Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: Jarewa » 23 maja 2020, 07:55

Pomyśl trochę zanim napiszesz... A przepływomierz rozdzielacz paliwa klapkę podnoszą "krasnoludki"?? gdyby brało lewe przez nieszczelność gum miał by mega problem z odpaleniem a tego nie zgłasza...

Jak tylko dobrze zauważyłeś był LPG wiec wszystko mogło się stać nawet to że były wystrzały i pokrzywiły przepustnicę...

Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: BigZ25 » 23 maja 2020, 16:16

Właśnie zrobiłem test szczelności: https://www.youtube.com/watch?v=lpdqYQj ... e=youtu.be

Wlałem wodę destylowaną :-D
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: Jarewa » 23 maja 2020, 16:35

No i gut ale na zdjeciach inaczej to wyglądało...

Wiec nadal stoisz miejscu dlaczego powierze pochądzace od przepływomierza dostaje się w dużej ilosci do silnika..

Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: BigZ25 » 23 maja 2020, 16:48

A może być tak że tego powietrza pochodzącego z przepływomierza jest za dużo???

Rozebrałem puszkę na filtr powietrza - ktoś już ją kleił i od spodu miała dwie dziurki które zakleiłem niestety nic to nie dało.

Zastanawiam się nad tym zaworkiem elektromagnetycznym. Co się powinno stać kiedy na pracującym silniku odepnę od niego kabelki? Do czego służy ta śrubka imbusowa między przyłączami na kable?
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: BigZ25 » 31 maja 2020, 18:36

Wziąłem pod lupę jeszcze raz gumę k-jeta i czwórnik odmy. Były popękane i naprawiałem to srebrną taśmą ale stwierdziłem że może coś słabo połatałem więc zakleiłem dziury jakąś masą która po wyschnięciu jest dosyć elastyczna - naprawdę jej nie żałowałem :-D .

Wymyłem też ten zaworek - wypłynęło z niego sporo syfu. Działa jak na filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=llbUo-s ... e=youtu.be
Gdy podam na niego napięcie 12V to się otwiera a gdy dmucham w niego to powietrze uchodzi z drugiej dziury bez oporu.
Gdy zdejmę napięcie to jest zamknięty ale nie jest szczelny w 100% - gdy dmucham w niego to trochę powietrza uchodzi z drugiej dziury.
Poza tym zauważyłem małe uszczerbki materiału na powierzchni do której zawór się przymyka:
IMG_5359.PNG
Przy okazji link do filmiku na którym widać pracę klapy k-jet'a: https://www.youtube.com/watch?v=NxZRf5f ... e=youtu.be
Nic nie przyciera natomiast ciężko ją podnieść palcami dlatego się posiłkowałem narzędziem.

Poskładałem i nic to nie dało :(
Filmik z odpalenia samochodu dzisiaj po jednodniowym postoju: https://www.youtube.com/watch?v=4hVEOzj ... e=youtu.be
Nie dotykałem pedału gazu, zapalił na widok kluczyka.
Od razu obroty około 1500 a po około 40 sekundach zaczynają rosnąć.
Śruba od regulacji wolnych obrotów wkręcona na max.

Szukałem lewego powietrza psikając obficie wszędzie plakiem i znalazłem.
Psikając przy serwie hamulca w okolice wężyka idącego od kolektora obroty zaczęły spadać - około 300 obrotów w dół.
Na filmiku wężyk ten jest odpięty a otwór w kolektorze zaklejony.

Zastanawia mnie ta wtyczka która leży niepodpięta przy obudowie filtra powietrza:
IMG_5358.JPG
Od czego ona może być? Na pewno nie od czujnika zamknięcia przepustnicy bo tam wtyczka jest podpięta.

Już sam nie wiem co robić <nie wiem>
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: Jarewa » 31 maja 2020, 20:53

miejsce wtyczki sugeruje TPS przepływomierza

Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: BigZ25 » 31 maja 2020, 21:59

TPS w 2.2KV? Przyglądnę się jutro temu k-jetowi ale jestem prawie pewien że nie widziałem tam żadnego złącza.
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: maciek889 » 31 maja 2020, 23:43

Chyba czysto mechaniczne K-Jety miały wersje z potencjometrem przepływomierza dla Board Computera. Zmierz jakie masz napięcie między pierwszym a trzecim pinem.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: BigZ25 » 04 cze 2020, 13:05

Napięcie między pinami 1 a 3 w tej wtyczce jest zawsze 0 niezależnie czy silnik odpalony czy nie :)

Czy przyczyną problemu z wysokimi obrotami może być źle wyregulowany k-jet (skład mieszanki paliwowo-powietrznej) + przestawiony rozrząd + źle ustawiony zapłon?
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: maciek889 » 04 cze 2020, 14:58

Jedynie za wczesny zapłon za dużo powietrza (razem z odpowiednią dawką paliwa) podniesie obroty. Za uboga albo za bogata mieszanka może tylko je obniżyć. A silnik benzynowy (poza sytuacją gazu w podłodze) powinien pracować na mieszance stechiometrycznej.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: BigZ25 » 04 cze 2020, 21:51

Chyba nie pozostało mi nic innego jak wsiąść książkę w rękę i sprawdzać każdy czujnik/urządzenie jedno po drugim.
Ktoś mi powie co to jest ten ciśnieniowy wyłącznik migowy i gdzie się to znajduje?
123.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: maciek889 » 04 cze 2020, 22:14

On chyba jak już jest to jest w okolicy akumulatora. To chyba taka gruszka. Ktoś kiedyś pytał o niego na forum. Ale chyba nie występuje w każdym samochodzie z mechanicznym wtryskiem.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: BigZ25 » 04 cze 2020, 22:29

Tak przypuszczałem że to to coś na ścianie grodziowej przy cewce ale wolałem zapytać :-D
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: BigZ25 » 10 cze 2020, 15:33

Zabrałem się za pomiary.
Na dzień dobry okazało się że czujnik temperatury wody na górze króćca jest uszkodzony.
Ma rezystancję rzędu setek kOhm a powinien mieć 1000Ohm przy 20stC.
IMG_5480.JPG
Czekam na nowy - mam nadzieję że to on jest winowajcą :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: Pieterb » 10 cze 2020, 15:57

BigZ25 a czy to czasem nie na zegary ten czujnik?
WRC is for boys.
Group B was for men.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga