Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: BigZ25 » 10 cze 2020, 19:15

Z tego co mi wiadomo to nie - on ma coś wspólnego z ssaniem.
Od spodu króćca jest drugi czujnik jedno pinowy i to on jest dla wskaźnika, którego wskazania są jak najbardziej poprawne :-D
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: Jarewa » 10 cze 2020, 19:46

Piotrek dobrze mówi to jest czujnik przegrzania silnika (czyli SW NO) dlatego nie ma oporności bo ma dopiero zwarcie jak przekroczy 100stC...

Zwerzyj te dawa piny a sie przekonasz na liczniku powinna sie pojawic kontrolka o ile sprawna...

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: maciek889 » 10 cze 2020, 20:34

Jak dobrze kojarzę to KV to mechaniczny wtrysk starszego typu bez elektroniki. I tam za ssanie odpowiada regulator rozgrzewania (to coś przykręcone do bloku silnik do którego idą 2 węże w oplocie z rozdzielacza. Z czujników silnika tam jest tylko czujnik załączający wtryskiwacz rozruchowy gdy silnik jest zimny i nawet do tego nie ma żadnego sterownika bo wszystko dzieje się wewnątrz czujnika mechanicznie.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: BigZ25 » 10 cze 2020, 21:34

Reguluję i naprawiam AUDI 80/90 - Dieter Korp, rozdział o K-Jetronicu i lokalizowaniu uszkodzeń:
1.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: maciek889 » 11 cze 2020, 00:00

A to może do układu stabilizacji obrotów jest potrzebny. Nawet nie wiedziałem albo zapomniałem, że tam coś takiego występuje.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: Pieterb » 11 cze 2020, 08:04

BigZ25 no tak, zgadza się tylko skąd pewność że nikt tych czujników nie pozamieniał - ludziska różne cuda przecie odstawiają.
A co do tego czujnika to patrz co pokazuje w necie. Jak on może więc rezystancję pokazywać?

Screenshot_8.jpg
Czujnikiem ntc jest ten na dole 1-pin z tego co patrzę tylko nie wiem do czego on tam w KV jest wykorzystywany.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: Jarewa » 11 cze 2020, 09:11

Ten jedno pinowy to wskaźnik temperatury a ten co pokazuje to przegrzanie silnika...

A co do książek to nieraz bzdury piszą. Wiec nie bierzcie ich na poważnie i to serio mówię. Jest dużo "baboli" w ksiażkach i to nie wina autora ale tłumaczenia..

KV to K-jetronik i jedyny czujnik jaki posiada sterownik to przełącznik termiczny 15stC z tyłu głowicy pod aparatem zapłonowym 034906163 tego znajdź to jest czujnik co maciek wspominał. KV posiada sterownik biegu jałowego i załączeniem wtrysku rozruchowego a to jedyny czujnik...

Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: BigZ25 » 11 cze 2020, 11:54

OK. Dostanę ten czujnik to sprawdzę jak tam wygląda rezystancja, jak będzie to samo to nawet go nie będę zakładał tylko go oddam do sklepu.
KV posiada sterownik biegu jałowego i załączeniem wtrysku rozruchowego a to jedyny czujnik...
A ten termiczny to wiem który, to ten w głowicy od strony ściany grodziowej. Czyli on steruje biegiem jałowym i wtryskiwaczem rozruchowym?
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: maciek889 » 11 cze 2020, 12:19

A uporałeś się z tym że po całkowitym zablokowaniu rurek zaworu sterującego obrotami biegu jałowego dalej miałeś za duże obroty? Bo chyba miałeś taki problem. Bo jak dalej masz ten problem to dalej słabo widzę że zmniejszy ci obroty.

Tutaj jeszcze film pokazujący działanie tego wtrysku: https://youtu.be/a4fJAfXYxWk?t=1037
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: BigZ25 » 11 cze 2020, 13:32

Hmm w sumie to trwa już ze trzy miesiące jak próbuje coś wskórać ale nie przypominam sobie żebym miał taki problem.
Ja ścisnę wąż wychodzący z zaworka i idący do kolektora to obroty znacznie słabną - pewnie jakbym ścisnął całkiem to bym udusił silnik :)

Pamiętam raz zrobiłem tak że zdemontowałem całkiem ten zaworek i zaślepiłem obydwa otwory.
Silnik odpalił ale z wciśniętym pedałem gazu bo jak tylko go puściłem to gasł i na puszczonym nie odpalał.
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: maciek889 » 11 cze 2020, 13:46

To może w innym temacie to widziałem. Albo sam wywnioskowałem z tego że robiłeś wszystko a z obrotów nie chciał zejść.

Możesz zawsze zdrutować i wsadzić sobie ręczny regulator https://allegro.pl/oferta/regulator-pwm ... 9143964776
Chyba że masz zawór na 3 piny to może być trochę kombinowania aby podłączyć.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: BigZ25 » 11 cze 2020, 15:14

Zaworek jest na 2 piny.
Żeby nie zatrzeć silnika mam taki patent że zaklejam jakieś 80% powierzchni króćca zaworka taśmą i w tedy mam w miarę niskie obroty.
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: BigZ25 » 11 cze 2020, 22:29

Dodam jeszcze że sprawdzałem regulator rozgrzewania i tak:
- regulator ma oporność 24,5 Ohm
- podczas kręcenia rozrusznikiem na wtyczce do niego pojawia się napięcie około 10V.

Z tego co wyczytałem to powinno być napięcie akumulatora czyli 12V. Warto się temu bliżej przyjrzeć?
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: Jarewa » 11 cze 2020, 22:48

Napięcie tam nie ma żadnego znaczenia, liczy się natężenie i pewnie zasada taka sama jak ke-jetronic max dawka 100mA a jałowe z działająca sonda okolice 0mA +-10 i oczywiście temu sie przyjrzeć (to są dawki tylko korekcyjne) Przy odłączonym nastawniku i dobrze wyregulowanym rozdzielaczy nie ma prawie żadnej różnicy (oprócz tego ze odłaczenie chodzi równo jak zegarek, i trochę żłopie paliwa)

Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: BigZ25 » 12 cze 2020, 18:43

Mieliście rację co do tego czujnika. Załącza się jak silnik osiągnie wysoką temperaturę ale zostawiam nowy bo on przynajmniej ma zerową rezystancję na zimnym silniku a nie nieskończoną jak mój stary czujnik.

Jutro się przyjrzę temu czujnikowi z tyłu silnika i sprawdzę jaką ma rezystancję i pomierzę natężenie na wtyczce tego regulatora rozgrzewania.
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga