Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?

matii1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2016, 11:47

Post autor: matii1992 » 05 lut 2017, 18:44

Przed chwilką zrobilem mały pomiar, i te wartosci wariują jak i mi sie podoba. Np jechalem na 3 z obrotami licznikowymi 2 tys, na kompie bylo ok 1600, no i jadąc tak ciagle wartosc wyliczona byla na poziomie -2.10 TDC, a rzeczywista stala w tym momecie na -1.09 TDC.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 05 lut 2017, 19:20

MUNIOR pisze:można go próbować odkręcić płaską 10 tką na "sztorc" ,choć czasem jest tak zakręcony że można go odkręcic tylko młotkiem i przecinakiem
Lepiej zaopatrzyć się w klucz.
Sam mam taki :
http://allegro.pl/klucz-pompy-wtryskowe ... 66231.html

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 lut 2017, 20:38

matii1992 pisze:Przed chwilką zrobilem mały pomiar, i te wartosci wariują jak i mi sie podoba. Np jechalem na 3 z obrotami licznikowymi 2 tys, na kompie bylo ok 1600, no i jadąc tak ciagle wartosc wyliczona byla na poziomie -2.10 TDC, a rzeczywista stala w tym momecie na -1.09 TDC.
Tak sie logów nie robi ,bo nic sensownego nie będzie widać .Robisz na 3 lub 4 tym biegu ,jadąc delikatnie odpalasz blok 004 ,zapisywanie logu , następnie dajesz gaz w podlogę i tak ciągniesz do 3,5 -4 tys ,najbezpieczniej robić we dwóch .Pózniej te zapisane logi wrzucasz tu http://vaglog.pl/ i podajesz link na forum żeby można było zerknąć i ocenić .Ale radze z tym poczekac na bardziej sprzyjające warunki ,bo teraz na drogach lodowisko .Prawidłowe logi bloku 004 z tym sterownikiem ,zrobione vagiem wygladają np.tak http://vaglog.pl/log_275387.html zwróc uwagę jak pokrywają się wartosci żądane ATDC z rzeczywistymi BTDC ...przy ok.3,9 tys obr ,widac że i tu dynamiczny kąt zaczyna niedomagać i widac że wypełnienie zaworka n108 rosnie do 94,5 % co znaczy że ecu próbuje podciagnać kąt do żądanej wartosci ,ale zapewne z powodu zbyt niskiego dla tych obrotów cisnienia wewnętrznego pompy ,n108 nie jest w stanie tego wykonać . Wszystko to zaczyna się dziać powyżej 3,8 tys obr ,wiec ktoś kto jezdzi normalnie ,nawet tego małego niedomagania nie zauważy ,bo do 3,8 tys obr.wartosci pokrywają sie prawie idealnie ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

matii1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2016, 11:47

Post autor: matii1992 » 05 lut 2017, 21:18

Aha. "zajarzyłem" o co biega. Jednak zakupie kabelek i zloguje to VAGiem lub VCDS. Tak chyba bedzie najwygodniej.

Skand
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 06 sty 2017, 21:03
Lokalizacja: Wrocław

[B4 1.9 1Z] Przekładka z osprzętu Boscha na Pierburg 1.9 1z

Post autor: Skand » 16 lut 2017, 22:31

Panowie mogę kupić taki komplet na przekładkę z Boscha na Pierburg za 300zł, będzie to wsio pasować? Komputer 028 906 021 AP

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 lut 2017, 23:19

Skand pisze:Panowie mogę kupić taki komplet na przekładkę z Boscha na Pierburg za 300zł, będzie to wsio pasować? Komputer 028 906 021 AP
Skoro wszystko z 80 tki ,to co by miało nie pasować .Jedynie to sterownik 021AP z immo ,którego musisz się pozbyć ,albo musisz poszukać sterownika 021D bez immo
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 16 lut 2017, 23:56

AP , więc 16-tka Pasuje bez przekładania pinów ,
Najlepiej byłoby wtedy od Razu 16 bit montować , jeśli jakieś modyfikacje będą.
Bo jesli czysta seria , to wysyłasz go do Munior'a na zdjęcie immo i będzie wszystko kompatybilne muza_

Miro9307
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 08 kwie 2014, 20:53
Lokalizacja: Dukla

przekładka wiązki bosch pierburg problem

Post autor: Miro9307 » 05 kwie 2017, 14:29

Witam, postanowiłem zrobić przekładkę, wybrałem opcję przełożenia całości, mimo że nie przystąpiłem do prób odpalania samochodu, napotkałem na pewne problemy. w miejscu filtra powietrz a dokładnie pod nim biegnie wtyczka czerwona okrągła 2 pinowa przewody prowadzą gdzieś pod silnik z racji tego że mało miejsca i ciemno już było na sprawdziłem dokładnie w które miejce, problem polega na tym że w nowej wiązce od pierburga wtyczka ta ma 3 piny i nie wiem co zrobić proszę o pomoc, oraz w wężu prowadzącym do ic znajduje się czujnik a w wiązce od pierburga wyprowadzone są dwie wtyczki, więc jedna jest nie podłączona, co z tym zrobić ?? Z góry dziękuje.

Obrazek


Obrazek

[ Dodano: 2017-04-05, 14:29 ]
Dodam że już wiem gdzie ma iść ten drugi przewód który jest nie podłączony przy turbie - do n75, gamoń ze mnie u mnie n75 jest w całkiem innym miejscu więc dlatego sie zastanawiałem. Co do tej czerwonej wtyczki to z tego co mi sie wydaje biegnie do alternwtora wcześniej ktoś pisał ze to jest właśnie inne bo te z Boscha nie mają wprowadzonego jakiegoś czujnika. Można to ominąć ?
Podłączyć tylko np. Dwa przewody z trzech ? Z tej wtyczki od pierburga.
Czy wyprowadzić jakiś dodatkowy kabel od alternatora. Bo wydaje mi się ze jest tam jakiś wolny pin Ale nie jestem pewien. Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
Mariox003
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 21 gru 2013, 22:23
Lokalizacja: Jelenia G.

Post autor: Mariox003 » 06 kwie 2017, 13:34

Ja mam jeszcze jedno pytanie. Czy można dekielek z górnym przelewem zostawić na nastawniku indukcyjnym, czy musi być z bocznym?
Jakie życie taki kraj, jaka Polska taki raj

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 kwie 2017, 16:33

Mariox003 pisze: Czy można dekielek z górnym przelewem zostawić na nastawniku indukcyjnym, czy musi być z bocznym?
Dekielka z górnym przelewem nie załozysz do nastawnika indukcyjnego ,bo jest za niski
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

BlackSmoke89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 30 kwie 2017, 15:34

Post autor: BlackSmoke89 » 13 cze 2017, 10:39

Siema.Postanowiłem zrobić przekładkę na pierburga z boscha.Kupiłem wiązkę silnika komp 021D nastawnik i przepływkę.Wiązka jest z auta dibrze wyposażenego i zostały mi wolne wtyczki.Problem jest w tym że auto nie chcę odpalać.Kręci rozusznikiem i nic nawet nie załapie.Gdzie szukać problemu?

Awatar użytkownika
pukacinio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:13
Imię: Paweł
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: pukacinio » 13 cze 2017, 11:08

Czytaj temat, miałem to samo trzeba zamienić piny w kostce od pompy, ja szukałem po schemacie z programu tolerance data i sprawdzając pin po pine przejścia do kompa, jak to powiedział Munior że jest tam pułapka, też mam wiązke gdzie w aucie była klima i tempomat. Czytaj od początku a trafisz na moje posty.

BlackSmoke89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 30 kwie 2017, 15:34

Post autor: BlackSmoke89 » 13 cze 2017, 16:24

Tylko że u mnie w tej kostce jest brak napięcia :/

Awatar użytkownika
pukacinio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:13
Imię: Paweł
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: pukacinio » 13 cze 2017, 17:04

A vagiem dasz radę się połączyć? Bo jak nie to możliwe że brakuje ci przekaźnika pod kierownicą w żółtej kostce.

BlackSmoke89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 30 kwie 2017, 15:34

Post autor: BlackSmoke89 » 13 cze 2017, 17:17

Brak łączności z vagiem mam przekaznik nr 339

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga