Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9TDI 1Z] Falujące obroty

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 wrz 2016, 21:48

Jelly pisze:Po nagrzaniu najpierw zauważam falowanie obrotów na jałowym biegu a w czasie jazdy szarpanie. Zdarzyło się że silnik po wciśnięciu sprzęgła zgasł.
Podmieniłem czujnik wału, ale bez zmian. Nastawnik czyszczony jakieś 90kkm temu, ale z tego co czytałem to nastawnik daje inne objawy.
Macie jakieś inne pomysły co do przyczyny???
Jesli jesteś pewien że to nie wina czujnika polozenia wału ,to raczej tylko nastawnik potrafi "generować " takie objawy ...jak coś się dzieje z czujnikiem polożenia wału,to zawsze wywala błąd,bo to jeden z najwązniejszych czujników ,bez którego ECU nie jest w stanie prawidłowo sterować pracą silnika.Sprwdż błedy ,bo przy opisywanych objawach ,gdy gaśnie silnik ,powinny byc jakieś błedy w pamieci sterownika związane albo z nastawnikiem ,albo z czujnikiem polozenia wału
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 28 wrz 2016, 17:22

Właśnie klu w tym że błędów ZERO. Dlatego póki co szukam po omacku. Dzisiaj już podmieniłem komputer na fabryczny, bo dotychczas od kilku lat jezdziłem z komputerem kolegi Muniora z chipem, ale na fabrycznym kompie te same objawy. Jak się dobrze zagrzeje to zaczyna falować na jałowym biegu i szarpie podczas jazdy.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 wrz 2016, 17:33

Jelly pisze:Jak się dobrze zagrzeje to zaczyna falować na jałowym biegu i szarpie podczas jazdy.
A dawki paliwa nie masz czasem za dużej ? bo jak na zimnym 3 mg to po rozgrzaniu będzie ok 1 mg i wtedy też bedzie przebierał obrotami ,ale z powodu zbyt dużej dawki .Jak dawkę masz jak trzeba i nie ma żadnych błedów ,to jednak na mój nos na 99% wina nastawnika ,a to że był czyszczony niczego nie przesądza.Jak pompa produkuje opiłki to zawali nastawnik wczesniej czy pużniej .Są osoby którym czysciłem już 2-3 razy .Niestety pompa która utraciła gładzie i produkuje opilki ,bedzie to robić już do końca swoich dni.W takich przypadkach można sobie przedłuzyć okres "karencji" takiego nastawnika ,zakladając większy i mocniejszy magnes do wyłapywania opiłków ,bo wspólczesne neodymy są na pewno mocniejsze niż magnesy sprzed 20 lat .Zrobiłem tak kilku osobom ,ale na efekty trzeba będzie trochę poczekać
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 28 wrz 2016, 20:55

MUNIOR pisze:
Jelly pisze:Jak się dobrze zagrzeje to zaczyna falować na jałowym biegu i szarpie podczas jazdy.
A dawki paliwa nie masz czasem za dużej ? bo jak na zimnym 3 mg to po rozgrzaniu będzie ok 1 mg i wtedy też bedzie przebierał obrotami ,ale z powodu zbyt dużej dawki .Jak dawkę masz jak trzeba i nie ma żadnych błedów ,to jednak na mój nos na 99% wina nastawnika ,a to że był czyszczony niczego nie przesądza.Jak pompa produkuje opiłki to zawali nastawnik wczesniej czy pużniej .Są osoby którym czysciłem już 2-3 razy .Niestety pompa która utraciła gładzie i produkuje opilki ,bedzie to robić już do końca swoich dni.W takich przypadkach można sobie przedłuzyć okres "karencji" takiego nastawnika ,zakladając większy i mocniejszy magnes do wyłapywania opiłków ,bo wspólczesne neodymy są na pewno mocniejsze niż magnesy sprzed 20 lat .Zrobiłem tak kilku osobom ,ale na efekty trzeba będzie trochę poczekać
A czy dawka może zmienić się "sama" ??
Sprawdzę ją jutro z rana na zimnym silniku, ale nic nie zmieniałem od co najmniej 2 lat, więc dziwiła by mnie samoistna zmiana. No ale z tego co napisał kolega wynika, że nastawnik. Czytałem że zabrudzony nastawnik daje inne objawy. Ale nie będe polemizował. Sprawdzę najpierw dawkę ewentualnie w weekend nastawnik....

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 wrz 2016, 21:52

Jelly pisze:A czy dawka może zmienić się "sama" ??
Normalnie nie ,ale przy zanieczyszczonym nastawniku dawka skacze ,co objawia się falowaniem obrotów
Jelly pisze: Czytałem że zabrudzony nastawnik daje inne objawy. Ale nie będe polemizował.
Fakt że objawy masz raczej nie typowe ,ale czasem zdarzają się wyjątki .Odkręć nastawnik ,zerknij na szpilki od spodu ,jak znajdziesz tam "przyklejone "opiłki ,to na 100% masz nastawnik do czyszczenia .Oczywiście masz nastawnik indukcyjny ? bo te objawy bardziej pasują mi do fiksującego potencjometrycznego ...
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 29 wrz 2016, 00:05

[/quote] Fakt że objawy masz raczej nie typowe ,ale czasem zdarzają się wyjątki .Odkręć nastawnik ,zerknij na szpilki od spodu ,jak znajdziesz tam "przyklejone "opiłki ,to na 100% masz nastawnik do czyszczenia .Oczywiście masz nastawnik indukcyjny ? bo te objawy bardziej pasują mi do fiksującego potencjometrycznego ...[/quote]

Tak nastawnik indukcyjny, auto na pierburgu. Tak jak pisałem rano sprawdzę dawkę i zobaczymy co dalej :/ :/

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 wrz 2016, 07:30

Jelly pisze:prawdzę ją jutro z rana na zimnym silniku
hmm a czemu rano na zimnym? sprawdza i ustawia się na ciepłym
WRC is for boys.
Group B was for men.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 wrz 2016, 07:58

PieterB pisze:Jelly napisał/a:
prawdzę ją jutro z rana na zimnym silniku
hmm a czemu rano na zimnym? sprawdza i ustawia się na ciepłym
Na zimnym ,bo pisal że na zimnym mu nie fiksują obroty ....fiksują mu na ciepłym ,wtedy to dawki już nie sprawdzi bo bedzie się cały czas zmieniała ,skacząc o kilka miligramów w górę i w dół
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 29 wrz 2016, 10:54

MUNIOR pisze:
PieterB pisze:Jelly napisał/a:
prawdzę ją jutro z rana na zimnym silniku
hmm a czemu rano na zimnym? sprawdza i ustawia się na ciepłym
Na zimnym ,bo pisal że na zimnym mu nie fiksują obroty ....fiksują mu na ciepłym ,wtedy to dawki już nie sprawdzi bo bedzie się cały czas zmieniała ,skacząc o kilka miligramów w górę i w dół
Dawka sprawdzona dzisiaj rano i wynosi 8mg. Wiec co, wychodzi że nastawnik??? :-?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 wrz 2016, 11:26

Jelly pisze:Dawka sprawdzona dzisiaj rano i wynosi 8mg. Wiec co, wychodzi że nastawnik??? :-?
Wszystko na to wskazuje
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

walker1235wp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 27 lip 2016, 11:51

Post autor: walker1235wp » 30 wrz 2016, 17:05

nastawnik do czyszczenia

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 27 paź 2016, 08:44

[Są osoby którym czysciłem już 2-3 razy .Niestety pompa która utraciła gładzie i produkuje opilki ,bedzie to robić już do końca swoich dni.W takich przypadkach można sobie przedłuzyć okres "karencji" takiego nastawnika ,zakladając większy i mocniejszy magnes do wyłapywania opiłków ,bo wspólczesne neodymy są na pewno mocniejsze niż magnesy sprzed 20 lat .Zrobiłem tak kilku osobom ,ale na efekty trzeba będzie trochę poczekać[/quote]

Witam, Munior mógłbyś cos więcej napisać o tych magnesach jak zamontować , stary wyrzucamy i montujemy nowy czy może obok , na klej czy na wcisk ? podasz jakiś rozmiar tego neodymu ? widzę ze są na znanym portalu różne nawet takie pod wkręt o rożnych rozmiarach ,
Z góry wielkie dzięki za info
Pozdrawiam.
Jarek
jarowlkp

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 paź 2016, 18:09

jarowlkp pisze: Munior mógłbyś cos więcej napisać o tych magnesach jak zamontować
Ja wymieniam ten magnes jak orginal się rozleci ,co się dość często zdarza w pierwszysch nastawnikach z 94r ,gdzie magnes jest ferrytowy .W nowszych od 95 magnes jest już coś ala neodym i ten już raczej się nie rozpada. Trzeba wywalić resztki starego magnesu i oczyscić ,a puzniej wkleić neodyma 10x4,3x4 http://allegro.pl/magnes-neodymowy-magn ... 59487.html ,nie jest to rozmiar idelany do montażu ,ale niestety bardziej pasującego nie znajdzie,bo przeszukałem już wszystko co możliwe ...jak pasuje średnica ,to nie pasuje otwór
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 10 lis 2016, 13:20

wielkie dzięki za odpowiedz piwoa80 , o to właśnie chodziło , potrzebuje zmienić ze względu na to ze ostatnio jak czyściłem hdk widziałem ze jest lekko ukruszony .

[ Dodano: 2016-11-10, 13:20 ]
Jeszcze jedno pytanko na jaki klej to wkleić ,aby trzymało i co by nie weszło w reakcje z ropą ?
jarowlkp

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 lis 2016, 14:59

jarowlkp pisze:Jeszcze jedno pytanko na jaki klej to wkleić ,aby trzymało i co by nie weszło w reakcje z ropą ?
Ja uzywałem zwykłej poxyliny ...w sumie nawet gdyby sie odkleił ,to nie jest w stanie wypaść z mijsca w którym siedzi ,bo po załozeniu nastawnika ,między korpusem pompy a nastawnikiem jest tylko ok 3 mm przerwy ,wiec magnes o wysokosci 4 mm się nie przeciśnie nawet gdyby siedział w nastawniku "luzem "
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga