Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Błąd airbaga n153

burda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 23 lip 2010, 08:18
Lokalizacja: Braunschweig

Post autor: burda » 29 paź 2014, 18:57

Witam,
juz slysze ten smiech tych ktozy to teraz czytaja .Koledzy jeszcze raz od poczatku jezeli kupie ten fejs za 69 zl plus do tego przejsciowke na obd1
to wystarczy to wszystko podlaczyc do komputera przez usb i to wszystko ?
A gdzie program VAG Przepraszam ale jak pisalem nie znam sie na tym
Za krotkie wyjasnienie dziekuje
burda
dariusz

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 paź 2014, 19:18

burda, tak będzie działać, program jest na necie za free wystarczy w google wpiac vag com 311.2 a poza tym napisałem juz wcześniej ze będzie działać
WRC is for boys.
Group B was for men.

burda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 23 lip 2010, 08:18
Lokalizacja: Braunschweig

Post autor: burda » 05 lis 2014, 10:59

o Pieter B
serdeczne dzieki za wsparcie.Zdecydowalem sie jednak na interfejs proponowany przez pkrr za 69 zl .Przed chwila go zamowilem.Wybieram sie jutro do Szczecina do rodziny mysle ,ze mi pomoga z tym wgrywanie programu i sterownikami.
Jak sie to wszystko podlaczy to sie dowiem co mojemu autu dolega .
Kupilem juz nowa sonde ale zaloze ja po zczytaniu bledow.
Auto troche za duzo pali ok 14-15 l Podejrzewam zaplon.O efektach napisze.
JESZCZE RAZ DZIEKUJE ZA POMOC.
burda
dariusz

burda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 23 lip 2010, 08:18
Lokalizacja: Braunschweig

Post autor: burda » 28 kwie 2015, 10:58

Witam
podepne sie pod temat,od dluzszego czasu swieci sie lampka air-bag jakis czas temu wymienialem nagrzewnice i od tego czasu /prawdopodobnie/ mam z tym problem.
Bylem wczoraj na komputerze i wyskoczyly dwa bledy
-ABS /tez od jakiegos czasu kontrolka sie swiecila/ ale dzisiaj mam zamiar pomierzyc opornosci i sygnal czujnika.
Gorzej wyglada sprawa z air-bag w warsztacie wyskoczl blad 0 24C-zaplonnik za duza opornosc.Chcialbym nadmienic,ze posiadam tylko jedna poduszke dla kierowcy.
Nie wiem czy moje rozumowanie jest logiczne ale podejrzewam tasme poduszki ktorej nigdzie nie znalazlem/4DO951543D/ jeszcze dzisiaj sprawdze czy ten nr sie zgadza.W ostatecznosci bede zmuszony kupic cala kerownice.Czy ktos z Kolegow spotkal sie juz z tym bledem?Prosze o mozliwie szybka odpowiez bo musze jechac na przeglad.
pozrawiam burda
dariusz

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 28 kwie 2015, 11:02

burda pisze:Czy ktos z Kolegow spotkal sie juz z tym
Błędem poduszki, częsty błąd gdy jest problem z połączeniem. Najlepiej miernikiem sprawdzić taśmę. Niektórzy rozkręcają i lutują z przerwanym miejscu.

Co do ABSu to trzeba było zobaczyć z którego koła jest błąd bo by to ułatwiło sprawę.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 28 kwie 2015, 11:14

Najpierw zanim coś wymieniasz to odepnij aku i przeczyść styki i sprawdź połączenia. Może pomoże gdyż ktoś na forum dzięki temu naprawił usterkę. Jeśli błąd wróci to coś z kablami przed taśmą lub z samą taśmą. Może uszkodziłeś podczas naprawy nagrzewnicy.

burda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 23 lip 2010, 08:18
Lokalizacja: Braunschweig

Post autor: burda » 28 kwie 2015, 12:50

Witam
dziekuje serdecznie za szybka odpowiedz . Jezeli chodzi o ABS to wiem,ze chodzi o sensor przedni prawy a jesli chodzi o AirBag to jak pisalem wczesniej blad 0 24 C -zaplonnik za duza opornosc. W zwiazku z tym jak sprawdzic miernikiem tasme czy tylko na "przewodzenie"
ohmomierzem,czy tez jest jakis inny sposob.Chcialbym to dzisiaj ogarnac jak moj kolega wroci z pracy.Czytalem tez gdzies na forum,ze przyczyna zlego funkcjonowania ABS-u
moze byc zabrudzenie /skorodowanie sensora w kole a takze uszkodzny wieniec zebaty nabity na piascie kola.Chcialbym nadmienic ze nowego sensora do mojego samochodu nie znalazlem-sa tylko uzywane po ok 30-60 € .Tak samo ma sie sprawa z tasma.Sa tylko
uzywane ze zlomowanych samochodow.Prosze o jakies sugestie.
pozdrawiam burda
dariusz

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 28 kwie 2015, 13:14

Tak, taśmę sprawdzą się na oporność. Trzeba wypiąć poduszkę i dostać się do kostki na kolumnie (zdjąć górną część osłony kolumny/przełączników - na dwa wkręty od dołu). Taśma powinna mieć opór niemal taki jak po zetknięciu samych końcówek miernika.

Co do przyczyn nie działania ABS to jeszcze dodałbym zły montaż czujnika ale to głównie po tym jak były prowadzone jakieś prace przy kole np. wymiana łożyska piasty.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
KAROLEK22XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1053
Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: RADOM

Post autor: KAROLEK22XX » 28 kwie 2015, 15:01

Ja jak miałem taki błąd z AirBag to okazało się że kostka stacyjki była rozwalona może zacznij od tego, zmieniłem kostkę i błędu nie ma
Vide Cul Fide

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 kwie 2015, 15:51

Z tego co ja pamiętam jak miąłem uszkodzoną taśmę to błąd był inny ale jaki dokładnie nie pamiętam.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
zakwas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 29 kwie 2014, 20:06
Lokalizacja: Łódź

[B4 2.0 ABK] Błąd airbaga n153

Post autor: zakwas » 10 cze 2016, 22:19

Witam

Moj sterownik airbag pomimo kasowania, ciagle zapisuje taki oto blad:
1 Fault Found:
00654 - Seat Belt Tensioner Igniter: Driver Side (N153)
32-10 - Resistance too High - Intermittent

Czy jednoznacznie oznacza to,że napinacz pasów od strony kierowcy jest do wymiany?
Czy macie jakies sugestie?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 cze 2016, 08:38

zakwas, skoro błąd powraca to ewidentnie coś z nim jest nie tak

ps z tym że tu nie chodzi o airbag a o napinacz pasów ;-)

Kod: Zaznacz cały

00654 - Zapalnik napinacza Pas: Driver Side (N153)
32-10 - Odporność zbyt wysoka - Przerywany
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 11 cze 2016, 09:57

Sprawdziłbym okablowanie, czy gdzieś się wtyka nie wypieła albo nie ma przejścia. Fotelami często szuramy przód/tył może coś nie łączy.

Awatar użytkownika
zakwas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 29 kwie 2014, 20:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: zakwas » 11 cze 2016, 17:03

Jasne,że napinacz pasów..i to od strony kierowcy
Rozebrałem boczek.Napinacz ori,nie naruszony od fabryki.Wtyczka na swoim miejscu. Nic jej nie dolega.
Gdzie szukac przyczyny ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 cze 2016, 23:05

Przydał by się numer sterownika, ale strzelam więc odłącz aku poczekaj z 10min odłącz sterownik airbag, odłącz zapalnik pasa kierowcy i zmierz oporność między pinem 1-2 w sterowniku powinno być 0-5Ohm jeżeli nie ma to wykonaj drugi test pin 1-wtyczka zapalnika i pin 2-wtyczka zapalnika i zdaj relacje.

"Nie mierz oporności pozostałe z podłączona poduchą czy drugim napinaczem bo pier....ie jak nie jesteś pewny odłącz wszystkie zapalniki" i przystąp dopiero do pomiaru ciągłości obwodów wtyczki przy zapalnikach robią zwarcie wiec w sumie same zdjęcie wtyki zapalnika twojego problemu podpięcie pod vag zmieni błąd na zwarcie. Wiec tym też można się kierować.


Obrazek

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2016-06-12, 05:17 ]
Tylko bez wulgaryzmów paluszkiem_nono
Ostatnio zmieniony 12 cze 2016, 05:15 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy bezpieczeństwa Air bag i ABS”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga