Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TDI 1Z] szarpanie, telepotanie podczas jazdy...

Voytex86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 paź 2018, 12:51
Imię: Wojciech
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: NMR

Post autor: Voytex86 » 21 paź 2018, 20:05

Więc dlaczego przestało szarpać (prawie do zera) kiedy uruchomiłem z powrotem zawór EGR u siebie i wywaliłem zaślepki? Po tym zabiegu auto nie straciło mocy, mam wrażenie że silnik teraz pracuje bardziej "kulturalnie" a reakcja na pedał gazu jest bardziej "miękka" i spokojna?
Nie wymyśliłem tego.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 paź 2018, 20:20

Voytex86 pisze:Więc dlaczego przestało szarpać
Nie wiem dlaczego dzieją ci sie takie cuda ...u mnie jest prawidlowo ,jak u wszystkich u których cuda się nie dzieją ...czy zawór zaślepiony czy nie ,nic nie szarpie ...a to ze chodzi "kulturalniej" na nie rozgrzanym jeszcze silniku ,to własnie wpływ goracych spalin ...tyle ze na rozgrzanym silniku i wyższych obrotach , te "gorące spaliny " mają już zupełnie inny wpływ na pracę silnika ...i jest to zły wpływ ...dlatego prawidlowo działajacy EGR jest w zasadzie otwarty tylko na biegu jałowym,przy lekkim dodaniu gazu się zamyka
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Voytex86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 paź 2018, 12:51
Imię: Wojciech
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: NMR

Post autor: Voytex86 » 22 paź 2018, 09:31

W takim razie coś jest nie tak z moim samochodem. Pompa jak nowa, wtryski wymienione na używki od AFN z anglika z przebiegiem 62 tys. mil a szarpanie przy zaślepionym zaworze EGR jest bardzo duże. Przy włączonym EGRze zmniejsza się, ale nie znika całkowicie :( Podejrzewam, że szarpanie może być jeszcze spowodowane jakąś nieszczelnością na drodze turbo-intercooler-silnik.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 22 paź 2018, 18:58

Dawkę i kąt wtrysku sprawdzałeś po zmianie wtryskiwaczy :?:

Dolot był czyszczony choć raz , razem z demontażem kolektora dolotowego i usunięciem nagaru jaki pozostaje gdy egr nie jest zaślepiony :?:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 paź 2018, 19:05

Voytex86 pisze:W takim razie coś jest nie tak z moim samochodem.
Sprawdż to co Krzysiek84 napisał ,poza tym zrób Logi bloków 001,003 ,004 ,013 w czasie kiedy szarpie ,wrzuć na vag log ,wrzuć na forum linki to sie zerknie co ci tam szarpie ...bo o ile to niedomagania osprżetu to na pewno bedzie widać w logach
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Voytex86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 paź 2018, 12:51
Imię: Wojciech
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: NMR

Post autor: Voytex86 » 26 paź 2018, 14:13

Tak, po wymianie wtryskiwaczy na te od AFNa dawkę ustawiłem na 3mg, kąt wtrysku też poprawiłem na 51.
Dolot, kolektor i intercooler - wszystko było dokładnie myte i czyszczone.
Będę musiał zrobić logi - dzięki MUNIOR za podpowiedź.
Obstawiam jeszcze uszkodzony potencjometr pedału przyspieszenia bo szarpanie pojawia się kiedy potencjometr (tzn. pedał gazu) wciśnięty jest tak do około 15%, powyżej tej wartości szarpania tak jakby ustaje. Po 24 latach mogły się już wytrzeć ścieżki na potencjometrze, mogą być na nich przerwy i komputer przez to głupieje.

[ Dodano: 2018-10-26, 14:13 ]
Chyba znalazłem główną przyczynę szarpania - rozerwana gumowa rura pomiędzy turbo a intercoolerem. Założyłem już nową i jest prawie idealnie. Prawie, bo jeszcze delikatnie "telepie" jak np. chcę wyprzedzić, redukuję na 4 bieg i wciskam gaz do dechy - to wtedy jakby jeszcze silnik mi "tańczył"...
Wrzucam więc logi bloków 001, 003, 004 i 013 o które prosiliście. Proszę o ich analizę.

Linki do logów:

http://vaglogi.pl/log-001_A6AZ9g.html
http://vaglogi.pl/log-003_K0PzMdi.html
http://vaglogi.pl/log-004_Xy0Icy.html
http://vaglogi.pl/log-013_F8Q0b.html

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 paź 2018, 21:04

Słabe trochę te logi , korekcje wtryskiwaczy na granicy akceptacji już.

Zrób dynamicznie 3 i 11 grupę
oraz 4 i 8.

Jak masz długi odcinek to najlepiej na 4 biegu od 1500 do 4500 obr , a jak nie bardzo , to wystarczy na 3 biegu.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 paź 2018, 21:25

Brak ważnego loga 013 z doładowniem ,poza tym logi ,jak zauważył Krzysiek84 ,żle zrobione ...bo ujmowałeś gaz...gaz podczas logów musi być " w podłoge " bez ujmowania ...jak ujmujesz gazu , logi nic nie warte .Korekcje 2 i 4 tego wtrysku do niczego ,sterujacego wtrysku nie widać w logach ,więc nie wykluczone że trzy wtryski są do niczego ...przy tak nierównych dawkach na wtryskach silnik może mieć i zwykle ma "drgawki " podczas jazdy
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Voytex86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 paź 2018, 12:51
Imię: Wojciech
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: NMR

Post autor: Voytex86 » 27 paź 2018, 09:56

Wybaczcie Panowie, ale jeśli chodzi o "robienie logów" to jestem całkowicie zielony (wczoraj był "mój pierwszy raz").
Rozumiem teraz, że muszę logować każdy blok (001, 003, 004, 008, 011, 013) od 1500 do 4500 obr. bez odpuszczania gazu, tak?
I jak zrobić poprawnie loga 013 z doładowaniem?
Czy dynamicznie oznacza odczyt pod obciążeniem silnika, czyli w czasie jazdy?
Sugerujecie też, że mam padnięte wtryski? Trochę to dziwne bo sprzedawca wtrysków zapewniał, że ustawił i wyregulował ciśnienia otwarcia i zamknięcia "na maszynie" na takie jak ustawia fabrycznie BOSCH...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 paź 2018, 10:03

Voytex86 pisze:od 1500 do 4500 obr. bez odpuszczania gazu, tak?
tak
Voytex86 pisze:zy dynamicznie oznacza odczyt pod obciążeniem silnika, czyli w czasie jazdy?
tak
Voytex86 pisze:Sugerujecie też, że mam padnięte wtryski? Trochę to dziwne bo sprzedawca wtrysków zapewniał, że ustawił i wyregulował ciśnienia otwarcia i zamknięcia "na maszynie" na takie jak ustawia fabrycznie BOSCH...
no po danych tego nie widać, by było ok. a na pewno 2 i 3 są be
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 27 paź 2018, 18:34

Możesz po dwie grupy jednocześnie też zrobić.
3 i 11
4 i 8

1 i 13 to najlepiej pojedyńczo.

Silnik nagrzany do 90-ciu , na trzecim lub czwartym biegu i pedał gazu w podłogę od 1500 i kręcisz do 4500 obr.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 paź 2018, 23:02

Voytex86 pisze:Sugerujecie też, że mam padnięte wtryski? Trochę to dziwne bo sprzedawca wtrysków zapewniał, że ustawił i wyregulował ciśnienia otwarcia i zamknięcia "na maszynie" na takie jak ustawia fabrycznie BOSCH..
Mówić to sobie można ...Nie bądż naiwny ...ludzie nie takie bajki wymyślają .Korekcje powinny być przynajmniej z "grubsza " podobne ...czyli jak zera z przodu ,to na wszystkich ,jak jedynki to też na wszystkich ...a nie na jednym zera ,na innych jedynki i dwójki ,to świadczy o tym ze dawki paliwa są mocno nie równe ,co jest równoznaczne z możliwoscia występowania szarpania w czasie jazdy ...także wtryski na bank są nie halo ...sprawne wtryski zarówno na biegu jalowym jak i w czasie jazdy powinny mieć zblizone wartości ...wiadomo ze jakies niewielkie rozbieżniosci mogą być ,ale nie takie duże jak u ciebie
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Voytex86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 paź 2018, 12:51
Imię: Wojciech
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: NMR

Post autor: Voytex86 » 29 paź 2018, 11:36

Ok, w takim wypadku na razie odpuszczam sobie logi. Nie mam już nerwów na sprzedawców, którzy zapewniają że "wtryski są idealne, bierz Pan". Kupno sprawnych używanych wtryskiwaczy w Polsce graniczy z cudem, zresztą kupowałem i wymieniałem już kilkukrotnie całe zestawy wtryskiwaczy, a potem okazywało się że są niesprawne.
Zamówiłem dzisiaj coś takiego: https://allegro.pl/wtryski-216-wzm-1-9- ... 18465.html
Może tym razem nie zmarnuję pieniędzy...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 paź 2018, 15:23

Voytex86, zdziwiony jestem że liczyłeś na to że używki idealne kupisz ;-)
a nie lepiej było dać te do ustawienia?
WRC is for boys.
Group B was for men.

Voytex86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 paź 2018, 12:51
Imię: Wojciech
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: NMR

Post autor: Voytex86 » 04 lis 2018, 14:01

No dobra, nowe wtryskiwacze (w sensie regenerowane) na końcówkach WZM 0,216mm założone, dawka ustawiona na około 4,6mg, kąt wtrysku ustawiony na 51. Sprzedawca zapewniał, że ciśnienia wszystkich wtrysków zostały wyregulowane na 220/300.
Wrzucam więc logi do analizy, które dzisiaj robiłem (wszystkie na 3 biegu):

http://vaglogi.pl/log-001_OSrTl.html
http://vaglogi.pl/log-003_011_IReDTNd.html
http://vaglogi.pl/log-004_008_7P0n1b.html
http://vaglogi.pl/log-013_N73DBa7.html

Proszę o fachową analizę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga