Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Post autor: BigZ25 » 08 kwie 2020, 14:34

Wykręciłem przepustnice i zrobiłem zdjęcia:

Obrazek
Obrazek

@Jarewa chyba o tą śrubę ci chodziło - wygląda na nie ruszaną.

Przepustnica wygląda jakby zamykała się do końca:

Obrazek

Blaszka dochodzi do stycznika a ten robi klik - jak dobrze kojarzę stycznik ten jest czujnikiem zamknięcia przepustnicy, jak go sprawdzić?

Obrazek

Jedynie tutaj jest odstęp:

Obrazek

.. bo śruba była raczej ruszana:

Obrazek

Pozbycie się tej przerwy da jakiś efekt?

Edit: Sprawdziłem stycznik multimetrem nastawionym na sprawdzanie ciągłości obwodu. Wygląda na sprawny.
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 kwie 2020, 17:20

chodziło mi o ta sróbe na ostatnim zdjęciu, jednak była ruszana co powiedziałem wyżej, dla próby póki na wierzchu, odkręć by się nie podpierała przepustnica o nia i dokręć by tylko stykała...
Przed regulacja zrób zdjecie małej przepstnicy z dwuch stron i po i wstaw zdjecia...

I najważniejsze przed ta regulacja odkręć czujnik(włacznik) biegu jałowego, a po regulacji ustaw ten czujnik by nie podnosiło przepustnicy...

Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Post autor: BigZ25 » 08 kwie 2020, 18:56

@Jarewa muszę przyznać że miałeś rację że gaziarze lubią grzebać w przepustnicach piwoa80

Wracając do tego co pisałeś. Klapki wyglądają tak zanim zacząłem grzebać:

Obrazek

Widać że przebija światło. Rozumiem że muszę dążyć do tego aby światło nie przebijało, żeby było szczelnie?

Odkręciłem tą śrubę którą ktoś już ruszał:

Obrazek

I ten stycznik oraz ten "odbojnik":

Obrazek

I teraz takie pytanie. Czy ten element nie powinien zablokować się na tej śrubce (śruba wygląda jakby ktoś w fabryce ją ustawił i pozbawił jej główki aby nikt jej nie ruszał):

Obrazek

Bo jeśli powinien się zblokować na tej śrubce to jest problem gdyż między nimi jest przerwa - jak widać na zdjęciu można tam włożyć kawałek papieru bez problemu:

Obrazek

Co może blokować przepustnicę że nie dobija do tej śrubki? Syf czy coś innego?

A tak wyglądają przepustnice teraz - jak dla mnie nie widać różnicy:

Obrazek
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 kwie 2020, 20:03

BigZ25 pisze:Co może blokować przepustnicę że nie dobija do tej śrubki? Syf czy coś innego?
Brud umyj przepustnicę, jak nie pomoże to być może był wystrzał i pogieło... a wtedy lipa

Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Post autor: BigZ25 » 08 kwie 2020, 20:32

OK. Rozbiorę ją całkowicie i dokładnie umyję. Instalacja w aucie jest od 1998 roku więc kto wie czy był wystrzał i ile ich było bezradny_
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 kwie 2020, 08:06

Bez rozbierania się myje bo potem nie złożysz, martwią mnie w tej małej prześwity nie powinne być zdjęcie zbytnio nie obrazuje jaka tam przerwa podświetlenie tylko wskazuję na jakieś 1mm

Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Post autor: BigZ25 » 16 kwie 2020, 20:22

Poskładałem to i niestety dalej mam wysokie obroty. W przepustnicy nadal widać prześwity choć możliwe że minimalnie mniejsze. Mycie pomogło w tym że ten element o którym pisałem wcześniej blokuje się teraz na tej śrubce.

@Jarewa mówisz żeby sprawdzić jeszcze uszczelniacze wtryskiwaczy? Poprzedni właściciel mówił że był z tym problem więc może akurat bezradny_
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 kwie 2020, 22:21

No trzeba szukać skąd ma silnik zwiększone powietrze które przechodzi przez przepływomierz. Raczej wykluczam dużej nieszczelnosci układu dolotowego bo byś miał mega problem z uruchomieniem silnika. Oprócz wtryskiwaczy obczaj jeszcze zawór odpowietrzający zbiornik paliwa spróbuj go zaślepić I zaślep dla testu wyjscie z korektora co idzie na blokade tylnego mostu co był ten zbiornik o którym mowa...

Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Post autor: BigZ25 » 16 kwie 2020, 22:49

No właśnie nie mam żadnych problemów z uruchomieniem. Padła mi pompa paliwa dlatego nic nie pisałem tyle czasu, samochód stał nie odpalany ponad tydzień i dzisiaj zapalił od strzała - tylko te obroty za wysokie.

Zawór odpowietrzający zbiornik paliwa to ten element zaznaczony na czerwono na zdjęciu?:

Obrazek

Bo ten wężyk co idzie z kolektora do blokady mostu to wiem który. On idzie pod kanapę do takiego pudełeczka z którego oprócz niego wychodzą jeszcze dwa (znacznie grubsze) wężyki i idą w podłogę - pewnie do dyfra.

Obecnie fura jest u mechanika na zmianie rozrządu, jak wszystko pójdzie gładko to dam znać w sobotę co się udało wskórać.
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: BigZ25 » 20 maja 2020, 16:44

Witajcie

Dalej nie mogę uporać się z tymi wysokimi obrotami beczy_

Pierwszy wtrysk strasznie się ruszał jak na filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=qVJMHnU ... e=youtu.be
Okazało się że ta plastikowa tulejka pękła. Kupiłem nową wraz z pierścieniem uszczelniającym, wymieniłem także ten oring na końcu wtrysku i ten zielony u góry. Niestety żadnych zmian dalej mam wysokie obroty. Już naprawdę nie wiem gdzie szukać tego lewego powietrza - śruba od regulacji obrotów wkręcona na max.
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: Jarewa » 20 maja 2020, 19:09

Zastanawiam sie, bo NG ma szczelna przepustnice brak przeswitu jak znajde czas pstrykne zdjecie... A NG i KV miały konstrukcyjnie te same przepustnice

Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: BigZ25 » 21 maja 2020, 12:02

O kurczę. Czekam na fotki w takim razie.

Od razu zapytam - czy przepustnicę od NG mogę wsadzić do KV? Jest bardzo podobna? Przepustnicę do NG jest łatwiej i taniej zdobyć :)
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: Jarewa » 21 maja 2020, 20:45

https://www.youtube.com/watch?v=J7Y88Oo ... e=youtu.be


Moze ci pomoze taki test szczelnosci... To był izopropanol bo akurat myłem przepustnice bo troche brudna

Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: BigZ25 » 22 maja 2020, 19:59

O kurde, jutro sprawdzę tak swoją - tam to się będzie lało ciurkiem pewnie :lol:
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

kamil199x
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 15 mar 2016, 19:45
Lokalizacja: Bielsko

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: kamil199x » 23 maja 2020, 05:50

silnik lewe ciągnie nie tylko gumą i przepustnicą, A wężami zaworu biegu jałowego, zużytymi oringami obsad i samych wtrysków, odmą oleju, uszkodzoną obudową filtra powietrza, i ogólną instalacją podciśnieniową układu sterowania biegiem jałowym, a sam w sobie krokowiec może sie zaciać, Wszystkie te opcje przerobiłem . Problemem osprzętu tego silnika jest gaz, kórego być nie powinno. SIlnik gaz znosi bardzo dobrze, ale napewno nie z k jetem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga