Maglownica Audi
Opony samochodowe Audi 80
części samochodowe
Ubezpieczenie OC
opony i felgi
Tarcze, hamulce

[B4 2.8 AAH] Zmiana sterownika silnika

Wszystko co tyczy się silników V6
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4283
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 gru 2017, 17:26

Sporo masz tam na plus, ciekawe co się dzieje na wyższych obrotach czy podczas jazdy z obciążeniem. Jeśli będą spadać to może oznaczać że np. jest gdzieś lewe powietrze bo wtedy sporo więcej powietrza będzie iść właściwą drogą przez przepływomierz niż przez nieszczelność. A jeśli będzie rosło to może być problem z ciśnieniem paliwa. W obu wypadkach też może być uszkodzony przepływomierz.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Tsarkam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 14 sty 2017, 13:34

Post autor: Tsarkam » 13 gru 2017, 09:25

Sprawdź wartości w grupie 5 (bank1) i 6 (bank2). Kolumna 1 to korekty dla wolnych obrotów, a kolumny 2-4 to korekty dla rosnących zakresów obrotów.
Żeby go przuczuć musisz zrobić kilkadziesiąt km (normalnej jazdy w każdym zakresie obrotów), chociaż jak ma aż tak duże korekty, że wywala błąd to nie wiem czy będzie chciał. Na pewno nie masz zapisanych korekt po innym samochodzie - reset ECU to kilka minut bez zasilania.
Jakie masz LPG, albo inaczej czy dasz radę zobaczyć pracę sond a może i wartości podciśnienia?

Kamikadze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 13 sty 2013, 12:53

Post autor: Kamikadze » 13 gru 2017, 12:45

LPG to BRC P&D

Dzisiaj zrobiłem logi, na wolnych obrotach na benzynie nie ma różnicy w grupie 010 między bankami ale utrzymuje ok 30-32% , przepływka w grupie 019 utrzymuje 3.17-3.20 g/s

Dynamicznie na benzynie przepływka idzie ładnie do góry aż do 137 g/s a więc przepływka myślę że jest OK
w grupie 010 % lambda napoczątku pokazuje 19% ale zaraz spada na 9,4% i tak trzyma do końca

Na LPG przepływka działa tak samo, ale już korekty na sondach są inne bo są na początku ok 27 ale szybko wskakuje 8% a potem szybko 0% i tak do końca... ale lpg na razie odpuszczam, muszę dojść co go boli.

A więc za bardzo nie mam do czego się przyczepić.... muszę tak jak piszesz sprawdzić podciśnienie na kompie lpg, ale z wartości przepływki raczej nie wskazuje na lewe powietrze.

Każde sugestie mile widziane :)

Awatar użytkownika
Tsarkam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 14 sty 2017, 13:34

Post autor: Tsarkam » 13 gru 2017, 13:50

Jak Maciek wspomniał można by sprawdzić ciśnienie paliwa, na wolnych obrotach powinno być w granicy 4bar przy odłączonym od regulatora podciśnieniu (z podciśnieniem 3,5 bara). Wtryskiwacze raczej OK, bo między bankami nie ma różnicy. Może filtr paliwa ma już dość, chociaż to bardziej przy wyższych obrotach by leciało. Jedno co nie pasuje do ciśnienia paliwa to właśnie to że wyżej jest lepiej, a to podpowiada, że bardziej gdzieś jednak lewe powietrze łapie.
Jeszcze PLAKiem możesz "potestować" szczelność
Ostatnio zmieniony 14 gru 2017, 08:39 przez Tsarkam, łącznie zmieniany 1 raz.

Kamikadze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 13 sty 2013, 12:53

Post autor: Kamikadze » 13 gru 2017, 17:13

Jeszcze szampana nie otwieram, pojeżdżę posprawdzam... ale mieliście rację... była lewizna.

Uszczelka między przepustnicą a obudową "V6" ,zrobiłem mały myk, ze starego filtra powietrza odciąłem pomarańczową "gumkę-piankę" i wcisnąłem w uszczelkę.

Vag już błędu nie sypie, na wolnych przepływka pokazuje ok 3,80 g/s, na max obr ok 140g/s
w grupie 010 korekta na sondach na wolnych obrotach jest w granicach 7-10% i równo między bankami.
Zniknął problem, albo się zmniejszył dla którego zmieniłem sterownik, czyli do ok 4000obr miał muła, powyżej mega kop.
Teraz lepiej ciągnie z dołu, nie ma tej mega różnicy po przekroczeni 4tyś.

Teraz widzę więcej dzięki nowemu sterownikowi, a więc mogę zabrać się za strojenie LPG


A więc mogę powiedzieć że zmiana sterownika z MMS-200 na MMS-300 jest P&P nic nie trzeba przerabiać wszystko działa :)

Dzięki za pomoc i pozdrawiam

Awatar użytkownika
ludi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 21 sie 2013, 12:47

Post autor: ludi » 08 lip 2019, 14:25

Odpkopię trochę temat ale może ktoś kiedyś będzie szukał.

Zmieniłem ecu z MS-200 na MS-314 i również p&p Ale MS-314 posiada już immo. Sprawę załatwił emulator, 3 kabelki wlutowane w ecu i po sprawie.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 976
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Re: [B4 2.8 AAH] Zmiana sterownika silnika

Post autor: Rychu82 » 23 gru 2020, 08:41

Panowie,
Doszedł ktoś do tego jaki numer ma ECU do AAH bez immo z pełną grupą VAG?
(Muszę zamienić w AAH z 91 gdzie mam tylko grupe 000)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3651
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: [B4 2.8 AAH] Zmiana sterownika silnika

Post autor: Leo » 23 gru 2020, 09:51

wszystkie nowsze miały immo, to norma, nie szukaj inaczej, tylko szukaj kogoś kto ogarnie immo i wytnie albo z programu, albo emulatorem.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8160
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B4 2.8 AAH] Zmiana sterownika silnika

Post autor: Jarewa » 23 gru 2020, 12:40

Emulator blokuję diagnostykę...

Kamikadze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 13 sty 2013, 12:53

Re: [B4 2.8 AAH] Zmiana sterownika silnika

Post autor: Kamikadze » 23 gru 2020, 13:56

Rychu82 pisze:
23 gru 2020, 08:41
Panowie,
Doszedł ktoś do tego jaki numer ma ECU do AAH bez immo z pełną grupą VAG?
(Muszę zamienić w AAH z 91 gdzie mam tylko grupe 000)
Jak chcesz to mam taki sterownik do sprzedania z pełną diagnozą i bez immo.
Ja u siebie zmieniam silnik więc mój sterownik mogę Ci opchnąć.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4283
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B4 2.8 AAH] Zmiana sterownika silnika

Post autor: maciek889 » 23 gru 2020, 18:31

Jarewa pisze:
23 gru 2020, 12:40
Emulator blokuję diagnostykę...
Zależy jeszcze jaki bo te nowsze czasem pozwalają na połączenie się przez ODB. Z tymi z autotronika to działa diagnostyka, tylko kabel wpięty w OBD blokuje emulator. Zawsze można sobie dorzucić przełącznik odcinający emulator na czas diagnostyki.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 976
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Re: [B4 2.8 AAH] Zmiana sterownika silnika

Post autor: Rychu82 » 04 sty 2021, 15:36

Dzięki za odzew.

Nie jestem pewien czy wszystkie miały immo. Ponoć z 1993 były wersje bez immo i miały diagnostykę.
Ktoś taki wkładał ale niestety zgubiłem kontakt do tej osoby.

Kamikadze pisze:
23 gru 2020, 13:56
Rychu82 pisze:
23 gru 2020, 08:41
Panowie,
Doszedł ktoś do tego jaki numer ma ECU do AAH bez immo z pełną grupą VAG?
(Muszę zamienić w AAH z 91 gdzie mam tylko grupe 000)
Jak chcesz to mam taki sterownik do sprzedania z pełną diagnozą i bez immo.
Ja u siebie zmieniam silnik więc mój sterownik mogę Ci opchnąć.
Wysłałem PW.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


Akumulatory samochodowe Audi 80 Ubezpieczenie OC
hamulce