Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z ] Silnik stracił moc

zochmen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 13 mar 2010, 23:52

Post autor: zochmen » 17 sie 2019, 01:05

Panowie, miałem jakieś zaćmienie chyba, nie kupiłem tego kabla, który polecił Krzysiek, bo ubzdurałem sobie, że wymaga on podpięcia pod COM, a tu bym miał problem - przepraszam.
Tera doczytałem i biję się w pierś.
Dawkę powinien ci odczytać kazdy program jakim uda ci się polaczyć ze sterownikiem
Niestety w tym OPUSie nie było takich danych.

Mój mechanik się w sumie poddał, uważa ten przypadek za życiową porażkę.
To naprawdę dobry mechanik, tylko komputery to nie jego bajka.

Aktualnie audi wraca do Łodzi.
Dzisiaj majster chyba nie chcąc się poddać, podmienił mi jeszcze wężyki od tych podciśnień na nowe i przełożył wtryski z rurkami z tego kupionego silnika.
W zasadzie bez rezultatu.
Auto idzie może trochę lepiej, niż chodziło z ta pompą na linkę.

Powiedzcie mi tylko proszę, czy jest sens kupować KKL i jeszcze samemu walczyć, czy lepiej już teraz po tych wszystkich podmiankach podjechać do jakiegoś speca, który zdiagnozuje problem i najlepiej go od razu usunie?
Znacie kogoś w Łodzi lub okolicach, kto by mi problem rozwiązał.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 sie 2019, 10:33

zochmen pisze:Powiedzcie mi tylko proszę, czy jest sens kupować KKL i jeszcze samemu walczyć, czy lepiej już teraz po tych wszystkich podmiankach podjechać do jakiegoś speca, który zdiagnozuje problem i najlepiej go od razu usunie?
kabel zawsze się może przydać w innych przypadkach ale musiał byś też ciut info sobie na temat diagnostyki poczytać by wiedzieć co z czym i dlaczego. W dodatku do przestawienia dawki przydał by się kluczyk do nastawnika taki trójkątny - zdaje się. Jeśli nie masz takiego zacięcia i chęci to można podjechać do kogoś kto to ci uczyni.
Więc decyzja należy do ciebie.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5441
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 18 sie 2019, 13:33

VAG na własny użytek zawsze warto posiadać.
Te serwisówki do nastawnika to chyba bardziej na indukcyjnym nastawniku były montowane.

Ale warto zaopatrzyć się też w ten trójkątny klucz, jak komuś nie szkoda , to można nabić nasadkę 7 mm.

Nasadka do nastawnika

Redukcja z 3/4 na 1/4

zochmen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 13 mar 2010, 23:52

Post autor: zochmen » 27 sie 2019, 13:46

Kupiłem kabel, zainstalowałem program VAG 3.11. Poczytałem trochę na temat pomiarów i spróbowałem je wykonać w niedzielę.
Mam jednak problem ze stabilnością łącza.
Jak już się połączę, to czasem zrywa, loga robiłem np. dłużej, a zapisało się tylko tyle co widać.
Nie udało mi się osiągnąć 4tyś obrotów w Łodzi na 3 biegu, bo nie miałem do tego warunków.
Możecie się wypowiedzieć na podstawie tych informacji?
Ponowie pytanie o specjalistę w Łodzi/łódzkim, znacie kogoś kto nie będzie psełdomechanikiem?

Statyczny
http://vaglogi.pl/log-000_jS8m5O.html

Dynamiczny
http://vaglogi.pl/log-000_21ena7.html

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 sie 2019, 14:44

zochmen, sprawdź początek wtrysku i dawkę ale w BS
WRC is for boys.
Group B was for men.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 sie 2019, 22:02

zochmen pisze:Nie udało mi się osiągnąć 4tyś obrotów w Łodzi na 3 biegu, bo nie miałem do tego warunków.
Możecie się wypowiedzieć na podstawie tych informacji?
Przy tym sterowniku o logach podczas jazdy zapomnij .Możesz sprawdzić tylko podstawowe parametry na biegu jalowym ,czyli tak jak pisze
PieterB pisze: sprawdź początek wtrysku i dawkę ale w BS
Doladowanie mlożesz sprawdzić tylko manualnie podpinajac odpowiedni manometr do fabrycznego wyjscia na węzyk w alumniowym kolanku przy EGR
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

zochmen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 13 mar 2010, 23:52

Post autor: zochmen » 02 wrz 2019, 22:51

Z racji końca wakacji, żona z dzieciakami pojechała na działkę skorzystać z pogody, więc nie miałem auta, ale wczoraj udało mi się już podłączyć.
Zrobiłem logi w BS
http://vaglogi.pl/log-000_1Kc44.html
Wiem, że log jest krótki, ale taki się zapisał, mimo, że trzymałem logowanie ponad minutę. Podejrzałem go w Excelu i w zasadzie tylko czas się zmienia.
Mam drugi dużo dłuższy, ale znowu jest coś z nim nie tak, bo stronka rzuca błędem „Ten plik nie wygląda na plik z VCDS”
Zrobiłem jeszcze log w trybie „NP.” nie pamiętam tego rozszerzenie, nie sprawdzę bez podłączenia do auta, ale wydaje mi się że to to samo co BS
http://vaglogi.pl/log-000_N5tBDk.html
Wszystko zrobiłem zgodnie z opisami – rozgrzany silnik, wszystko wyłączone.
Generalnie jestem w stanie wygenerować tylko odczyty z tej grupy 000, które widać w logach. Próba odczytania czegokolwiek innego kończy się błędem.
Cos się komuś nasuwa?

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 05 wrz 2019, 22:57

filtr paliwa zmieniony ?
Diagnostyka VAG

zochmen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 13 mar 2010, 23:52

Post autor: zochmen » 06 wrz 2019, 13:18

Tak, wymieniony.
Nie było zmian.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 wrz 2019, 17:55

zochmen pisze:Generalnie jestem w stanie wygenerować tylko odczyty z tej grupy 000
I znowu nie czytasz dokładnie tego co już napisalem ....gdybyś czytał uwaznie to byś doczytał że nic innego jak grupy 000 tu nie "wygenerujesz " ,bo tylko tą grupę udostępnia sterownik ,zadne "dynamiczne logi " tu nie maja sensu bo nie ma zadnych wartosci żadanych przez sterownik .Miałeś sprawdzić początek wtrysku i dawkę i te parametry są ok .Takze interfejs już swoje zrobił i nic wiecej się przy jego pomocy w tym modelu ze starszym osprzętem nie dowiesz ....teraz trzeba zastosować własne patenty na poszukiwanie utraconej mocy
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 wrz 2019, 18:05

A kopci na czarno mocno??

zochmen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 13 mar 2010, 23:52

Post autor: zochmen » 28 paź 2019, 01:10

Nie, właśnie nie kopci za bardzo. Kopcila strasznie na pompie od Berlingo.

[ Dodano: 2019-10-28, 01:07 ]
Witam ponownie.

Generalnie problemu nadal nie usunąłem, audi odwiedziłem jeszcze jednego mechanika, który grzebał w nim i stwierdził, że “to powinno śmigać” Ciśnienie na garkach jest po 32 równo, więc silnik się dotarł, ale zmiany nie ma. Auto nadal wkręca się bardzo wolno na obroty. Około 2 tysięcy obrotów, czuję lekką poprawę, czyli turbina zaczyna działać, ale całe to przyśpieszanie jest jakby spowolnione.

Szukając przyczyny w elektryce spróbowałem podmienić podstawę bezpieczników i przekaźników, bo mam drugą. Przekaźnik od klimy podszedł rdzą, więc pomyślałem, że może woda się tam dostała.
Podmieniłem podstawę i audi nie zapaliło.
Świeciła się ciągle żarówka świec żarowych, kręciło i nie odpalało.
Zamieniłem tylko podstawkę i uzupełniłem przekaźnikami od siebie, bo jeden był inny niż mój a innych brakowało. ((fota1) Szukając rozwiązania podmieniałem przekaźniki i nic, więc podmieniłem podstawkę z powrotem na swoją.
Niestety auto nadal nie zapala.
Nie ma zasilania na nastawnianku pompy. Jak podaje tam “+” z akumulatora to auto zapala, ale nie zgaszę go z kluczyka, a na desce świeci się tylko CHECK.

Pytanie - co ja odwaliłem. Czy przez tą podmiankę coś się spaliło? (komputer, bo doczytałem że kabel idzie z niego na nastawinik)
Dodam, że podstawka miała jeden kabel więcej niż moja, i miała wpięte czerwone kable trochę inaczej. Ja podpoiłem wszystkie kable tak, jak miałem w swojej audi. (foto 2)

Reasumując, auto nie odpala, brak zasilania na nastawinku, świece cały czas się grzeją.

Macie jakieś pomysły?

[ Dodano: 2019-10-28, 01:10 ]
Foto 2

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 paź 2019, 16:04

zochmen pisze:Macie jakieś pomysły?
Ja mam jeden ...przywróć wszystko do stanu zanim wsadziłeś tam swoję rączki i przestało działać ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

zochmen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 13 mar 2010, 23:52

Post autor: zochmen » 07 lis 2019, 00:50

Ja mam jeden ...przywróć wszystko do stanu zanim wsadziłeś tam swoję rączki i przestało działać ;-)
Tak jak pisałem powyżej, wszystko przywróciłem do stanu pierwotnego (robiłem dokumentację zdjęciową) i auto nadal nie zapalilo, także będę wdzięczny za kolejne rady.

[/quote]

[ Dodano: 2019-11-07, 00:50 ]
Po odpięciu kabla od nastawnika zrobiłem pomiar napięcia i mam na nim (czarno-fioletowy) 2,8V
Panowie, co się mogło skopcić?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga