Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6TD SB] Spadajace obroty.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 maja 2009, 17:31

Vision pisze:... wjezdzajac na hamke trzymal 1000 tys a jak by trzymal te 850 to wynik mogl by byc inny :?:
Zależy z jakiego powodu trzyma takie obroty. U mnie jest odczuwalny spadek mocy - na przykład teraz jak jechałem. Podejrzewam że po części może to też mieć związek z zapowietrzaniem się pompy. Mam tam u góry luz, do tego niech jeszcze ssie tam powietrze i wszystko pasowałoby do objawów. Idę teraz do garażu trochę tam pomacać. Dziś raczej za wiele nie zdziałam, ale spróbować można.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 08 maja 2009, 17:32

nic trudnego rozbrajalem to niedawno na modzonej pompie:) jak nie pogubisz sprezynek to jest luzz <piwo>
mrozowe-80-b4-aaz-gt2052v-sie-stroi-sie-t26327.html Moja taxowka :)
hybrydowe sprzeglo na 228mm !
Sprzedam flansze pod turbiny GTB!!
Montaż turbin GTB
BIZON GARAGE

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 maja 2009, 17:34

Tylko jeden rzeczy nie rozumiem. Dlaczego mam rozciągać tą sprężynkę. Jeśli się wyrobiła to raczej powinna być właśnie rozciągnięta od wyrobienia.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 maja 2009, 23:31

Wracam właśnie z garażu. Za dużo nie zdziałałem ale sporo się dowiedziałem (najadłem się też sporo strachu, ale o tym później).

Moja pompa wygląda następująco:

Obrazek

Ponieważ wyczuwam luzy na całym tym mechanizmie postanowiłem trochę go pomacać.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Po rozebraniu tego doszedłem do wniosku że raczej nic więcej sam nie zdziałam :) Ale zrozumiałem za to jak mniej więcej to działa i jednocześnie nie co mnie jedna rzecz zastanawia.

Cały mechanizm składa się z 3 "dźwigni" (nie wiem jak to nazwać). Na rysunku oznaczone cyframi od 1-3.

Obrazek

Na samym dole jest ta oznaczona 3. Opiera się ona o śrubę regulacyjną 4 (wydatek cząstkowy). Jeśli pociągniemy za nią tak jak gdybyśmy chcieli dodać gazu to u mnie ma ona luzy, w sensie takim że dopiero po pewnym pociągnięciu dotyka ona dźwigni 2 która de fakto realnie zwiększa obroty bo właśnie ona osadzona jest na frezie wystającego z pompy wałka.

I teraz moje pytanie: czy tak ma być? Wcześniej w to nie wnikałem, bo nie wiedziałem jak to jest zbudowane. Ale teraz już wiem i widzę że w tej postaci ta regulacja nie ma żadnego sensu ponieważ ruszając tą dźwignią w zakresie jej "luzu" nie ma to żadnego znaczenia dla pompy. Czy regulacja nie powinna być tak zrobiona aby 3 stykała się z 2 :?:

PS: Wiem że trochę zagmatwałem, ale ciężko mi to opisać :-P Mam nadzieje że fachowcy zrozumieją.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 08 maja 2009, 23:51

U mnie dla odmiany jest tak, że jak go odpalam, to obrotomierz po włączeniu silnika pokazuje około 950 - 1000, jak go lekko przygazuje to nie spadnie do 1000 czy 950 tylko około 1100, jak już go wygrzeje, to obroty elegancko schodzą do 900 i ładnie to trzyma, czy to normalne ?

Awatar użytkownika
gaav1000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 01 lut 2008, 20:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gaav1000 » 09 maja 2009, 11:48

strasznie irytujace są te wachania obrotów nie wytrzymałem i kupiłem drugą pompę

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 maja 2009, 00:59

A ja doszedłem do kolejnych wniosków. Te moje zmienne obroty na pewno spowodowane są tym mechanizmem pompy odpowiadającym za dodawanie gazu. Teraz zauważyłem że dźwignia nr 2 nie zawsze wraca do tej samej pozycji. To ona osadzona jest na tym wałku wychodzącym z pompy. Nie jest bezpośrednio połączona z dźwignią do której przyczepiona jest linka gazu. Łączy się z nią za pomocą sprężynki, podobnie jak z tą dźwignią na samym dole. I w zależności jak się ułoży po spuszczeniu nogi z gazu takie mam obroty.

Mam teraz pytanie. Czy ten wałek wychodzący z pompy powinien jakoś sprężynować? Ponieważ kiedy rozebrałem wszystko mogłem nim kręcić zmieniając tym samym obroty ale on nie wracał do żadnej pozycji - pozostawał w takiej w jakiej go zostawiłem? Nie wiem czy tak powinno być czy to wina tej sprężynki o której pisaliście wcześniej. Bo jeśli tak to w końcu zdecyduje się zdjąć tą pokrywę, może przy okazji wymienię tą tuleje, no a jak już będę miał to rozebrane to będzie trzeba zrobić govmoda :-P
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 10 maja 2009, 15:39

Rób Gover Moda i chwal sie efektami <ok>
Spójrz na mojego poprzedniego posta, czy objawy w nim opisane to jest norma ?

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 10 maja 2009, 17:58

Labiel pisze:Mam teraz pytanie. Czy ten wałek wychodzący z pompy powinien jakoś sprężynować? Ponieważ kiedy rozebrałem wszystko mogłem nim kręcić zmieniając tym samym obroty ale on nie wracał do żadnej pozycji - pozostawał w takiej w jakiej go zostawiłem? Nie wiem czy tak powinno być czy to wina tej sprężynki o której pisaliście wcześniej.
jest ok

Awatar użytkownika
Lotharis89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 06 wrz 2014, 12:38

Post autor: Lotharis89 » 18 gru 2014, 10:25

Też spadały mi obroty jak sie porządnie rozgrzał. Stawiałem na pompe.
Objawem kończącej sie pompy jest nie tylko gorszy rozruch na ciepłym ale także zauważalny spadek mocy i obrotów na biegu jałowym. w porównaniu do stanu w którym pompa nie osiągnęła właściwej temp.
Mi tracił moc po ok 20-30 min jazdy. Szczególnie w dolnym zakresie obrotów.
Po regeneracji pompy i wymianie głowicy (pompy) na podejrzewam dużo mniej spracowaną było o wiele lepiej.

[ Dodano: 2014-12-18, 10:26 ]
Doszła do tego wymiana kompletu popychaczy hydraulicznych (szklanek) z czego 2 były całkiem zużyte, poddawały się puszczały olej nie trzymając ciśnienia/nie amortyzując. Domniemywam, że właśnie wtedy olej jest gorący i rzadki zużyte popychacze dają się we znaki i puszczają nie ustalając odpowiedniego luzu zaworowego.
Po wymianie silnik zaczął ładnie miękko pracować, nie spadają mu obroty. Pali na dotyk na zimnym i na gorącym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga