Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.3 NG] wentylator

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [b4 2.3 NG] wentylator

Post autor: maciek889 » 06 cze 2020, 20:58

Chyba w gnieździe 3 siedzi moduł sterujący tym załączaniem. https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/a3a5c01e1ca7a75b
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [b4 2.3 NG] wentylator

Post autor: nogiln » 06 cze 2020, 21:27

Pieterb pisze:
06 cze 2020, 20:39
Auto było ciepłe jak sprawdzałeś? czy na zimnym?
Jakie to ma znaczenie w jakiej fazie nagrzania był silnik? Wymuszenie załączenia wentylatora przez zwarcie przewodów od czujnika powinno spowodować jego uruchomienie, bez znaczenia czy ciepły czy zimny.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [b4 2.3 NG] wentylator

Post autor: Jarewa » 07 cze 2020, 12:21

nogiln pisze:
06 cze 2020, 21:27
Wymuszenie załączenia wentylatora przez zwarcie przewodów od czujnika powinno spowodować jego uruchomienie
Wcale nie, zwarcie na tym czujniku wcale nie spowoduje uruchomienia wentylatorów, muszą być spełnione inne jeszcze warunki, znajdziesz je na forum jakie to warunki...

W skrócie powiem tak, na zapłonie to możesz sobie robić te zwarcia ile chcesz a i tak wiatrak się nie uruchomi, tak samo na wyłączonym zapłonie.. Liczy sie faza przejscia.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: [b4 2.3 NG] wentylator

Post autor: Pieterb » 07 cze 2020, 13:05

Jarewa pisze:
07 cze 2020, 12:21
nogiln pisze:
06 cze 2020, 21:27
Wymuszenie załączenia wentylatora przez zwarcie przewodów od czujnika powinno spowodować jego uruchomienie
Wcale nie, zwarcie na tym czujniku wcale nie spowoduje uruchomienia wentylatorów, muszą być spełnione inne jeszcze warunki, znajdziesz je na forum jakie to warunki...

W skrócie powiem tak, na zapłonie to możesz sobie robić te zwarcia ile chcesz a i tak wiatrak się nie uruchomi, tak samo na wyłączonym zapłonie.. Liczy sie faza przejscia.
potwierdzam


hmm, także autor się nie sprzecza ani nie tworzy teorii spiskowych.... tylko się słucha starszych ;-)
WRC is for boys.
Group B was for men.

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [b4 2.3 NG] wentylator

Post autor: nogiln » 08 cze 2020, 08:43

Jarewa pisze:
07 cze 2020, 12:21
W skrócie powiem tak, na zapłonie to możesz sobie robić te zwarcia ile chcesz a i tak wiatrak się nie uruchomi, tak samo na wyłączonym zapłonie.. Liczy sie faza przejscia.
Zwarcie przewodów od włącznika przeprowadzałem, gdy silnik był zimny i wentylator się włączał. Co to jest faza przejścia?

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [b4 2.3 NG] wentylator

Post autor: nogiln » 08 cze 2020, 08:45

Pieterb pisze:
07 cze 2020, 13:05
hmm, także autor się nie sprzecza ani nie tworzy teorii spiskowych.... tylko się słucha starszych ;-)
Tylko pytam ;-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [b4 2.3 NG] wentylator

Post autor: Jarewa » 08 cze 2020, 10:08

Faza przejścia to liczy się moment przejścia włączonego zapłonu do wyłączenia.. Przekaźnik nie zadziała ani na zapłonie ani bez zapłonu.. Żeby czujnik uruchomić musi być zwarcie czujnika na zapłonie i wyłączenie zapłonu spowoduje uruchomienie wentylatora do czasu aż czujnik ostygnie i będzie na nim przerwa...

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [b4 2.3 NG] wentylator

Post autor: nogiln » 08 cze 2020, 10:40

Jarewa pisze:
08 cze 2020, 10:08
Faza przejścia to liczy się moment przejścia włączonego zapłonu do wyłączenia.. Przekaźnik nie zadziała ani na zapłonie ani bez zapłonu.. Żeby czujnik uruchomić musi być zwarcie czujnika na zapłonie i wyłączenie zapłonu spowoduje uruchomienie wentylatora do czasu aż czujnik ostygnie i będzie na nim przerwa...
Dziękuję za pomoc. Wszystko działa poprawnie.

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [b4 2.3 NG] wentylator

Post autor: nogiln » 15 cze 2020, 14:10

Podczas jazdy wskazówka od temperatury wskazuje 90 stopni, gdy stoję w korku wskazówka podnosi się do 97-98 stopni.Wentylator wtedy się uruchamia ale po wyłączeniu wentylatora wskazówka nadal wskazuje okolice 97-98 stopni. Czy tak powinno być?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [b4 2.3 NG] wentylator

Post autor: Jarewa » 15 cze 2020, 15:44

Teoretycznie możliwe...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga