Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TDI 1Z] szarpanie, telepotanie podczas jazdy...

Awatar użytkownika
Groszek_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 161
Rejestracja: 03 cze 2007, 14:07
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: Groszek_6 » 28 gru 2007, 19:21

wydaje mi się, że nie ale nie mam możliwości dokładniejszego sprawdzenia. :-/
Pozdrawiam :)
VW Passat '00 ATJ

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 28 gru 2007, 19:50

[quote="RaKo"]Groszek_6, żadna poducha nie jest w oleju u Ciebie :?:[/

u kolegi silnik faluje na wolnych obrotach wiec co ma do tego poducha :-/ pozdrawiam

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 28 gru 2007, 19:59

myster, głowa Cię czasem nie boli :?: Poczytaj problem od 1 go postu i nic tam nie ma napisane o falowaniu na wolnych obrotach.Problem ma taki jak u mnie,więc wiem co piszę.Wolne obroty to są ok 850-900 nie 2200.Czytaj od początku ze zrozumieniem. :!: :!: :!:

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 28 gru 2007, 21:39

RaKo pisze:myster, głowa Cię czasem nie boli :?: Poczytaj problem od 1 go postu i nic tam nie ma napisane o falowaniu na wolnych obrotach.Problem ma taki jak u mnie,więc wiem co piszę.Wolne obroty to są ok 850-900 nie 2200.Czytaj od początku ze zrozumieniem. :!: :!: :!:
tak kolego ale kolega w temacie pod spodem wspominal ze na biegu jalowycm faluja obroty :mrgreen: . a co do glowy to mnie nie boli czuje sie swietnie<mikolaj>
a co do czytania ze zrozumieniem to czytam i chyba mozna sie domyslec jak kolega groszek_6 zakladal 2 tematy dotyczace tego samego pojazdu to mozna chyba sie domyslec i powiazac obydwa tym bardziej gdy tamten tez czytales.Nie mam ochoty sie klocic bo to nie miejsce ale kolego ja cie nie obrazam wiec twoje <piwo>

umnie przyczyna szrpania byl wlasnie nastawnik i na poczatku tez myslalem ze to poduszki ale odrzucilem ta teorie bo mi wlasnie falowal na wolnych obrotach chlopaki z forum golfa mi na pisali ze to na 100%nastawnik pompy pojechalem na vaga i sie potwierdzilo <czapa>

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 29 gru 2007, 00:12

myster, sorry jak Cię uraziłem :oops: Być może zakładałi dwa ale ja czytam i się wypowiadam,i raczej nie łączę 2 tematów i wypowiedzi.Poprostu staram się nie mieszać i w tym temacie nie widziałem nic o falowaniu,pomyślałem ,że uszkodzona poduszka może tak przenosićdrgania w pewnym przedziale obrotów co jest u mnie,choć też podejżewam nastawnik jako główną przyczynę ,a poduszki za przyczynę pośrednią :mrgreen:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 29 gru 2007, 08:57

RaKo, Ja u Ciebie z tym szarpaniem stawiam na zbyt dużą dawke paliwa po virusie, być może jeszcze to przejdzie jak ułożą sie wtryski, ale raczej na to nie licz. Bo z tego co pisałes to przed virusem wszystko było u Ciebie ok, o ile dobrze pamietam, wiec stawiam na dawke.

Ktoś z kolegów zaproponował podłacznanie vaga, w sumie stawiam flaszke wódki że niec to nie da bo nie bedzie mógł połączyć sie ze sterownikiem. Pozatym kolega wyraźnie napisał że nie ma interfejsu. Dla tego zwraca sie o pomom do nas.

Groszek_6, Pytałeś mnie co odpiąć - najprosciej bez tłumaczenia wyjmij licznik i bedziesz mógł co sprawdzić mniej wiecej czy to nastawnik (o ile nie jest fast zawalony). Jak odłaczysz licznik i objawy miną to masz nastawnik. Jak nie to pomyślimy dalej. Ale w sumie co nam zaosatało, przepływke wyeliminowaliśmy, wiec pozaostaje jeszcze g80 - wtrysk sterujący. Jednak pierw nastawnik sprawdź.

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 29 gru 2007, 09:40

RaKo pisze:myster, sorry jak Cię uraziłem :oops: Być może zakładałi dwa ale ja czytam i się wypowiadam,i raczej nie łączę 2 tematów i wypowiedzi.Poprostu staram się nie mieszać i w tym temacie nie widziałem nic o falowaniu,pomyślałem ,że uszkodzona poduszka może tak przenosićdrgania w pewnym przedziale obrotów co jest u mnie,choć też podejżewam nastawnik jako główną przyczynę ,a poduszki za przyczynę pośrednią :mrgreen:
tak kolego ale ten problem w szarpaniu i falowaniu dotyczy tej samej przyczyny. kolega zakladajiac te tematy nie wiedzial ze taka rzecz moze zaistniec , ze spowodu np pompy moga wystepowac takie objawy jak po uszkodzonej poduszki.
nie mowie ze to nie moze byc poduszka, ale moim zdaniem jesli faluje silnik na wolnych obrotach to wina lezy w pompie, lub tak jak Solskier napisal wtrysku sterujacym. Mozna sprobowac go sprawdzic w chalupniczych warunkach przy obrotach 2500-3000 stuknac np kluczem w ten wtrysk jesli silnik przerwie szarpnie to jest uszkodzony(u wielu ten sposob sie sprawdza) pozdrawiam <piwo>

Awatar użytkownika
Groszek_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 161
Rejestracja: 03 cze 2007, 14:07
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: Groszek_6 » 29 gru 2007, 11:58

W takim razie spróbuje odpiąć nastawnik i o rezultacie poinformuje, a co do tematów - to nie myślałem, że jedno może być powiązane z drugim :mrgreen: ale skoro już się stało, niech będzie :-P

[ Dodano: 2007-12-29, 12:07 ]
Druga sprawa, zapomnieliśmy chyba o jeszcze jednej rzeczy...
Czy to trzepanie może wynikać ze zerwanej poduszki pod skrzynią biegów ?
Bo tego nie sprawdziłem(nie mam jak), a to chyba też jest możliwe.
Ale z drugiej strony wydaje mi się, że gdyby była zerwana, to drgania ze skrzyni byłoby czuć w budzie przez cały czas, a nie podczas jazdy.
Pozdrawiam :)
VW Passat '00 ATJ

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 29 gru 2007, 13:12

Zerwa poduszka pod skrzynią rownież moze powodować drgania, ale poduszke raczej bym sobie odpuścił bo drgania byłby nawet na wolnych obrotach. Szukaj raczej przyczyny po stronie nastawnika i wtrysku.

Awatar użytkownika
janes100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 21 sie 2007, 13:47
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: janes100 » 03 sty 2008, 16:56

Ja bym stawial na wtrysk sterujacy tak jak (myster)
bylo otym juz wiele pisane
sprawdzic to mozna bardzo latwo
trzeba na ok 2000 obrotow stuknac we wtrysk mloteczkiem ale delikatnie
jak szarpnie to jestes w domu
Automat Avant Audi
1. AUDI 80 85r. SILNIK DS kolor zielony
2. AUDI 80 92r. SILNIK ABT + LPG kolor szary
3. AUDI 80 95r. SILNIK 1Z kolor bordowy

sajmon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 gru 2007, 20:45
Lokalizacja: LKR

Post autor: sajmon » 03 sty 2008, 21:19

RaKo zapraszam na VAGa i <piwo> a na pewno coś wymyślimy

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 04 sty 2008, 08:33

dołącze do tematu z pytaniem jeśli chodzi o olej na poduszce, jeśli on jest to guma peka i poduszka do wymiany :?: bo ja własnie mam olej na poduszce po tej stronie gdzie jest turbo i narazje nie odczuwam jakis drgań tylko gdy np podczas ruszania z miesca chce obrocic kolem to wtedy słychac głośne stuki jakby mialo sie zaraz cos urwac co to moze byc :?: moze byc to poduszko od skrzyni :?:

jas73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
Imię: Jacek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: jas73 » 04 sty 2008, 23:04

przemik pisze:Podłacz VAG !!! ...
Typowymi objawami szarpania w 1Z jest :

- zanieczyszony nastawnik
- konczacy sie lub padniety wtrysk sterujacy
- wyburaczony caly silnik...

VAG prawde Ci powie..
co sprawdzic vagiem, jakie grupy, w jakich warunkach zeby stwierdzic ze przyczyna szarpania jest nastawnik lub wtrysk sterujacy?
Audi 80 B4 1,9 TDi 1Z AVANT. Ps: Super forum dyskusyjne https://audi80.pl :) <spoko>

frelo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 03 sty 2008, 16:39

80 B4 TDI 1Z "szarpanie silnikiem"

Post autor: frelo » 05 sty 2008, 20:58

witam, mam podobny problem co kolega, czasami przy dodaniu gazu zaczyna szarpac silnikiem, ze malo co go nie wyrwie, nastawnik jest ok, przeplywka rowniez, wyglada to tak jakby silnik sie zadlawiał, z gory dzieki za pomoc

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 07 sty 2008, 12:10

jas73
co sprawdzic vagiem, jakie grupy, w jakich warunkach zeby stwierdzic ze przyczyna szarpania jest nastawnik lub wtrysk sterujacy



Powinien byc zapisany błąd....
B3 Limo ...SB...
B5 Avant ...AFN... plus quattro
Była : B3 Limo SF
Była : B5 TDi Avant AFN
Była : B5 TDi Limo AFN
Była : B4 TDi Avant

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga