Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH] zagadek AAH ciąg dalszy - nierówna praca, błędy

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 16 kwie 2019, 13:09

który rok AAH ? sedan ośka czy inaczej ?

[ Dodano: 2019-04-16, 13:09 ]
numer 078905375 , kostka czarna.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
Carlos777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 14 cze 2010, 15:25
Lokalizacja: WPR

Post autor: Carlos777 » 16 kwie 2019, 13:19

Ośka.
Rok 1991.

Pod maska gdzieś na podszybiu szukać?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 16 kwie 2019, 13:21

tak, pownny być te kostki podpięte w okolicach serwa hamulcowego na grodzi, zazwyczaj są 4 w kupie, 2 od stukowców, jeden od obrotów i jeden od G28.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4643
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 kwie 2019, 14:31

Ostatecznie można poszukać kogoś kto ma oscyloskop i zobaczyć jakie sygnał idzie z tych czujników.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 16 kwie 2019, 14:32

powinien wystarczyć multimetr, choć on jest dość wolny, ale oporność pokaże (czy nie jest uszkodzony biernie) oraz pokaże czy się zmienia, choć dokładny nie będzie, to już coś powie.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 kwie 2019, 14:34

Błąd tego czujnika to też brak synchronizacji. Sprawdź lepiej rozrząd bo przy aah rolka prowadzaca lubi sobie kulki zgubić.


A co do tematu i zdjęcia to parę rurek nie podłączonych.

Awatar użytkownika
Carlos777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 14 cze 2010, 15:25
Lokalizacja: WPR

Post autor: Carlos777 » 16 kwie 2019, 15:00

A macie Panowie informację odnośnie oporności na pinach w kostce, jak to sprawdzić? Za szukanie kogos z oscyloskopem i sprawdzenie synchronizacji zabiorę się w kolejnym etapie. Chociaż oscyloskopem to chyba Halla się sprawdza, a te indukcyjne to mirnikiem wystarczy.

paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 16 kwie 2019, 15:28

Jarewa, podciśnienia na ten moment wyglądają tak:

Jedynie nie jestem pewien, co z zaślepioną odnogą która jest na żółto czarnym talerzyku na rurce biegnącej z kolektora do serwa. Poza tym wszystko wg schematu mi się wydaje. Obudowa dolotu też już zakupiona, ta rura srebrna była tylko chwilowym rozwiązaniem 😁

A rozrząd będzie mi warsztat sprawdzał. Tym razem będę nam nimi chyba stał dla pewności 😁

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 kwie 2019, 16:33

To zaslepione to do klimatyzacji widocznie jej nie masz ;) i tak ma być ważne aby było zaślepione. Filmik póżniej obejrze.. Jak by ci sprawdzali dobrze by było choc odkręcić śrubę od wałka rozrządu i sprawdzić stan tych podkłądek do blokady bo to że blokada będzie pasować wcale jeszcze nie oznacza ze wałki są idealnie do blokady..

A po co ci oscyloskop do synchronizacji?? blokada rozrządu, zdjęty z tyłu hall i widac jak na dłoni.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4643
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 kwie 2019, 19:13

Carlos777 pisze:Chociaż oscyloskopem to chyba Halla się sprawdza, a te indukcyjne to mirnikiem wystarczy.
Właśnie jest odwrotnie halla można miernikiem, bo generuje on sygnał nawet przy ręcznym pokręcaniu silnikiem. A indukcyjny wymaga aby żelazo przelatywało obok niego z jakąś większą prędkością. A wtedy można co najwyżej zmierzyć napięcie AC jakie on generuje (i jest ono bardzo zależne od prędkości).
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Carlos777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 14 cze 2010, 15:25
Lokalizacja: WPR

Post autor: Carlos777 » 18 kwie 2019, 14:26

Panowie, mam prośbę. Może ktoś podesłać mi jakiegoś manualna lub informację jak sprawdzić a później ustawić rozrząd?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4643
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 kwie 2019, 20:44

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_128.PDF strona 13. Nie ma oficjalnych instrukcji jak zrobić bez blokad bo producent nie przewidział że ktoś będzie potrzebował takiej procedury.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 kwie 2019, 22:01

Paweł dobrze masz podcisnienia, choć tyle metrów przewodu użyte że masakra ;-) A sprawdzałeś czy masz sprawny zaworek zwrotny?? trzyma podcisnienie na drugi dzien nawet?

paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 19 kwie 2019, 06:36

Jarewa, czekaj czekaj, zaworek zwrotny? Który to? Ale jak go sprawdzić jeśli możesz podpowiedzieć? No jedynie ten odcinek do akumulatora podciśnienia trochę długi haha 😀 poza tym wszystko w miarę krótko chyba bezpośrednio łączyłem 😀 sorry, nie śpię od prawie 30h i ledwo kumam o co z tym zaworkiem chodzi ☺️

Awatar użytkownika
Carlos777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 14 cze 2010, 15:25
Lokalizacja: WPR

Post autor: Carlos777 » 19 kwie 2019, 13:53

maciek889 dzięki za pdfa. Widzę, że trzeba będzie zaopatrzyć się w blokadę rozrządu.
Cztery otwory na końcu na wałkach rozrządu muszą być w jednej linii, natomiast jeszcze nie wiem w jakiej pozycji powinno być koło wału korbowego względem nich. Widzę też że w komplecie do blokady powinna być w ogóle blokada wału korbowego, ale w który otwór to się wkręca?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga