Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka i czyszczenie nastawnika

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 27 gru 2015, 19:29

harry6665 pisze:te odczyty temp z czujników temp.płynu ,paliwa i powietrza w dolocie to mam robić na zimnym silniku czy na rozgrzanym?i porównać z tym co przesłał Krzysiek 84?
Najlepiej to na zimnym silniku sprawdzić. Porównaj temperatury między sobą. Nie powinno być zbyt dużej różnicy między wskazaniem.
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 gru 2015, 19:30

harry6665 pisze:te odczyty temp z czujników temp.płynu ,paliwa i powietrza w dolocie to mam robić na zimnym silniku czy na rozgrzanym?i
Masz sprawdzić temp. jakie ''widzi'' ecu , na zimnym silniku ,czyli przed odpaleniem ,po "zapłonie ".Następnie na rozgrzanym silniku .Logiczne że na zimnym temp.powinny być zblizone do temp.otoczenia,a na rozgrzanym sensowne dla rogrzanego silnika ...Wyłapuje się w ten sposób wszelkie nielogiczne wskazania ,jak np.temp.paliwa poniżej zera ,gdy na zewnątrz jest powyżej ,lub znacznie zanizone temp.przy rozgrzanym silniku ...
Ostatnio zmieniony 27 gru 2015, 19:52 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 gru 2015, 19:36

Hehe kolega jakoś tak namotał pisząc te posty że źle zrozumiałem o co biega :oops:
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 27 gru 2015, 19:53

PieterB pisze:Hehe kolega jakoś tak namotał pisząc te posty że źle zrozumiałem o co biega :oops:
Człowiek nie maszyna pomylić się może. :-D
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.

harry6665
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 23 wrz 2015, 17:29

Post autor: harry6665 » 28 gru 2015, 16:18

witam
Na zimnym silniku jest tak

temp. paliwa 10,5 stopnia
temp w kolektorze 8.10 stopnia
temp płynu 0,90 stopnia

Teraz jak odpiołem czujnik temp płynu to wskazuje na 10 stopni


Po nagrzaniub silnika wygląda to tak
temp paliwa 46,20 stopni
temp w kolektorze 26,10 stopnia
temp płynu 88,20 stopnia

[ Dodano: 2015-12-28, 16:18 ]
po ponownym rozgrzaniu silnika do 94 stopni :)
temp paliwa wynosi 41,30 stopni
temp w kolektorze wynosi 42,30

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 gru 2015, 17:48

harry6665 pisze:Na zimnym silniku jest tak

temp. paliwa 10,5 stopnia
temp w kolektorze 8.10 stopnia
temp płynu 0,90 stopnia

Teraz jak odpiołem czujnik temp płynu to wskazuje na 10 stopni


Po nagrzaniub silnika wygląda to tak
temp paliwa 46,20 stopni
temp w kolektorze 26,10 stopnia
temp płynu 88,20 stopnia

[ Dodano: 2015-12-28, 16:18 ]
po ponownym rozgrzaniu silnika do 94 stopni :)
temp paliwa wynosi 41,30 stopni
temp w kolektorze wynosi 42,30
Wszystko wygląda tu ok.wiec nie tu lezy przyczyna ...skoro nadal masz podwyższone obroty ,a ktoś grzebał przy nastawniku ,to tam nalezy szukać przyczyny
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

harry6665
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 23 wrz 2015, 17:29

Post autor: harry6665 » 28 gru 2015, 18:51

z tym nastawnikiem to pomyliłem się taka wartość 1,40 to była na odpalonym silniku (przepraszam).Na zgaszonym silniku było 0.78v i poprawiłem ją nas 0.72.
W tym momęcie kąt wtrysku skacze między 54 a 58.Dawka paliwa ustawiona na 2,80-3,00
Ogólnie silnik ma niskie obroty na biegu jalowym bo 750 do 780(troche za niskie).
Nie wiem co jest nie tak bo przy szybkiej zmianie biegów silnik nie zdąża zejść z obrotów.Nawet jak dodaję gazu energicznie i odpuszczem na danym biegu to silnik ok 2,3 sekundach trzyma jeszcze obroty


Munior a nie jest dla ciebie dziwna temperatura płynu na zimnym silniku?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 gru 2015, 19:24

harry6665 pisze:z tym nastawnikiem to pomyliłem się taka wartość 1,40 to była na odpalonym silniku (przepraszam).Na zgaszonym silniku było 0.78v i poprawiłem ją nas 0.72.
W tym momęcie kąt wtrysku skacze między 54 a 58.Dawka paliwa ustawiona na 2,80-3,00
Tu wszystko jest w miarę ok.
harry6665 pisze:Ogólnie silnik ma niskie obroty na biegu jalowym bo 750 do 780(troche za niskie).
Nie wiem co jest nie tak bo przy szybkiej zmianie biegów silnik nie zdąża zejść z obrotów.Nawet jak dodaję gazu energicznie i odpuszczem na danym biegu to silnik ok 2,3 sekundach trzyma jeszcze obroty
Pierwsza rzecz ,to sprawdż sobie jakie jest kodowanie softu ,czyli "soft coding " widać to na pierwszej stronie przy łaczeniu sie vaga z ECU .Sprawdż czy nie masz czasem kodowania z automatu ,w ecu 8bit kodowanie softu w manualu to same zera 00000 ,kodowanie dla automatu to cyferka na końcu ,zwykle 1 ,czyli 00001.Niestety orginalne sterowniki z automatu np.021Q ,021E maja tylko jedną wersję softu nie dają się przekodować .Druga sprawa ,to wejdż w adaptacje i sprawdż wartość adaptacji dla obrotów biegu jałowego ,ori wartosć w ecu 8 bit to 128 ,co odpowiada ok.840 obr...zdarza się że zamiast wartosci 128 ,jest 126 ,co powoduje pracę silnika na zbyt niskich obrotach ...oczywiscie samo się tam nic nie zmieni ,tylko co niektórych dorywających się do vaga ,ręce "swędzą" i zmieniają ori wartość na niższą :roll:
Ostatnio zmieniony 29 maja 2016, 16:18 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 3 razy.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

harry6665
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 23 wrz 2015, 17:29

Post autor: harry6665 » 28 gru 2015, 19:37

munior nawet niem mam co sprawdzać kodowania bo ecu jest na pewno z automatu bo cały silnik przekładałem.Czyli jak dobrze myśle bym musiał wymienić kompa na taki który był w manualu? dobrze myśle?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 gru 2015, 19:45

harry6665 pisze:munior nawet niem mam co sprawdzać kodowania bo ecu jest na pewno z automatu bo cały silnik przekładałem
Szkoda że najwazniejszą wiadomość ,piszesz dopiero na końcu :roll: gdybyś napisał o tym na poczatku ,to by nie trzeba było się bez potrzeby produkować i pisac tyle ;-) ,bo sprawa jest oczywista i silnik zachowuje się normalanie jak przy kodowaniu na automat
harry6665 pisze:Czyli jak dobrze myśle bym musiał wymienić kompa na taki który był w manualu? dobrze myśle?
Twój sterownik to zapewne 028906021 AQ ,i zwykle wystarczy zmienić "soft coding" vagiem ,na manual ,czyli mają być same zera 00000
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

harry6665
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 23 wrz 2015, 17:29

Post autor: harry6665 » 28 gru 2015, 19:52

Przepraszam cię bardzo głupi też teraz na to wpadłem:)Tak zastanawiam się czy swoim rządzeniem zmienie to.Wydaje mi się że tak bo bloki i grupy pomiarowe są takie jak w wagu.Tylko muszę rozkminić gdzie to jest bo adaptacja na pewno jest

Tak samo pewnie zrobie sobie wolne obroty?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 gru 2015, 20:19

harry6665 pisze:Tak samo pewnie zrobie sobie wolne obroty?
Obroty same powinny sie zmienić ,po zmianie kodowania softu na manual
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

harry6665
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 23 wrz 2015, 17:29

Post autor: harry6665 » 29 gru 2015, 12:24

munior mam inny sterownik.028906021E
a kodowanie u mnie to same zera
COD 00000
WSC 00000

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 gru 2015, 17:28

harry6665 pisze:munior mam inny sterownik.028906021E
a kodowanie u mnie to same zera
COD 00000
WSC 00000
Zapomniałem dodać ,że są sterowniki typowo do automatu i wtedy raczej nie da się zmienić kodowania, a jak się da to i tak nic się nie zmiania ...takze pozostaje ci zakupić jakiś sterownik ,najlepszy będzie 021D ,bez immo i o ile dobrze pamiętam ,pinologicznie identyczy z 021E ,bo np.021 AP już ma inaczej wyprowadzoną kontrolkę świec żarowych i zasilanie podgrzewacza płynu 8-)
Ostatnio zmieniony 29 gru 2015, 20:20 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

harry6665
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 23 wrz 2015, 17:29

Post autor: harry6665 » 29 gru 2015, 20:19

No to muszę szukać sterownika z takimi samymi oknami żeby wiązki nie przerabiać jeszcze raz. Może oriętujesz się jakie to sterowniki mogą pasować oczywiście motor mam na piersburgu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga