Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 V6] zmiana pojemnośći silnika/ zmiana skoku

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: [B4 V6] zmiana pojemnośći silnika/ zmiana skoku

Post autor: Leo » 01 maja 2022, 21:47

:O
na to co napisałeś to budżet zdecydowanie , tak z 5x , za mały.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Re: [B4 V6] zmiana pojemnośći silnika/ zmiana skoku

Post autor: bloku » 04 maja 2022, 10:22

Leo pisze:
01 maja 2022, 21:47
:O
na to co napisałeś to budżet zdecydowanie , tak z 5x , za mały.

I to i tak optymistyczna opcja biorąc pod uwagę, że AAH to bardzo miękki piec.
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: [B4 V6] zmiana pojemnośći silnika/ zmiana skoku

Post autor: Leo » 04 maja 2022, 10:44

no ale trzeba miec fantazję ;)
AAH miękki ale może ktoś zrobiłby do niego tłoki i korby kute to wtedy można by pomyśleć o turbince. 100KM z litra jest bez problemu osiągalne. Seryjny AAH ma 29 KM z cylindra, co jest godne pożałowania i stawia go gdzieś na poziomie JAWY 350.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B4 V6] zmiana pojemnośći silnika/ zmiana skoku

Post autor: Jarewa » 04 maja 2022, 22:47

Nie dobry jesteś daj mu trochę pofantazjować.

Tomaszon88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 01 maja 2022, 10:17
Imię: Tomasz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH

Re: [B4 V6] zmiana pojemnośći silnika/ zmiana skoku

Post autor: Tomaszon88 » 09 maja 2022, 01:00

A myślałem że nikt się nie odezwie.
No ale odzwali się dżentelmeni od marudzenia.
10-13k na same przeróbki mechaniczne w piecu bez turbo i sterownika, przywlasnej robocie to jak najbardziej wystarczający budżet.
A w zapasie 2-3k i tak się znajdzie.
Natomiast, ponawiam swoje pytanie, czy znajdzie się jakiś człek co przerabiał taki temat albo jego elementy, np stroker, albo wkładał nadwymiarowe tłoki. Poza tym co, rozlorzylem już silnik, stan 7/10.
To wymiany prowadnice i uszczelniacze zaworowe. ale poradzę sobie sam metoda na gotowanie glowicy.
Może włożę nowe gniazda, z czegoś twardszego i oddam do slif-motu na obróbkę, aby to moc włożyć większe te zawory z czegoś innego, no i ponawiam pytanie, czy ktoś coś takiego przerabia.

Dodano po 20 minutach 26 sekundach:
I tak, zdaje sobie sprawę z tego, że jeśli będę chcial zrobić flansze np 1cm między blokiem a głowicami to będę musiał zmienić wał, lub/i, a najpewniej i zmienić korbowody na dłuższe, lub zmienić same tłoki. No bo jakoś do gmp muszę sie wyrównać, już pomijając wymianę cylindrów na dłuższe i szersze lub i węższe z ewentualnym rozwiertem samych cylindrów. Żeby dopasować pod tuleje.
Opcji jest z milion albo dwa, bo nie mam zamiaru się ograniczać do grupy vag z częściami.
Może uda mi się odżywić takiego Frankensteina.
Ale potrzebuje pomocy. Może kolektywnie się uda.
Zrobię cis zajebistego z wasza pomocą i przetrzemy szlaki.
A jak nie wyjdzie to huj i trudno.
Jedni przepijają, inni przewalają w nos, albo na kasyna, a jak chce utopić kilka aucie kola w silniku który nie powinien istnieć i co XD
PRZYNAJMNIE SiE CZEGOŚ DOWIEM/ DOWIEMY

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: [B4 V6] zmiana pojemnośći silnika/ zmiana skoku

Post autor: Leo » 09 maja 2022, 07:34

no nie no, ja tam Ci kibicuję, rzadko kto ma ochotę poświęcić się i swoją kasę dla zasady :) Takich zwariowanych ludzi na świecie brakuje, i mówię całkiem poważnie. Masz szansę być prekursorem w tej dziedzinie, bo nikt tego silnika chyba nie robił. Pozostaje Ci korzystać z doświadczenia ludzi, którzy inne silniki strokerowali.
Mimo wszystko uważam, że nie pomyliłem się co do kwoty, a raczej ją zaniżyłem, jeśli zakładasz takie przeróbki jak w poście powyżej.

Wiesz a co do marudzenia... trochę wiem o czym mówię, z perspektywy gościa który włożył 2 stówy w S2 i jeszcze nie jest takie jakbym chciał. Korzystaj z rad ludzi, którzy zjedli zęby , także finansowo, na swoich projektach. My dobrze wiemy, gdzie i jak się traci pieniądze , czasem całkiem niepotrzebnie.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Tomaszon88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 01 maja 2022, 10:17
Imię: Tomasz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH

Re: [B4 V6] zmiana pojemnośći silnika/ zmiana skoku

Post autor: Tomaszon88 » 10 maja 2022, 10:13

No słuchaj, co do kwoty, to pewnie masz rację.
Jak bym leciał po samych kuciznach wszystko skręcał na ARP a zawory dał gazowane to 50k lekko.
Ja mam zamiar robić to po częściach dostępnych z innych modeli vaga i nie tylko.
Dajmy na to, 1szt sportowego zaworu +1mm i azot to około 150zl x20 = 3000zl. No sporo.
W tej chwili z głowy nie pamiętamy, ale zawór, chyba z jakiejś cytryny uturbionej to 70zl.
+ Przeróbka mocowania spinki 20zl/szt, co daje nam 90x20= 1800zl.
Dalej, dla przykładu gniazda zaworowe sportowe to 50zl/szt + Obróbka 35zl/szt = 85zl/szt co daje 1700zl natomiast gniazdo, chyba z jakiegoś klekota roverowego to już 20zl/szt + Obróbka 35/zł daje 55x20= 1100zl
I teraz tak, mogę wydać 4700ziko idąc na łatwiznę, albo zamówić w hurtowni od huja różnych części po 1szt i mierzyć, mierzyć i mierzyć ale wydam 2900ziko. Różnica to prawie 2k. Chyba warto, Ci sądzisz?

Dodano po 29 minutach 29 sekundach:
Sory, nie 20 tylko 12 myślami przy 1.8t XD

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B4 V6] zmiana pojemnośći silnika/ zmiana skoku

Post autor: maciek889 » 08 cze 2022, 10:38

Tomaszon88 pisze:
10 maja 2022, 10:43
Ja mam zamiar robić to po częściach dostępnych z innych modeli vaga i nie tylko.
Ja bym zastosował część zwaną silnik 2.7 biturbo + chińskie single turbo aby osiągnąć to co zamierzasz i bez kombinowania.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga