Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4] Błąd ABS

tomkom1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 452
Rejestracja: 21 cze 2010, 12:22
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: tomkom1 » 17 paź 2013, 20:50

moze miec znaczenie przy diff.bo diff rozlacza abs.wiec jakos to wspolpracowac musi..
Obrazek
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Tomka "tomkom1".
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze Audi80.PL.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 17 paź 2013, 20:54

Też mi się właśnie wydaje, że ma znaczenie stąd kilka postów wyżej pisałem o tym. Nie jest to bez znaczenia jak widać.
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

Awatar użytkownika
Harry71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 672
Rejestracja: 25 gru 2009, 10:38
Lokalizacja: DW

Post autor: Harry71 » 17 paź 2013, 21:16

jak dla mnie to wina tkwi gdzies w wiazce badz w module od Abs-u bo u klad hydrauliczny wedlug tego co piszesz to jest ok a pompe jaka masz??
Nie ma ryzyka nie ma zabawy
Cabrio 20VT

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 17 paź 2013, 22:22

Po przeróbce wiązki z ośki na quattro jedyne czego nie sprawdzaliśmy to czujników właśnie podczas jazdy. Tak jak mówicie diff może mieć wpływ ponieważ do modułu sterującego blokadą jest podawany sygnał prędkości. Ponadto napięcie z modułu diff do sterownika abs przechodzi przez jakieś żaróweczki i inne elektroniczne graty więc może mieć bliżej nieokreśloną wartość....różną od napięcia zasilania. Sagem z tej wiązki quattro masz cały kompletny moduł sterowania diffem?? Obiecywałem że przyjadę ale mi tylko na tygodniu jakiś dzień pasuje :-/ Weekendy mam wyjęte z życia póki co.

Jednak zastanawiające jest do drganie pedału.....może jedno wynika z drugiego i po dołożeniu modułu diff'a problem się rozwiąże.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 18 paź 2013, 09:30

Panowie . Sterowanie Diffem nie ma wpływu na ABS i odpowietrzanie układu.

Sagem napisz lepiej jak masz rozwiązane przewody hamulcowe bo w nich leży problem.
Przewody kupujesz na metry i dorabiasz pokolej każdy,jedynie co możesz kupić to tylko elastyczne. Aż się dziwie że nie wymieniłeś ich na nowe. :-/

Odnośnie sterowania diffem i sygnałem prędkości : od zawsze mam odcięty kabel biały z niebieskim, Abs działa wtedy normalnie ronica jest tylko taka że powyżej 20km/h nie rozpina blokady i nadal nie włącza ABSu.

Niestety w obu moich quattro z czasem padł ABS i nie można znależć przyczyny. Bo kontrolka się nie świeci a ABSu brak. I normalnie daje się odpowietrzać układ.
Na Vagu brak błędów ABS.

Pozdro
Nie da ci żadna Blachara tyle cooo 1,85 bara!!!
Jest Dym jest MOC :)
AUDI 80 AVANT Q TDI KOKS by UYSY :) jest dobrze:)
AUDI 80 COMPETITION TATOWOZ bedzie lalka:)
ACE to jest Forest. Niby biegnie ale nie wie gdzie i po co.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 18 paź 2013, 09:47

chmiel25 pisze:Odnośnie sterowania diffem i sygnałem prędkości : od zawsze mam odcięty kabel biały z niebieskim, Abs działa wtedy normalnie ronica jest tylko taka że powyżej 20km/h nie rozpina blokady i nadal nie włącza ABSu.
Masz tylko odcięte sterowanie prędkości a nie zapinanie i odpinanie z manuala. Zauważ, że tylko rozpinanie dyfra masz wyłączone a ABS działa poprawnie. Wychodzi na to, że coś musi być powiązane z układem ABS.
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 18 paź 2013, 10:06

Bloku zajrzyj w schemat. Wyjscie do przycisku diff jest dokładnie w tym samym miejscu co przycisku na desce. Diff nie ma wpływu na odpowietrzanie układu hamulcowego.
Nie da ci żadna Blachara tyle cooo 1,85 bara!!!
Jest Dym jest MOC :)
AUDI 80 AVANT Q TDI KOKS by UYSY :) jest dobrze:)
AUDI 80 COMPETITION TATOWOZ bedzie lalka:)
ACE to jest Forest. Niby biegnie ale nie wie gdzie i po co.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 18 paź 2013, 10:11

Ale ja nie mam na myśli odpowietrzenia układu a wpływ na pokazywanie się błędu ABS - odczyt błędu obrotu koła.
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 18 paź 2013, 10:24

bloku pisze:Ale ja nie mam na myśli odpowietrzenia układu a wpływ na pokazywanie się błędu ABS - odczyt błędu obrotu koła.
Napewno nie . Byłby inny błąd. Diff w tym układzie działa jako zwykły włącznik.
Nie da ci żadna Blachara tyle cooo 1,85 bara!!!
Jest Dym jest MOC :)
AUDI 80 AVANT Q TDI KOKS by UYSY :) jest dobrze:)
AUDI 80 COMPETITION TATOWOZ bedzie lalka:)
ACE to jest Forest. Niby biegnie ale nie wie gdzie i po co.

tomkom1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 452
Rejestracja: 21 cze 2010, 12:22
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: tomkom1 » 18 paź 2013, 11:28

temat rozwija sie jako pomoc w uruchomieniu hebli.nie dziwie sie ze tu 200 stron spamu.
1.moze ktos to uporzdkuje i wydzieli temat.
2.czy ktos z was wzial do reki kabelek i sprawdzil jak zachowuja sie czujniki w czasie jezdy na wprost?czy mniej wiecej podaja i zliczaja ta sama wartosc?
to ze nie pokazuej bledow a kontrolka sie swieci swiadczy tylko o jednym.odsuniety czujnik od koronki.opornosc itp widzi komp abs poprawnie jednak nei zgadzaja mu sie obroty kola prawego wzgledem lewego ew przod wzgledem tylu.przy wiekszej predkosci bedzie wyskakiwac kontrolka.mimo ze bledu nie bedzie.dodatkowo bedzie sie pojawialo kopanie pedalu szczegolnie w minimalnej predkosci.przy dochamowaniu itp.
Obrazek
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Tomka "tomkom1".
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze Audi80.PL.

Awatar użytkownika
DeS
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 780
Rejestracja: 04 paź 2007, 00:09
Imię: Paweł
Model: Audi A8
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: DeS » 18 paź 2013, 12:04

Vag w rękę, krótka przejażdżka i już wiadomo który czujnik kłamie. Błąd w sterowniku pokazuje się również na Vagu, ale nie wolno wyłączać stacyjki po tym jak zaświeci się lampka. <ok>
S2 Coupe, Coupe quattro B2, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 18 paź 2013, 19:38

Pojeździmy najpierw z vagiem i zobaczymy czy błąd wyskakuje przy konkretnej prędkości czy przy jakimś innym czynniku. Innych pomysłów chyba już nie ma.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1030
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 01 sie 2014, 17:41

sagem A dlaczego nie zostawiłeś ABS z ośki z włącznikiem ? Dziwnie sztukując ją gdzieś piny nie pasują zapewne. Ja do swojej B4 ośka założyłem ABS z b3 ośka, z wyłącznikiem musiałem tworzyć trochę instalacje ale działa. Miałem też problem z zapalającą się kontrolką podczas jazdy i włączony ABS przy niskiej prędkości tu pomogło czyszczenie koronek i czujników z sprawdzeniem ich odległości ( chodź robiłem to przed złożeniem ) zostało mi tylko znoszenie na lewo podczas hamowania ( z wyłączonym ABS tego nie ma ) za co obwiniam teoretycznie pompę

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 01 sie 2014, 22:48

dzikx pisze:sagem A dlaczego nie zostawiłeś ABS z ośki z włącznikiem ?
Bo w quattro całkowicie inaczej działa układ abs.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1030
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 01 sie 2014, 23:31

no rozumiem różnice napędzania 2 osi ale jak to się ma do hamowania ? tak samo dziwme w audi jest ABS i jeszcze korektor siły hamowania. Kiedyś trafiła mi się BMW która sama podnosiła sobie obroty, przyczyna zastosowanie różnych opon i czujniki z ABS ( razem z systemem ESP ) twierdziły że auto wpada w poślizg, jako że facet nie miał kasy na opony odpięcie czujnika i po problemie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy bezpieczeństwa Air bag i ABS”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga