a 2 cylindrem, było na nim zwarcie poprzez nieuwage gaziarza łączenie ruryki z mixera do parowanika a na nim opasaka metalowa która wcisneła sie akurat pomiedzy dwa przewody na czujniku :) problem rozwiązany dzieki i pozdrowienia :-D

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 28 cze 2008, 08:59

czyli miałem trochę racji NG ma chłodzenie wtrysków :mrgreen:
Było b3 3A + blos
jest:
--------Vectra A C20NE----------
------- Omega 3.0 MV6 x30XE----------

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 28 cze 2008, 18:19

Czyli miałem trochę racji NG ma chłodzenie wtrysków
Nie. Czujnik o którym mowa podaje informacje do sterowników silnika i nie ma związku z działaniem układu chłodzenia. Jak u siebie w NG wymieniałem uszczelnienie wtrysków to nie napotkałem niczego co by je chłodziło w sensie doprowadzenia układu chłodzenia w to miejsce. W NG i innych konstrukcjach z K/KE - Jetronicami wtryski są otwierane, chłodzone i smarowane paliwem.
Jest: Coupe Typ85. Było: Audi 80B4 2.3E NG 133KM, Audi 80B2 1.6D JK 54KMhttps://audi80.pl/images/bykom_stop.gif

mlodysowa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 06 lut 2008, 17:43

Post autor: mlodysowa » 28 cze 2008, 19:37

pozostaje jeszcze jeden problem mianowicie kiedy jade przez miasto są duże korki temp łapie 100 stopni włącz sie wentylator, niby wszystko oki ale ma takie szarpanie jak ruszam z wolnych obrotów jak i na gazia taki i na paliwie takie. Jak dodaje gazu nawet na postoju przy tej temp taki ma przeskok niewiem jak to opisac od 900 do 1500

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 28 cze 2008, 19:51

możliwe że zawór regulacji obrotów biegu jałowego nie do końca koryguje zwiekszone obciążenie silnika, które powstaje na skutek włączenia się wentylatora (lub jego II biegu, bo jak masz klimę włączoną to wentylator na chłodnicy i tak cały czas chodzi)
Jest: Coupe Typ85. Było: Audi 80B4 2.3E NG 133KM, Audi 80B2 1.6D JK 54KMhttps://audi80.pl/images/bykom_stop.gif

mlodysowa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 06 lut 2008, 17:43

Post autor: mlodysowa » 29 cze 2008, 08:38

ale jak mam np 70stopni i klime włączoną to tak sie nie robi takie zajawki łąpie przy 100 stopniach, a czy temp powinna mu spadac jak sie włączy wentylator na postoju np mam 100 stopni wentylator chodzi i po jakims czasie temp powinna spasc..... czy tez nioe spadnie dopuki nie rusze ..... bo u mnie trzyma 100 anawt wydaje mi sie że łapie więcej

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 29 cze 2008, 17:29

Z tym układem chłodzenia to jest tak, że oprócz tej dużej chłodnicy z wentylatorem to masz jeszcze przed silnikiem taką małą. I teraz jak jesteś na postoju to temperatura nie spadnie ci tak szybko po włączeniu wentylatora bo ta mała chłodnica W tym momencie jakby "nie pracuje" - nie ma przez nią przepływu powietrza. Dopiero podczas jazdy widać że przy włączeniu wentylatora temperatura dosć szybko schodzi poniżej 95stopni. A wentylator jak włączy się na II bieg to mocno obciąża alternator, który obciąża silnik. Jak włącza się sprężarka klimy to jednocześnie do sterownika silnika idzie sygnał że ma dać więcej mocy, żeby utrzymał obroty - więc uchyla zawór regulacji biegu jałowego i podnosi ciśnienie paliwa. Jak włącza się II bieg wentylatora na chłodnicy, sterownik nic nie wie, ale powinien to dodatkowe obciążenie skorygować na podstawie danych o obrotach silnika - bo lekko spadają. A u ciebie tego nie robi odpowiednio, możliwe że ze względu na przycinający się zawór regulacji obrotów albo z innych względów. I te inne względy to moga byc naprawdę różne bajery - choćby i drobna nieszczelnosć w układzie dolotowym, która spowoduje że sterownik nie wie ile dokładnie powietrza idzie do cylindrów
Jest: Coupe Typ85. Było: Audi 80B4 2.3E NG 133KM, Audi 80B2 1.6D JK 54KMhttps://audi80.pl/images/bykom_stop.gif

mlodysowa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 06 lut 2008, 17:43

Post autor: mlodysowa » 29 cze 2008, 20:20

zawór biegu jałowego był zmieniony, zaporzyczony od użytkownika willi, niestety nie przyniósł wymaganego skutku. Pewien elektromechanik powiedział że to jest wina przepływomierza na 100% i to jest nie do naprawienia tylko wymiana. Wiec dogadałem sie z willim i przyśle mi drugi przepływomierz ja też obstawiam na niego ponieważ od wystrzału gazu wszystkie problemy sie zaczeły. Jest zmieniona instalacja LPG faktycznie autko śmiga na niej lepiej, mniej pali i lepiej przyspiesza zmiana cewki zapłonowej też pomogła, ale to wszystko to nie jest jeszcze tak jak byc powinno dlatego zmieniam przepływomierz . Pozostały 2 problemy
1. Obroty spoadają po włączeniu klimy,
2. Zadławienie przy temp 100stopni jak wcześniewj wspominałem
Mam nadzieje że wymiana wszystko rozwiąże aaa
jeszcze sonda do sporwdzenia bop ponoc walnieta tak mówił gaziarz
w jaki sposób njprosciej ją sprwadzic w którym miejscu się wpiąc z miernikiem....

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 30 cze 2008, 09:01

obok silnika z prawej strony idą kabelki od sondy - tam jest nawet taka wtyczka, którą rozłączasz i po prostu wpinasz w to oscyloskop. woltomierzem raczej działania sondy lambda dobrze nie pomierzysz - trzeba oscyloskopem, żeby było widać czy poprawnie zmienia się napięcie
Jest: Coupe Typ85. Było: Audi 80B4 2.3E NG 133KM, Audi 80B2 1.6D JK 54KMhttps://audi80.pl/images/bykom_stop.gif

GJ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 21 lut 2007, 23:16
Lokalizacja: Sokółka

Post autor: GJ » 12 sie 2008, 18:39

Mam takie pytanko jaka jest prawidlowa temperatura cieczy w silniku NG? Sorki za OT.

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Post autor: nogiln » 07 sty 2020, 20:30

Witam, czy włączanie się wentylatora , gdy na dworze temperatura powietrza waha się w okolicach zera stopni jest typowe dla 2.3 NG. Chodzi mi o sytuację, w której auto już osiągnęło temperaturę pracy, czyli 90 stopni a jazda była bardzo spokojna. Auto po chwili postoju na włączonym silniku potrafi w krótkim odstępie czasu włączyć wentylator. Wiem, że auto ma dwa czujniki załączające wentylator. Jeden od chłodzenia cieczy w chłodnicy a drugi do schłodzenia komory silnika.
Czy to prawidłowe zachowanie wentylatora, że załącza się dość często. Pytam, dlatego że w innych autach tak często wentylator się nie włączał. Czy to raczej normalne w NG?

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 07 sty 2020, 23:54

Normalne to nie jest. Chłodnica oryginalna?

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Post autor: nogiln » 08 sty 2020, 17:33

krzych900 pisze: Chłodnica oryginalna?
Chłodnica nie jest oryginalna. Jest ciut cieńsza niż oryginał.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga