Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] na małym gazie: falują obroty, wypadają zapłony

Wszystko co tyczy się silników V6
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 wrz 2019, 21:31

Próbowałeś takich ustawień w vagcomie v4.x albo 3.x
https://audi80.pl/topics101/-28v6-a ... htm#359811
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 wrz 2019, 21:39

Rudpavv pisze:A czym to się różni od tego co mam? Mógłbyś podlinkować? Na allegro są tylko rs232 na obd2
Niczym to to samo tylko pisałem tak bo to najlepsze bezproblemowe zestawienie. Do tego WIN98 lub XP

Co innego gdybyś miał coś na USB czyli emulowany RS.. wtedy mogą być schody..

Rudpavv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 07 lis 2014, 18:41

Post autor: Rudpavv » 06 wrz 2019, 21:56

Tak. Wszystkie te wartości testowałem na wersji 311.2 i nie chciał się łączyć. Dzisiaj mi przyszedł ten drugi komp (nie ten z kabrio). Sprzedawca twierdził że vag się łączył ale to było bardzo dawno temu, bo auto miało dzwona i wiele lat sterownik leżał u niego w domu. Na tym ''nowym'' testowałem tylko wartości domyślne.

Edit. Wszystkie testy były na windowsie xp

[ Dodano: 2019-09-06, 21:56 ]
Mam taki interfejs tylko jakąś starszą wersję bez tych nadruków
https://viaken.pl/pl/vag-k-l-lineopto-kabel-piny.html

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 wrz 2019, 22:02

Interfejs jest na transoptorach wiec tu może tkwić problem.. Szkoda ze nie masz zwykłego bez izolacji na maxie..

Rudpavv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 07 lis 2014, 18:41

Post autor: Rudpavv » 06 wrz 2019, 22:03

Mógłbyś podlinkować jakiś tani który powinien zabanglać? W temacie elektroniki jestem zielony. Kiedyś na jakimś forum tez przeczytałem, że w tych starych kompach hella padały kondensatory i przez to nie chcą się łączyć.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 wrz 2019, 22:22

Nie kupisz już takich... Zostały wyparte przez nowsze auta i port usb..

Co prawda są jeszcze pod LPG ale tam logika 5V wiec odpada do ECU logika 12V.

Wez na wszelki wypadek zrób zwarcie miedzy K-L podłacz interfejs i spróbuj czy zagada.

Rudpavv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 07 lis 2014, 18:41

Post autor: Rudpavv » 06 wrz 2019, 22:34

Próbowałem zwierać K i L na starym sterowniku nic to nie dało. Na tym który mi dzisiaj przyszedł nie próbowałem.

[ Dodano: 2019-09-06, 22:34 ]
Właściwie to dlaczego transoptorowy interfejs moze stanowić problem?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 wrz 2019, 22:40

Bo to izolacja galwaniczna na optyce.. Jest dioda nadawcza i odbiorcza dla kanału niestety stany logiczne są opóźnione jak i przejście z hig/low wydłużone teoretycznie może działać praktycznie jest różnie tym bardziej jak sterownik wybredny może źle dekodować stan logiczny bo jest przesuniecie w czasie.

Rudpavv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 07 lis 2014, 18:41

Post autor: Rudpavv » 06 wrz 2019, 22:48

Czyli właściwie nie ma żadnych szans na podłączenie sie do tych starych sterowników? A wiesz może jak się usuwa immobilizer z tych nowszych?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 07 wrz 2019, 12:30

A masz podłączony wężyk map sensora: https://www.fotosik.pl/zdjecie/8f5a57f3631dfc3c (ta rurka zaznaczona czerwonymi strzałkami).
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Rudpavv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 07 lis 2014, 18:41

Post autor: Rudpavv » 07 wrz 2019, 14:05

maciek889 pisze:A masz podłączony wężyk map sensora: https://www.fotosik.pl/zdjecie/8f5a57f3631dfc3c (ta rurka zaznaczona czerwonymi strzałkami).
Przecież pisałem, że wszystkie wężyki są dobrze podłączone i szczelne. To jest raczej problem ze sterowaniem silnika, coś elektrycznego tylko dalej nie potrafię tego zlokalizować.

[ Dodano: 2019-09-07, 14:05 ]
Jarewa, wiesz może jak usunąć na stałe immobiliser w tym późniejszym sterowniku? Mój ojciec w pracy ma dobrego elektronika, mógłby mi przelutowac w nim co trzeba. Tam trzeba wymienić jakąś kość pamięci czy odlutować i przeprogramowac jakoś?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 wrz 2019, 15:51

Wyslij do zakładu co sie tym trudnią to ci zdejmą .. Inaczej samemu to tylko emulator..

Rudpavv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 07 lis 2014, 18:41

Post autor: Rudpavv » 07 wrz 2019, 19:17

A jaki byłby orientacyjny koszt takiego zabiegu w zakładzie?

[ Dodano: 2019-09-07, 19:17 ]
Polutowałem tą wiązkę lpg, podmieniłem ten czujnik rpm i dalej to samo. To musi być coś z wiązką. Tylko jak takiego chochlika zdiagnozować?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 07 wrz 2019, 20:11

Ostatecznie można by oscyloskopem mierzyć sygnały wszystkie sygnały i patrzeć, który zanika. Nawet są sondy zapinane na przewody do sprawdzania czy iskra przeskakuje.

Nie wiem czy się ktoś znajdzie kto podejmie się wywalenia immo z tego sterownika. Bo ta rodzina sterowników była tylko stosowana przy tym silniku.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Rudpavv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 07 lis 2014, 18:41

Post autor: Rudpavv » 07 wrz 2019, 22:07

Pociągnąłem dodatkową masę bezpośrednio z akumulatora do tego punktu masy na podszybiu - dalej faluje. Odłączałem różne wtyczki:
-po odpięciu sond lambda auto wyraźnie mocno dymi ale nie wpływa to na falowanie
-po odpięciu czujników spalania stukowego brak reakcji
-po odpięciu czujnika punktu zapłonu na pracującym silniku również brak zmian (na odpiętym nie dopali)
-po odpięciu czujnika rpm silnik gaśnie.

Zaczynam się zastanawiać czy to nie jest czasem jakieś lewe powietrze na połączeniu kolektor - głowica...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga