Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.3 NG] wentylator

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 08 sty 2020, 17:53

Też miałem podobny przypadek. Nie dość że zamiennik co miał mniej rurek niż oryginał i cieńszy, to jeszcze 1-biegowy wentylator. Nie wiem jak zimą, ale wiosną to jak stanąłem np na światłach to wentylator się uruchamiał co kilkadziesiąt sekund. Założyłem klimę, wiązki i oryginalną chłodnicę i wentylatora już nie słyszę. Nie wiem co u Ciebie jest, ale może nie działa 1 bieg wentylatora, bo 2 bieg jest hałaśliwy

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Post autor: nogiln » 06 kwie 2020, 09:01

foxbat pisze:Z tym układem chłodzenia to jest tak, że oprócz tej dużej chłodnicy z wentylatorem to masz jeszcze przed silnikiem taką małą.
Czy każda Audi 2.3 NG posiadała dodatkową chłodnicę cieczy?
Czy czujnik dwu-stykowy na końcu głowicy odpowiada za schłodzenie komory silnika?
Dlaczego jest on dwu-stykowy?W golfie na gaźniku Pierburga 2EE jest zastosowany takie samo rozwiązanie mające za zadanie schłodzenie komory silnika po jego wyłączeniu(jeżeli oczywiście temperatura w komorze przekroczy zadaną wartość) ale jest tam czujnik jedno-stykowy?

osi29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 223
Rejestracja: 24 gru 2014, 08:43
Imię: Daniel
Model: Inny
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Lubin

Post autor: osi29 » 06 kwie 2020, 19:28

Co do dodatkowej chlodnicy wody to nie każda NG ja posiada .

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 kwie 2020, 22:04

nogiln pisze:Dlaczego jest on dwu-stykowy?W golfie na gaźniku Pierburga 2EE jest zastosowany takie samo rozwiązanie mające za zadanie schłodzenie komory silnika po jego wyłączeniu(jeżeli oczywiście temperatura w komorze przekroczy zadaną wartość) ale jest tam czujnik jedno-stykowy?
Chodzi ci o ilość złączy na samym czujniku. Podejrzewam że w golfie może brał masę prosto z silnika a ten ma doprowadzoną kablem. Nawet na schemacie w D15 jest że modele 4 cylindrowe brały masę z mocowania czujnika.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Post autor: nogiln » 07 kwie 2020, 10:55

maciek889 pisze:
nogiln pisze:Chodzi ci o ilość złączy na samym czujniku
Tak, miałem na myśli ilość złączy na czujniku.

Jak sprawdzić, czy czujnik odpowiadający za pracę wentylatora chłodnicy po wyłączeniu silnika załącza wentylator aby schłodzić komorę silnika( czy chodzi tu o schłodzenie komory silnika czy przede wszystkim o schłodzenie przewodów paliwowych oraz chłodnicy?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 07 kwie 2020, 12:10

Ten czujnik to po prostu termowłącznik ze stanami on-off. Nie wysyła on informacji o dokładnej temperaturze jak czujniki płynu dla wskaźnika czy ECU.

Na początek sprawdź czy po złączeniu przewodów wentylator wystartuje. Jak startuje to po prostu trzeba by grzać albo mierzyć temperaturę pod maskę i sprawdzić czy się włączy. Zazwyczaj włącza się w cieplejsze dni i po jeździe z większą prędkością albo po dłuższym postoju z odpalonym silnikiem.

Co do funkcji to z tego co czytałem to właśnie jest to po to aby paliwo w przewodach od wtrysku się nie gotowało i pewnie po wzroście ciśnienia zalałoby kolektor albo w przewodach zmieniałoby się w gaz i w obu przypadkach pewnie ciężko by było odpalić.
2.2 10V turbo jeszcze miało dodatkowy nadmuch z własnym wentylatorem na wtryskiwacze chyba też uruchamiany po zgaszeniu.
Jeszcze silniki na wtrysku digifant miały takie rozwiązanie a później już zrezygnowali z tych reliktów mechanicznego wtrysku.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 kwie 2020, 14:03

Podgrzać czujnik opalarka nie przegrzewając.. Innej metody nie ma by się dowiedzieć czy sprawny...

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Post autor: nogiln » 28 kwie 2020, 17:18

Czy mogę zewrzeć przewody od czujnika na głowicy i w ten sposób sprawdzić czy w ogóle załącza się wentylator?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 kwie 2020, 19:18

tak

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [b4 2.3 NG] wentylator

Post autor: nogiln » 24 maja 2020, 09:46

Prawdopodobnie mam uszkodzony termowłącznik na chłodnicy, odpowiadający za włączenie wentylatora chłodnicy, gdyż wentylator załącza się po włączeniu zapłonu, i pracuje cały czas. Czy jazda z włączonym wentylatorem może spowodować jego uszkodzenie?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [b4 2.3 NG] wentylator

Post autor: Jarewa » 24 maja 2020, 10:03

Raczej szybsze zużycie...

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [b4 2.3 NG] wentylator

Post autor: nogiln » 06 cze 2020, 20:19

Po wymianie chłodnicy nie załącza się wentylator odpowiadający za schłodzenie wtrysków. Przed wymianą chłodnicy, gdy zwarłem przewody od czujnika na głowicy wentylator się włączał. Jaki przekaźnik jest odpowiedzialny za działanie wentylatora?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: [b4 2.3 NG] wentylator

Post autor: Pieterb » 06 cze 2020, 20:39

nogiln pisze:
06 cze 2020, 20:19
Po wymianie chłodnicy nie załącza się wentylator odpowiadający za schłodzenie wtrysków.
a jakie to ma znaczenie? bo moim zdaniem żadne. Auto było ciepłe jak sprawdzałeś? czy na zimnym?
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Re: [b4 2.3 NG] wentylator

Post autor: krzych900 » 06 cze 2020, 20:47

No i raczej przy wyłączonym zapłonie to działa

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: [b4 2.3 NG] wentylator

Post autor: Pieterb » 06 cze 2020, 20:51

krzych900 pisze:
06 cze 2020, 20:47
No i raczej przy wyłączonym zapłonie to działa
nom, tylko i wyłącznie ;-)
WRC is for boys.
Group B was for men.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga